نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

یکی از بهترین و کامل ترین پکیج های آموزشی، برای آموزش آیلتس، پکیج کاربردی آنا آیلتس می باشد. این پکیج آموزشی با ارائه مطالب مهم درباره آیلتس، زبان آموزان را برای شرکت در آزمون آیلتس آماده می کند. در این مقاله آموزش رایتینگ جنرال و آکادمیک ایلتس، تصحیح رایتینگ آیلتس و روش های افزایش نمره رایتینگ آیلتس مورد بررسی قرار می گیرد.

آموزش رایتینگ آیلتس

رایتینگ آیلتس ، آخرین قسمت آزمون آیلتس است و افراد داوطلب باید با توجه به موضوعاتی که در آزمون ارائه می شود، جواب سئوال ها را بدهند. رایتینگ آیلتس شامل 40 سئوال است و داوطلبین برای پاسخگویی به سئوال های این بخش 30 دقیقه وقت دارند. بخش درک مطلب این آزمون نیز 40 سئوال دارد و مدت زمانی که برای این بخش در نظر گرفته شده، 60 دقیقه می باشد. مطالب این قسمت از آزمون آیلتس، مقاله های موجود در روزنامه ها و مجلات است. در حقیقت می توان گفت در رایتینگ آکادمیک آیلتس، داوطلب ملزم به کشیدن یک نمودار است. تعداد کلماتی که باید در این بخش استفاده شود در حدود 150 کلمه است و در واقع هر اندازه متن رایتینگ کم تر باشد، کیفیت متن بالا می رود. به طور کلی می توان گفت در قسمت رایتینگ آیلتس، توانایی داوطلبین آزمون در ارتباط با موضوعات کاملاً متفاوت سنجیده می شود و افراد داوطلب باید در یک زمان مشخص به هر دو قسمت جواب دهند. متنی که در این قسمت نوشته می شود، باید نیمه رسمی و آکادمیک باشد. در بخش دوم آزمون، داوطلب باید مقاله ایی در پاسخ به یک ایده، مشکل یا استدلال بنویسند. به طور کلی در قسمت رایتینگ آیلتس، مواردی مانند محتوای مناسب، صحت و وسعت دایره لغات و سازماندهی مناسب برای ایده ها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

تصحیح رایتینگ آیلتس

بخش رایتیگ آیلتس یکی از سخت ترین بخش های آزمون آیلتس محسوب می شود. به طور کلی می توان گفت تقویت مهارت رایتینگ آیلتس، به زمان و تمرکز بیشتری نیاز دارد و رایتینگ در مقایسه با سایر مهارت ها، مهارت سخت تری است. کارشناسان آیلتس، برای تصحیح رایتینگ آزمون ایلتس، باید به موارد زیادی توجه داشته باشند و برای هر کدام از بخش های این آزمون نمره خاصی در نظر گرفته شده است. بعد از جمع بندی این نمرات، عددی که به دست می آید به عنوان عدد میانگین محسوب می شود.  به طور کلی معیارهای زیادی برای تصحیح رایتینگ آیلتس وجود دارد. یکی از مهمترین این معیارها برای تصحیح رایتینگ آیلتس، جامع و دقیق بودن متن نوشته شده است. در حقیقت می توان گفت پاسخ  سئوال ها، باید با سئوال مورد نظر کاملاً مرتبط باشد. به عبارت دیگر در بخش اول رایتینگ آیلتس، پاسخ همه سئوال ها باید با تمام ابعاد مورد نظر یکسان باشد. در بخش دوم از آزمون رایتینگ آیلتس، زبان آموزان باید یک مقاله بنویسند. در این بخش از آزمون، متن مقاله باید با متن اصلی متطابقت کامل داشته باشد. یکی دیگر از معیارهای مهم برای تصحیح رایتنیگ آیلتس این است که جملاتی که داوطلب می نویسد، باید پیوستگی و انسجام داشته باشد. به طور کلی تمام متنی که برای رایتینگ نوشته می شود، باید در ارتباط با سئوال و به طور منسجم باشد. رایتینگ آیلتس با توجه به این که جمله های یک پاراگراف تا چه اندازه با یکدیگر مرتبط هستند، تصحیح و بررسی می شود. تمام متنی که  داوطلبین آزمون باید برای آزمون رایتینگ بنویسند، باید در راستای یک ایده نوشته شود. در حقیقت می توان گفت منظور از انسجام و پیوستگی در رایتینگ، یکسان بودن موضوعاتی است که داوطلبین برای نوشتن انتخاب می کنند. صحیح بودن لغات و واژگانی که در متن استفاده می شود، یکی دیگر از معیارها برای تصحیح آزمون رایتینگ آیلتس می باشد. در این قسمت از آزمون، لغات و عباراتی که افراد داوطلب در رایتینگ به کار می برند، مورد ارزیابی قرار می گیرد. تصحیح نکات ساختاری و گرامری از دیگر بخش های مهم، در مورد تصحیح رایتینگ آیلتس است.  تصحیح رایتینگ ایلتس توسط آنا آیلتس با رعایت معیارهای بالا صورت می گیرد.

افزایش نمره رایتینگ آیلتس

یکی از مهمترین مواردی که باعث افزایش نمره رایتیگ آیلتس می شود، انسجام و پیوستگی در متن رایتینگ است. داوطبینی که در رایتینگ نمره کمی می گیرند، در بیان مطالب ضعیف هستند و نمی توانند ایده های خود را به طور کامل یا به طور واضح بنویسند. افرادی که می خواهند در رایتینگ نمره بالایی کسب کنند، باید ایده های خود را به طور دقیق و منظم در یک پاراگراف بنویسند. زمانی که داوطلبین آزمون آیلتس در حال نوشتن Task 1  هستند، باید به این نکته توجه کنند که نباید یک مقاله استاندارد بنویسند. در این بخش از رایتینگ، افراد داوطلب باید گزارشی بنویسند ولی نباید نظرهای شخصی خود را در Task1  بنویسند. افراد داوطب برای دریافت نمره بالا در قسمت رایتینگ آیلتس، باید دست کم 3 الی 4 پاراگراف بنویسند. افراد داوطلب برای شروع رایتینگ می توانند اطلاعات موجود در سئوال یا تیتر بالای تصاویر را در یک یا دو خط بازنویسی کنند. جملاتی که داوطلبین بازنویسی می کنند، باید با کلمات متفاوت نوشته شود و تکراری نباشد. در حقیقت داوطبین برای نوشتن این جملات باید از کلمات و واژه های جدید استفاده کنند. در پاراگراف دوم رایتینگ، داوطلبین باید یک مطلب کلی مطابق با تصویر بنویسند. در این پاراگراف داوطلبین نباید تمامی جزئیات مربوط به تصاویر را بازنویسی کنند و اشاره کردن به دو یا سه مطلب اصلی کافی است. افراد باید در پاراگراف های سه و چهار، تمامی جزئیات اصلی تصاویر را دوباره بنویسند. برای نوشتن این قسمت از رایتینگ، داوطلب می تواند با نگاه کردن به تصاویر، اعداد و درصدهایی که به مطالب اصلی مرتبط هستند را به یکدیگر ربط دهد.



:: برچسب‌ها: پکیج آموزش رایتینگ آیلتس ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1400 | نظرات ()