اقامت اروپا
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

کشورهای اتحادیه اروپا مانند اسلواکی، فرانسه، آلمان، اسپانیا و اتریش با توجه به وضعیت اقتصادی، رفاهی، تحصیلی و آب‌وهوایی ایده‌آل، مقصد تعداد بسیاری از مهاجران هستند. اقامت اروپا شرایط یک زندگی راحت و پرآرامش را برای شما مهیا می‌کند. در این مطلب شرایط اخذ اقامت یک سری از پرطرفدارترین کشورهای اروپایی را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید. برای مهاجرت یکی از بزرگترین مشکلات یادگیری زبان است.

اقامت اسلواکی

با عضویت اسلواکی در اتحادیه اروپا ورود به کشورهای اروپایی از طریق اسلواکی امکان‌پذیر است. از بهترین روش‌های مهاجرت به اسلواکی می‌توان به سرمایه‌گذاری، تحصیل و کار اشاره کرد و تمامی افراد با ارسال رزومه و سابقه فعالیت خود می‌توانند درخواست مهاجرت کنند.

مدت ویزای کار اسلواکی از 6 ماه تا 1 سال می‌باشد که تا دو سال قابل تمدید است. ویزای موقت به افرادی داده می‌شود که قصد حضور بیش از 90 روز در اسلواکی را دارند و این ویزا قابل انتقال نیست. یعنی محل کار و یا کارفرما را نمی‌توانید عوض کنید. و در صورت تغییر دادن کارفرما یا محل کار باید درخواست جدیدی را ثبت کنید.

مهاجرت به اسلواکی و اخذ اقامت اروپا از طریق تحصیل یکی از روش‌های مناسب اتباع خارجی است. شرایط دانشجویان اتباع خارجی با بومیان اسلواکی یکسان است. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی، خصوصی و عمومی برای دانشجویان بین‌المللی امکان‌پذیر است. این دانشجویان می‌توانند برای تحصیل در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام کنند. شرکت در هر کدام از این دوره‌ها مستلزم داشتن مدرک مقطع تحصیلی قبل از آن است.

مهاجرت به اسلواکی از طریق سرمایه‌گذاری، ازدواج، تولد، پناهندگی و ثبت شرکت نیز امکان‌پذیر است.

اقامت فرانسه

خیلی از افراد برای اخذ اقامت اروپا کشور فرانسه را انتخاب می‌کنند. برای اخذ اقامت فرانسه باید ویزای این کشور را دریافت کرده باشید. برای مهاجرت به فرانسه می‌توانید به یکی از 6 روش کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری، ازدواج، تولد و پناهندگی اقدام کنید که هر کدام شرایط خاصی دارند.

دو نوع ویزای کاری فرانسه وجود دارد؛ ویزای نخبگان و ویزای متخصصین. ویزای نخبگان (تلنت) برای افراد با مهارت مورد ‌نظر کشور فرانسه است و برای افرادی است که پیشنهاد کاری با حقوق حداقل 73.000 یورو سالیانه از یک کارفرما دریافت کرده‌اند است. این ویزا برای 4 سال قابل تمدید بوده و در سال چهارم منجر به اقامت دائم می‌شود. ویزای متخصصین برای افرادی با حداقل مدرک لیسانس و پیشنهاد کاری با حداقل حقوق 70.000 یورو در سال است.

مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت اروپا از طریق تحصیل برای تمام سنین از 6 تا 18 سال و برای تحصیلات دانشگاهی امکان‌پذیر است.

اخذ اقامت فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری از روش ثبت شرکت (ویزای نخبگان) امکان‌پذیر است. ویزای نخبگان برای مدیران و موسسان شرکت‌ها و شرکت‌های نوآفرین و استارتاپ‌ها است.

اقامت خودحمایتی فرانسه برای افرادی است که برای گذران زندگی خود در فرانسه نیاز به حمایت دولت ندارند.

اقامت ترکیه

ترکیه یک کشور اروپایی با استانداردهای اروپایی محسوب می شود. زفاه و امکانات فراوان در کشور ترکیه، این کشور را به گزینه جذابی برای ایرانیان تبدیل کرده است. یکی از بهترین روش های مهاجرت به ترکیه، اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید خانه است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید ملک در ترکیه به این صفحه بروید.

 

اقامت آلمان

آلمان از کشورهای برتر و مناسب اقامت در جهان است. فرصت‌های شغلی و ادامه تحصیل در آلمان بسیار مناسب است. روش‌های مختلفی برای اخذ اقامت موقت و دائم آلمان وجود دارد. یکی از روش‌های اخذ اقامت آلمان از طریق تحصیل است. تحصیل در دانشگاه‌های آلمان به دلیل تقریبا رایگان بودن دانشگاه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی موقعیتی عالی است. تحصیل در آلمان به طور مستقیم منجر به گرفتن تابعیت این کشور نمی‌شود.

آلمان هر ساله لیست مشاغل مورد نیاز خود را اعلام می‌کند تا نیروی کار خود را از خارج از کشور تامین کند. افراد با توجه به تخصص خود که در لیست آمده و سابقه کاری، تحصیلات مرتبط و مناسب و سطح زبان مورد قبول می‌توانند به این کشور مهاجرت کنند. این روش برای افرادی که سرمایه اندکی دارند مناسب است.

روش‌های زیادی برای اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه‌گذاری وجود دارد که منجر به اقامت دائم آلمان می‌شود. از این روش‌ها می‌توان به ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید امتیاز یا اخذ نمایندگی (فرنچایز) و کار شرکت اشاره کرد. اقامت کار شرکت با همکاری با اعضای خانواده برای ساخت یک شرکت است و با ثبت شرکت متفاوت است.

اقامت اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهایی است که قوانین سختی برای مهاجرت و دریافت اقامت ندارد و گرفتن اقامت اروپا از این روش به دلیل خوب بودن شرایط زندگی در اسپانیا بسیار محبوب است. روش‌های مهاجرت به اسپانیا شامل تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، ازدواج، تولد فرزند و پناهندگی است. اسپانیا عضو شنگن و اتحادیه اروپا است. پس با اخذ اقامت اسپانیا می‌توان آزادانه و بدون نیاز داشتن به ویزا به کشور‌های شنگن سفر کرد.

برای اخذ اقامت اسپانیا از طریق کار شما باید یک درخواست کاری از کارفرما دریافت کنید. پس از مدت 3 تا 5 سال کار شما می‌توانید برای دریافت اقامت اسپانیا درخواست دهید. اما با توجه به نرخ بیکاری در سال‌های اخیر اسپانیا متوجه می‌شویم که نرخ بیکاری بالاست و کار برای افراد خارج از کشور به سادگی پیدا نخواهد شد.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق تحصیل در مقاطع مختلف ممکن است. هم برای افراد زیر 18 سال و هم برای مقاطع دانشگاهی امکان تحصیل و اقامت وجود دارد. فرد محصل در دانشگاه‌های دولتی اسپانیا باید زبان اسپانیایی را به خوبی بلد باشد. دانشگاه‌های خصوصی این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است. در هنگام تحصیل با ویزای تحصیلی شما اجازه کار به صورت نیمه وقت را دارید.

اقامت اتریش

کیفیت زندگی در اتریش بنابر تحقیقاتی جهانی‌ای در سال 2019 بسیار بالا اعلام شد و در جایگاه دوم بالاترین کشور با کیفیت زندگی مناسب است. برای کسانی که دوست دارند اقامت اروپا را با مناظر زیبا، شهرهای تاریخی و پر جنب‌و‎جوش تجربه کنند اتریش انتخاب درستی است. یکی از روش‌های مهاجرت به اتریش از طریق اخذ ویزای کار اتریش است. اگر قصد مهاجرت به اتریش از طریق پیشنهاد کار را دارید باید پیشنهاد شغلی یا دعوتنامه داشته باشید و حداقل دارای مدرک تحصیلی لیسانس باشید. همچنین باید امتیاز واجد شرایط بودن شما برای شغل مورد نظرتان حداقل برابر 55 باشد که این امتیازها شامل سن، مهارت زبان، تجربه کاری و مدرک فنی‌وحرفه‌ای یا تحصیلی است. شما همچنین می‌توانید از طریق ویزای جستجوی کار نیز  به اتریش مهاجرت کنید.

اخذ اقامت اتریش از طریق تحصیل راهی آسان و ارزان است. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی اتریش رایگان است. اکثر رشته‌های دانشگاهی رایگان به زبان آلمانی تدریس می‌شود و بلد بودن زبان آلمانی در این رشته‌ها نیاز است. دانشجویان با ویزای تحصیلی اجازه کار پاره‌وقت دارند. پس از تمام شدن اعتبار ویزای تحصیلی شما می‌توانید اقدام به اخذ ویزای کاری کنید.

مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه‌گذاری شامل روش‌های سرمایه‌گذاری از طریق استارتاپ، برنامه خودحمایتی و کارت اقامت قرمز سفید قرمز است.

سخن آخر اقامت اروپا

هر کدام از کشورهای اروپا قوانین خاصی برای مهاجران دارند که شما باید با توجه به شرایط و خواسته‌های خود، کشور مقصد و روش اخذ اقامت مناسب خود را انتخاب کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات و سوالات خود را برای ما بنویسید.





:: برچسب‌ها: اقامت اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: