نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

مثلث نوردهی در عکاسی در واقع مشابه علائم حیاتی برای انسان هست. شما هوا رو در نظر بگیرید. اگر نفس نکشید دوامی نخواهید آورد. مثلث نوردهی هم برای عکاسی مشابه هوا هست. اگر مثلث نوردهی نباشه عکاسی دوامی نمیاره. در واقع همه چیزِ عکاسی همین “مثلث نوردهی” هست که تفاوت بین یه عکاس و فرد صرفاً صاحب دوربین رو مشخص می کنه. اما چی باعث میشه که مثلث نوردهی در عکاسی اینقدر مهم باشه؟

نور در عکاسی
اگر نور نبود هیچ چیز دیده نمی شد. در واقع این نور هست که باعث شده ما اجسام رو ببینیم و ازشون تصویربرداری یا عکاسی کنیم. در واقع همه چیزِ عکاسی به همین نور وابسته هست. اگر نور نباشه، برای عکاسی دچار مشکل میشید. اگر هم نور باشه و کافی هم باشه، این به مهارت و قدرت شما بستگی داره که چطور از این نور استفاده کنید و اصطلاحاً هدر ندید.

برای اینکه از نور در عکاسی درست استفاده کنید لازم هست که مفهوم مثلث نوردهی رو به خوبی یاد بگیرید.

در هر دوره ای از آموزش عکاسی که شرکت کنید و با هر ابزاری که قصد عکاسی کردن داشته باشید، لازم هست اول از همه با مفهوم مثلث نوردهی آشنا بشید. در غیر اینصورت متاسفانه نمی تونید عکاس خوبی بشید و عکس های متعادل و با کیفیت مناسب ثبت کنید.

 

مثلث نوردهی در عکاسی
مثلث نوردهی یه مثلث فرضی هست که از سه ضلع زیر تشکیل شده:

سرعت شاتر
دریچه دیافراگم
ایزو
در ادامه در مورد هر کدوم از مباحث به طور جداگانه و کامل توضیح میدم.

شباهت چشم انسان به دوربین
می دونستین که دوربین ها دقیقاً همون کاری رو می کنن که چشم انسان می کنه؟ در واقع چشم ما انسان ها یه دوربین بسیار قدرتمند هست.

همونطور که دوربین ها از سنسور، لنز و دریچه دیافراگم لنز و شاتر تشکیل شده، چشم انسان هم دقیقا مشابه همین هست. در واقع سنسور چشم ما دیده نمیشه و پشت قرار داره (درست مثل دوربین) اما شما مردمک که حکم لنز رو داره به راحتی می بینید. حتما وقتهایی که در آینه به چشم خودتون نگاه می کنید کوچیک و بزرگ شدن دریچه های چشم رو می بینید. این همون دریچه دیافراگم در دوربین هست. شاتر هم همین پلک هایی هست که می زنیم. در واقع زمانی که پلک ها روی هم قرار دارن، هیچ نوری به چشم نمی رسه. درست مثل شاتر دوربین که تا زمانی که ما دکمه شاتر رو نزنیم، دریچه شاتر باز نمیشه و پلک نمی زنه.

 

لطفاً به عکس بالا دقت کنید تا مفاهیم مثلث نوردهی رو با هم مرور کنیم.

سرعت شاتر در عکاسی
همونطور که عرض کردم شاتر حکم پلک زدن رو داره. حالا چی باعث می شه که سریع پلک بزنیم؟ چرا شب ها و در تاریکی کمتر از روشنایی پلک میزنیم؟ تابحال به این موضوع فکر کردید؟

سرعت شاتر که در واقع همون سرعت پلک زنی هست باعث میشه میزان نوری که قراره به سنسور برسه کنترل بشه. سرعت شاتر می تونه از مقدار خیلی کم مثل یک هشت هزارم ثانیه (1/8000 ثانیه) تا حتی 20 یا 30 ثانیه متغیر باشه.

در واقع زمانی که نور زیادی توی محیط هست ما این اجازه رو داریم که سرعت شاتر رو بالا ببریم که سریع پلک بزنه. چون اگه پلک نزنه یا دیر پلک بزنه نور زیادی به سنسور میرسه و عکسمون خراب میشه. چون به اندازه کافی نور توی محیط هست.

حالا اگه نور محیط کم باشه شاتر باید به مدت بیشتری باز بمونه تا نور محیط اجازه ورود به سنسور رو پیدا کنه.

دریچه دیافراگم
وقتی دریچه شاتر باز میشه و نور اجازه ورود پیدا میکنه، باید از طریق دریچه دیافراگم عبور کنه و به سنسور برسه. کوچیک و بزرگ شدن مردمک چشم همون دریچه دیافراگم هست که توی دوربین هم قرار داره.

کاربردش خیلی مشابه شاتر هست. دریچه دیافراگم شبیه یه روزنه هست که نور رو از خودش عبور میده و به سنسور می رسونه. این روزنه می تونه تنگ یا گشاد بشه. در واقع هرچی میزان نور بیشتری توی محیط باشه مردمک چشم تنگ تر و به عبارتی دریچه دیافراگم بسته تر میشه و بر عکس. یعنی هرچی نور کمتری توی محیط باشه دریچه دیافراگم چشم یا همون مردمک چشم خود به خود گشاد تر میشه تا بتونه کمبود نور موجود در محیط رو جبران کنه و نور بیشتری به سنسور برسونه.

دیافراگم به صورت f/2 و …. و f/22 نمایش داده میشه. هرچی عدد مخرج کسر بزرگتر باشه، یعنی دریچه تنگ تر و بسته تره. در اینجا f/2 بازتر و گشادتر از f/22 هست.

ایزو (حساسیت) سنسور
با توجه به نوری که توی محیط وجود داره، سرعت شاتر یا پلک زدن و همینطور میزان گشودگی دریچه دیافراگم یا مردمک تنظیم میشه. اما وقتی نتونیم با این دوتا میزان کمبود یا زیادی نور رو رفع کنیم مجبوریم دست به دامن ایزو بشیم.

در واقع در حالت عادی، ایزوی سنسورها روی 100 هست. یا شاید هم 200. بسته به تنظیم دوربین ها متفاوت هست.

هرچی این عدد کمتر باشه یعنی سنسور میگه نور به اندازه کافی توی محیط هست، بیخودی منو حساس نکن. و برعکس، هرچی عدد ایزو بیشتر باشه یعنی نور محیط به قدری کمه که ما به ایزو میگیم جان هرکی که دوستش داری یه کم دقیق تر باش و نورهای کم محیط رو هم حس کن و ثبت کن.

حالا چرا بهش می گیم مثلث نوردهی؟

چون این سه مورد جزو فاکتورهای کاملا مرتبط به هم هستن و با کم یا زیاد شدن یکی از اونها، دو مورد دیگه چه بخوان و چه نخوان مجبورن که تغییر مقدار بدن تا عکس خراب نشه.

در دوربین های موبایل و حالت اتوماتیک (AUTO) دوربین های حرفه ای و نیمه حرفه ای، این سه مورد با توجه به شرایط نوری محیط خودشون تنظیم میشن و نیازی نیست که عکاس کار خاصی بکنه. اما آیا اسم چنین عکاسی رو میشه عکاس گذاشت؟ در حالت کلی قطعا خیر.

اما بحث اصلی اینه که خیلی از مواقع حالت اتوماتیک، صحیح عمل نمیکنه و عکس های بی کیفیتی ثبت میکنه. بنابراین بهترین حالت برای تنظیم مثلث نوردهی، تنظیم به صورت دستی هست. البته در موبایل این امکان معمولا وجود نداره و شاید در برخی از گوشی های همراه ممکن باشه. اما تنظیم این گزینه ها در دوربین های حرفه ای به راحتی شدنی هست. عکاسانی که با گوشی های موبایل عکاسی می کنن می تونن از مودهای آماده ای که هر مدلی از گوشی در خودش قرار داده استفاده کنند و هیچ اشکالی هم نداره و نباید اینطور فکر کنن که چون اجازه تنظیم دستی مثلث نوردهی رو ندارن پس عملا نمی تونن عکاس ماهری بشن، خیر عزیزان، اینطوری نیست.

مثال هایی از تناسب مثلث نوردهی
تصور کنید که در ابتدای ظهر که نور شدید آفتاب در محیط وجود داره، قصد دارید از یک سوژه که در زیر آفتاب هست عکاسی کنید. اولین کاری که باید بکنید اینه که ایزو رو در کمترین حالت خودش بذارید تا به سنسور بگید که زیاد به جذب نور حساس نباش، چون نور خیلی زیاد و تنده. معمولا حداقل ایزوی اکثر دوربین ها 100 هست. در برخی از دوربین ها ممکن هست مقادیر کمتری هم ساپورت بشه.

حالا وقت تنظیم دریچه دیافراگم و سرعت شاتر هست. با توجه به مقدار ایزویی که انتخاب کردید باید این دوتا رو هم تنظیم کنید.

چون نور زیادی توی محیط هست باید سعی کنیم سرعت شاتر رو سریع کنیم تا خیلی سریع یه پلک بزنه و بره پی کارش. اگه قرار باشه پلکش زیاد باز بمونه باز هم نور زیادی به سنسور میرسه که ما اینو نمیخوایم. پس سعی می کنیم سرعت شاتر رو زیاد کنیم.

حالا میرسیم به دریچه دیافراگم، این دریچه رو با توجه به هدفمون می تونیم تنظیم کنیم. اگر قصد داشته باشیم عمق میدان رو کم یا زیاد کنیم باید دریچه رو به همون میزان کم یا زیاد کنیم. اینکه عمق میدان چی هست رو در نوشته های مستقل به شما توضیح میدم، اما توی این مثال مساله اینه که چون نور زیادی داریم، بازم ناچاریم دریچه دیافراگم رو تا جایی که لازمه کوچیک و تنگش کنیم.

پس چی شد؟ نور زیادی که توی محیط هست، با اجازه شاتر که خیلی سریع پلک میزنه فوری و به مقدار اندک میره و میرسه به دیافراگم و دیافراگم هم نامردی می کنه و جلوی یه مقدار نور رو هم دم در میگیره و بقیه شو میفرسته سمت سنسور. حالا سنسور هم که قبلا بهش گفتیم زیاد حساس نشو، حساس نمیشه و هر نوری که بهش رسیده رو میگیره و پردازش می کنه و ما تصویر نهایی رو میبینیم.

حالا اگر تصویر خوب نشده باشه باید این تناسب هارو تغییر بدیم. یعنی مقادیر این سه فاکتور رو به قدری با آزمون و خطا کم و زیاد کنیم که عکسمون عالی بشه.

البته این رو هم خدمتتون بگم که دوربین های DSLR یه مودی دارن به نام تقدم دیافراگم یا تقدم سرعت شاتر.

تقدم دیافراگم چیست؟
با تقدم دیافراگم به دوربین می گیم که دیافراگم رو X در نظر بگیر و شاتر رو اتوماتیک به هر میزانی که دوست داری تنظیم کن به طوری که عکس ما خوب از آب در بیاد. در واقع بهش میگیم که فقط سرعت شاتر رو خودت تنظیم کن.

تقدم سرعت شاتر چیست؟
با تقدم سرعت شاتر به دوربین می گیم که سرعت شاتر رو Y در نظر بگیر و دیافراگم رو اتوماتیک به هر میزانی که دوست داری تنظیم کن به طوری که عکس ما خوب از آب در بیاد. در واقع بهش میگیم که فقط دریچه دیافراگم رو خودت تنظیم کن.

مشاهده exif یا اگزایف (اگزیف) عکس
فرض کنین عکسی رو ثبت کردیم. حالا از کجا بفهمیم عکس های ثبت شده چه مقادری از فاکتورهای مثلث نوردهی رو دارن؟
خیلی راحت می تونیم از طریق اگزیف عکس ها این مورد رو مشاهده کنیم.

اگزیف ها در موبایل با زدن گزینه more یا گزینه هایی از این قبیل در عکس، و سپس انتخاب گزینه details قابل مشاهده هستند.

اما در محیط ویندوز لازم هست روی عکس کلیک راست کنیم و prperties رو انتخاب کنیم و بعد به سربرگ details بریم تا بتونیم هرکدوم از مقادیر موردنیاز رو مشاهده کنیم.

توجه داشته باشید که اگزیف ها اطلاعات بسیار بیشتری از عکس ثبت شده رو در اختیارتون میذارن و صرفا به این سه فاکتور بسنده نمی کنن.

در ادامه نمونه هایی از تصاویر ثبت شده توسط بنده و اگزیف هاشون رو مشاهده می کنید.

دستگاه ثبت: نیکون دی3300، لنز 55_300 م.م
ایزو : 400
دیافراگم : 5.6
سرعت شاتر : 1/800 ثانیه

ایزو : 100
سرعت شاتر : 1/400 ثانیه
گشودگی دیافراگم : 5.6
دستگاه ثبت : نیکون دی3300، لنز 55_300 م.م

 

ایزو : 400
سرعت شاتر : 1/250 ثانیه
گشودگی دیافراگم : 5.6
دستگاه ثبت : NikonD3300

ایزو : 400
سرعت شاتر : 1/320
گشودگی دیافراگم : 5.6

ایزو : 400
سرعت شاتر : 1/80 ثانیه
گشودگی دیافراگم : 5.6
دستگاه ثبت : نیکون d3300
لنز: 55-300 م.م

منبع: https://miladsadeghian.ir/



:: برچسب‌ها: مثلث نوردهی در عکاسی به زبان ساده ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

در وسایل آرایشی، کرم پودر جزء اصلی‌ترین و مهم‌ترین اجزاء بشمار می‌رود، زیرا پایه و اساس یک آرایش زیبا و حرفه‌ای انتخاب کرم پودر مناسب و اصل است، انتخاب و خرید کرم پودر تقلبی چهره را کدر و آرایش را زشت می‌کند و باعث بوجود آمدن انواع جوش‌، لک، کک‌ومک، و خشکی و خارش پوست می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید

ازدیاد و رواج پیدا کردن کرم پودر فلورمار تقلبی در بازار

بدلیل گران بودن کرم پودر اصلی فلورمار، اقدام به خرید مارک تقلبی این کرم زیاد شده و بیشتر از آن که کرم فلورمار اصلی را در بازار ببینیم، مارک تقلبی و فیک آن در بازار وجود دارد، متاسفانه عدم آگاهی از خطرات ناشی در استفاده از کرم پودر تقلبی فلورمار باعث مبتلا شدن پوست صورت به انواع حساسیت‌های پوستی و بیماری‌های این چنینی می‌شود و هزینه پزشکی و درمان صورت بسیار بیشتر از قیمت خرید کرم پودر فلورمار اصل است، پس بهتر است قبل از خرید کرم پودر به اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

چگونه کرم پودر فلورمار اصلی را تشخیص بدهید؟

فلورمار اصل دارای برچسب وزارت بهداشت و اصالت کالا است.
کرم فلورمار اصل وا نمی‌رود و غلضت بالایی دارد.
قیمت آن مناسب است و ارزان بودن آن نشانه تقلبی بودن فلورمار است.
دارای چند درجه و شماره بندی است و برای انواع پوست‌ها ساخته شده است.
توجه داشته باشید اگر که اگر باز هم به اصلی بودن یا تقلبی بودن کرم فلومای مشکوک بودید، مطمئن‌ترین راه این است که قسمتی از برچسب کالا را که هاشور مانند است بخراشید و آن را به شماره سازمان دارو که بر روی محصول درج شده است پیامک کنید، اگر محصول اصل نباشد پیامکی با این مظمون که “محصول تقلبی است یا مشخصات فرستاده شده مطابق نیست” برای شما ارسال می‌شود.

ویژگی‌های کرم پودر فلورمار اصل

ضد حساسیت
حاویSPF و محافظ صورت در برابر اشعه‌های مضر
ماندگاری بسیار خوب و پوشش دهی بالا
کلاژن ساز و دارای ویتامین E برای جلوگیری از چروک و پیر شدن پوست.
سازگار با انواع پوست خشکف مختلط ، چرب و نرمال.
طبیعی بودن رنگ انواع درجه‌های کرم
نکات و مشخصات کرم پودر فلورمار تقلبی

معمولا مشخصه یک محصول تقلبی مانند کرم پودرفلورمار، وجود بوی خوب و عطر مانند در کرم است و با رایحه دلپذیر، نظر خریدار را به سمت خود جلب می‌کند این در صورتی است که مارک اصلی این کرم پودر بوی خاصی ندارد، قیمت بسیار پایین محصول نسبت به نمونه‌های اصلی خودش نیز از اصلی ترین مشخصه کرم فلورمار تقلبی است و وجود مقدار بالای سرب در ساختار کرم نیز جزء عوامل مهم در تقلبی و خطرناک بودن کرم بشمار می‌رود.

چگونه وجود سرب را در کرم پودر فلورمار تشخیص دهیم؟

وجود سرب نه تنها در کرم پودر فلورمار اصل، بلکه در تمام مواد آرایشی، برای ماندگار بر روی پوست وجود دارد، ولی به مقدار کم و مناسب، اما مقدار زیاد آن بسیار خطرناک بوده و باعث ایجاد حساسیت و بیماری‌های خطرناکی نظیر سرطان می‌شود، مطمئن و آسانترین راه تشخیص و جود سرب در کرم فلورمار، همان روش قدیمی و رایج استفاده از طلا است، به این صورت که مقداری از کرم فلورمار را روی قسمتی از پوست دست زده و طلا را چند دقیقه به صورت دورانی روی کرم مالش داده ، هر چه رنگ کرم رو به مات، کدر و تیره‌تر شدن رفت دلیلی بر وجود مقدار بالای سرب در ترکیب کرم است.

کرم فلورمار اصل در چند درجه و ترکیب برای انواع پوست‌ها ساخته و تولید شده، که شامل موارد زیر است:

کرم گریم فلورمار: نوع گریم کرم پودر فلورمار حاوی چند نوع ویتامین مهم نظیر، ویتامین E ،A ، C، می‌باشد، برای انواع پوست‌ها ( خشک، چرب، مختلط و نرمال) کارایی دارد، پوشش بسیار بالا و مناسب برای آرایش در مجالس و مهمانی‌های مهم است، بسیار غلیظ است و همین امر موجب بازدهی بالا آن شده است.

کرم پودر فلورمار برای پوست های خشک: دلیل خشک بودن پوست صورت، کمکاری غدد چربی صورت است که باعث می‌شود پوست صورت مستعدد عواملی نظیر، خشکی، پوسته پوسته شدن، ملتهب و تیره شدن پوست شود، کرم فلورمار مخصوص پوست‌های خشک با پایه‌ روغنی بسیار مناسب و قابل استفاده برای پوست‌های خشک است، زیرا به هنگام استفاده یکدست و یکنواخت پخش می‌شود و بعد از چند مدت پوسته پوسته نمی‌شود.

کرم پودر فلورمار مخصوص پوست های چرب: پوست چرب بدلیل فعالیت بیش از حد غده‌های چربی صورت، چرب و براق است، دارای منافذ بزرگتری نسبت به پوست‌های نرمال است که باعث به وجود آمدن جوش و لک می‌شود، کرم پودر فلورمار فاقد چربی می‌تواند در هنگام استفاده، چربی و جوش‌های صورت را پوشش دهد و از براق به نظر رسیدن پوست صورت جلوگیری کند.

کرم پودر فلورمار مخصوص پوست‌های مختلط: پوست مختلط، صورتی است که دارای پوست نواحی گونه خشک و پوست نواحی پیشانی، بینی و چانه چربی است، اینگونه صورت‌ها باید از کرم مخصوص صورت‌های مختلط با بافت مات، نرم و مخملی فلورمار استفاده کنند.

خرید و فروش کرم پودر فلورمار

انتخاب و خرید کرم فلورمار اصل، نشان از سلیقه کسانی است که به سلامت و کیفیت می‌اندیشند، زیرا برندی کاملا مطمئن و بهداشتی است که استفاده از آن آسیبی به پوست نمی‌رساند و در برابر هزینه‌ای که برای خرید کرم فلورمار می‌کنید محصولی بی‌نظیر با بازدهی بالایی دریافت می‌کنید.

فروش وسایل آرایشی با برند فلورمار اصل چندین شعبه دارد ولی باز هم خرید برند اصلی آن کار بسیار دشوار و سختی است، به همین دلیل باید برای تهیه و خرید کرم فلورمار اصل و دیگر وسایل آرایشی برند فلورمار، به فروشگاه‌های معتبر و مغازه‌هایی که محصولات برند و اصل دارند، مراجعه کرد تا بتوان با صرف هزینه مناسب و واقعی فلورمار اصل را خریداری کرد، برای جلوگیری از بیماری‌های پوستی از تهیه کرم ارزان قیمت و بی‌کیفیت پرهیز کنید و هرگز کرم فلورمار اصل را از دست فروش‌ها خریداری نکنید زیرا یا تاریخ انقضای محصول تمام شده یا برند تقلبی و فیک آن است.

البته مارک و برند فلورمار علاوه بر کرم پودر خوب انواع دیگر وسایل آرایشی را مانند( انواع رژ لب به صورت جامد، مایع و مدادی، انواع پنکیک، و دیگر وسایل آرایشی) نیز تولید می‌کند، مارک و برند فلورمار بدلیل کیفیت و ماندگاری بالا پیشنهاد بسیار مناسبی برای آرایشگاه‌هایی که میکاپ عروس انجام می‌دهند است. در این نوشته سعی شد در رابطه با مبحثی صحبت شود که ارتباط نزدیکی با روش خوب و پرطرفدار مزووایت دارند. با مراجعه با مقاله مربوط به مزووایت یا تکنیک کرم پودر دائم، می توانید اطلاعات بیشتری از این روش بدست بیاورید. همچنین شاید برای شما جالب باشد که بدانید جهت پاکسازی طبیعی پوست نیز روش هایی طبیعی و ارگانیک همچون حلزون تراپی وجود دارند که در شاداب سازی پوست بی نهایت مفیدند و باعث زیبایی پوست صورت شما خواهند شد.

امیدواریم تا پایان این نوشته همراه وب سایت فاطمه حبشی بوده باشید. برای کلیه شما عزیزان آرزوی شادی و تندرستی داریم.



:: برچسب‌ها: تشخیص کرم پودر فلورمار اصل از تقلبی ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

 

 

تلویزیون هوشمند سامسونگ محصولی از شرکت بزرگ و خوش نام سامسونگ است. این تلویزیون منحنی دارای قابلیت تقویت کننده خودکار عمق تصویر است که این قابلیت باعث ایجاد کنتراست در قسمت های مختلف تصویر با درجات مختلفی و ایجاد تصاویری با عمق فوق العاده می شود. که برای کاربران معمولی با سالن متوسط و نسبتاً بزرگ گزینه‌ی بسیار خوبی به حساب می‌آید. صفحه‌نمایش منحنی 55 اینچی این تلویزیون، تصاویر را با کیفیت4K  پخش می‌کند؛ درنتیجه می‌توانید از تماشای فایل‌های تصویری خود با کیفیت بسیار خوب لذت ببرید. ما در این مطلب شما را با بهترین تلویزیون سامسونگ 55 اینچ با قابلیت دسترسی سریع و آسان را برای استفاده از تمام امکانات این محصول صوتی و تصویریآشنا می کنیم و شما می توانید به راحتی و خیلی سریع به برنامه های زنده تلویزیونی, بازی ها و هر آنچه مورد علاقه شماست دسترسی پیدا کنید. و برای تهیه ی آن با کمترین قیمت آن را از فروشگاه سلام بابا خریداری نمایید و در صورت خریداری یکی از این محصولات اصلی سامسونگ می توانید با همکاران ما در مرکز سلام بابا در تماس باشید.

 

 

 

1- تلویزیون سامسونگ 55RU7300

تلویزیون سامسونگ 55RU7300یکی از جدیدترین محصولات 2019 شرکت سامسونگ با صفحه منحنی با کیفیت تصویر4K و فناوری های تصویریهمچون فناوریUltra Slim Array ، تکنولوژیUHD Dimming ، استاندارد تصویرHDR ، موتور تصویر  4K UHD Processor,قابلیت Auto Depth Enhancerو پردازنده چهار هسته ای عرضه شده است. سیستم صوتی این تلویزیون شامل 2 عدد اسپیکر 20 واتی می باشد .دراین تلویزیون زمینه افزایش رزولوشن فناوری های مختلفی پا به دنیای فناوری گذاشته اند، که می توان در این زمینه مواردی همچون SD،HD وFULL HD   را نام برد.تلویزیون سامسونگRU7300  تصاویر را در صفحه نمایش منحنی 55 اینچی خود با کیفیتUltra HD 4K نمایش می دهد. رزولوشن 3840*2160 با پیکسل های زنده و پویا تصویری با وضوح بالا را در اختیار کاربر قرار می دهد. این کیفیت تصویر در مقایسه با فول اچ دی دارای 4 برابر پیکسل بیشتری است و به همین علت است که تصویری فوق العاده طبیعی را به نمایش می گذارد.ارتباط با اینترنت از طریق  Wi-Fiوتکنولوژی هایی همچون Smart Hub و نیز فناوری Google Assistant همگی برای بخش هوشمند تلویزیون سامسونگ می باشند. جستجوی خودکارکانال، ارتباط مستقیم به کمکWi-Fi Direct، بلوتوث، قابلیتConnectShare ، سنسور اکو، خاموش شدن خودکار، قابلیتTV to Mobile ،Mirroring و برعکس، پورت هایUSB و HDMI، خروجی دیجیتال و قابلیت اتصال به موبایل از خصوصیات و مشخصات تلویزیون سامسونگ55RU7300 به حساب میآیند.

 

2- تلویزیون هوشمند منحنی سامسونگ 55j6300

تلویزیون هوشمند سامسونگ55j6300  یکی دیگر از تلویزیون های شرکت سامسونگ که از طراحی منحنی شکل برخوردار می باشد این مدل در سال 2015 وارد بازار شده و یکی از آخرین مدل های این شرکت می باشد طراحی پایه و بدنه این مدل زیبایی دو چندان به منزلتان می بخشد. در این تلویزیون با کیفیت FULL HD یعنی رزولیشن 1080 پیکسل و تنظیم نقطه ای نور بسیار دقیق و سیستم بهبود دهنده رنگ از تصاویر با وضوح بالا لذت ببرید با این قابلیت محتویات صوتی تصویری را به بهترین شکل به نمایش می گذارد. تلویزیون سامسونگ با تکیه بر پردازنده 4 هسته ای، قادر است سویچینگ بین محتوای شبکه ها و حتی روشن و خاموش کردن را با سرعت بالا و بدون هیچ گونه معطلی انجام دهد. مجهز بودن به سیستم عامل(Tizen) راحت تر از همیشه همگام سازی با سایر دستگاه ها را ممکن می سازد. همچنین امکان جستجو در انواع سایت های اینترنت، توسط فن آوری اتصال به اینترنت از طریق اتصال بی سیم وای فای و پورت اترنت LAN، امکان پذیر خواهد بود. در کنار تمامی این امکانات، اتصالات ساده پورت های ارتباطی شامل 4 پورتHDMI، 3 کابل USB و خروجی صدای دیجیتال و... مجموعه ای کامل از امکانات ارتباطی تلویزیون را شکل می دهد. به لطف صفحه نمایش منحنی و ضخامت باریک قاب بدنه، می توانید اتاق نشیمن خانه تان را به مکانی لوکس و کاملا هنری تبدیل نمایید. ناگفته نماند که وجود دو عدد اسپیکر 10 وات، از یک سیستم صوتی با وضوح فراگیر 20 واتی حکایت دارد که در واقع می توان گفت به عنوان یکی از متغیرهای اساسی در خرید تلویزیون به شمار می آید. سطح موثر مصرف انرژی A+ با قابلیت هایی همچونEco Sensor به این معناست که حتی در اوج روشنایی نور پس زمینه نیز، هیچگونه تفاوتی در هزینه های ماهیانه انرژی ایجاد نخواهد شد. قیمت تلویزیون های سامسونگ ( برای مشاهده قیمت تلویزیون های سامسونگ کلیک فرمایید )  بر اساس معیارهایی همچون اینچ و امکاناتی که برای هر کدام از مدل ها تعریف شده؛ تفاوت دارد اما ارزان بودن قیمت ها در سلام بابا، ارائه تجربه ای متفاوت تر پیش روی کاربران است.

 



:: برچسب‌ها: بهترین تلویزیون منحنی سامسونگ 55 اینچ ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

دوربین‌های مداربسته معمولاً برای نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسته به شرایط محیط انواع مختلفی دارند. این دوربین‌ها می‌توانند دوربین‌های ویدئویی یا دوربین‌های دیجیتال باشند. یک مهندس آلمانی به نام والتر بروش مخترع دوربین مداربسته بود.اولین رونمایی از دوربین مدار بسته در اماکن عمومی آمریکا در سال ۱۹۱۳ بود در ادامه با بلاگتن همراه باشید  

تاریخچه دوربین مداربسته

اولین دوربین مداربسته در سال ۱۹۴۲ توسط ارتش آلمان برای نظارت بر چگونگی شلیک موشک V2 در ایستگاه پرتاب این موشک نصب شد. حدود ۷ سال بعد در آمریکا سیستم‌های مدار بسته تجاری به بازار آمد با نام Vericon و جالب توجه است که استفاده از این دوربین‌ها نیازی به مجوز دولتی نداشته‌است.

اولین دوربین‌های تحت شبکه در سال ۱۹۹۶ توسط شرکت "Axis" با استفاده از پایه نرم‌افزاری لینوکس (Linux) تولید شد، این دوربین‌ها براساس استانداردهای HTTP و RTSP طراحی گردیده بود و از استانداردهای IP برای ارسال تصاویر در قالب اطلاعات (Data) استفاده می‌کرد. دوربین مداربسته از طریق ثبت اطلاعات تصویری یک محیط امکان پیگیری شخصی یا قضایی پس از وقوع جرم را محیا می کند. امروزه استفاده از تصاویر دوربین های مداربسته در سطح شهر به بخشی از روند پیگیری پلیس و سازمان های امنیتی تبدیل شده. داشتن تصویر از محل وقوع جرم، روند اجرای آن یا افراد متخلف درگیر، امکان پیگیری و جلب مجرمین را به شدت بالا می برد. از منظر قضایی نیز تصویر ضبط شده در دوربین های مداربسته به عنوان یک مدرک کاملا معتبر شناسایی می شود و میتوان به راحتی به آن استناد کرد.

از نظر شکل ظاهری و نوع کاربرد دوربین مداربسته

دوربین مداربسته دام(Dome):اصطلاح دام(Dome) به معنای گنبد است. همان‌طور که از معنای این دوربین‌ها واضح است اصطلاح دام به شکل بدنه این نوع از دوربین‌های مداربسته دلالت دارد. این دوربین ها بیشتر برای نصب بر زیر سقف طراحی شده است.

 

  • دوربین اسپید دام نصب شده روی دکل
  • دوربین مداربسته باکس(Box):اصطلاح باکس(Box) به معنای جعبه است. دوربین‌های باکس دوربین‌هایی با بدنه معمولاً مستطیلی شکل و پلاستیکی هستند که لنز آن‌ها به صورت جدا بر روی دوربین نصب می‌شود.
  • دوربین مداربسته بولت(Bullet):اصطلاح بولت(Bullet)به معنای گلوله است. دوربین‌های بولت دوربین‌هایی با بدنه معمولاً استوانه‌ای شکل و عموماً فلزی هستند.
  • دوربین مداربسته اسپید دام(Speed dome):دوربین‌های گردان را با نام‌های متفاوتی می‌شناسند بعضی از این نام‌ها عبارتند از Fast dome,Speed dome,PTZ. فرد میتواند با قابلیت دوربین های Speed dome سیستم های مدار بسته، دوربین را به هر جهتی که می خواهد بچرخاند.
  • دوربین های مینیاتوری: دوربین های مینیاتوری یا mini camera همانگونه که از نامشان پیداست دوربین های کوچکی هستند که بیشتر به عنوان دوربین های مخفی استفاده می شود.
  • دوربین مداربسته حرارتی(Thermal):دوربین‌های حرارتی یا گرمایی(Thermal)نوعی از دوربین‌های مداربسته هستند که تصاویر خود را به جای نور با توجه به شکل حرارتی محیط می‌سازند.

تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه

  • رزولوشن تصویر: دوربین‌های تحت شبکه از نظر رزولوشن تصویر سطح بسیار بالاتری را نسبت به دوربین‌های آنالوگ دارند.
  • پردازش تصویر: گرچه دوربین‌های آنالوگ قابلیت‌های اولیه‌ای در این زمینه دارند اما قابلیت‌های اصلی پردازش تصویر (تشخیص صورت، پلاک خودرو و ...) تنها در دوربین‌های تحت شبکه قابل دسترسی هستند.
  • انعطاف‌پذیری و امکان گسترش: با توجه به استفاده دوربین‌های تحت شبکه از بستر شبکه‌های دیجیتال، این دوربین‌ها انعطاف‌پذیری و امکان گسترش بسیار بالاتری دارند.
  • قیمت: از نظر قیمت، هزینه دوربین‌های آنالوگ به مراتب پایین‌تر از دوربین‌های تحت شبکه است.
  • سادگی در نصب و نگهداری: دوربین‌های آنالوگ از نظر ساختار نصب و نگهداری بسیار ساده‌تر هستند و پیچیدگی فنی کمتری دارند.

بهترین برند دوربین مداربسته برند هایک ویژن (Hikvision)

 

شرکت هایک ویژن یک شرکت چینی است که در سال ۲۰۰۱ تاسیس شده و از آن زمان تا به امروز همواره در لیست پرفروش‌ترین و بهترین برند دوربین مداربسته در جهان قرار داشته است.  یکی از مزایای این شرکت اهمیت به بخش تحقیق و توسعه است که رابطه مستقیمی با ایجاد خلاقیت و نوآوری در محصولات دارد. از اینرو هایک ویژن دارای یکی از بزرگترین تیم‌های تحقیق و توسعه در جهان است. همچنین این شرکت به منظور ارتقا کیفیت محصولات خود در انواع کاربری ها، سالانه ۷ درصد از سود خود را صرف بخش تحقیق و توسعه می‌کند. شرکت هایک ویژن شامل مجموعه ای از ۳۱ شعبه داخلی در کشور چین و ۱۲ شعبه در سرتاسر جهان است. به دلیل کیفیت بالا و در عین حال قیمت مناسب محصولات آن، دوربین هایک ویژن از جمله پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین برندها در جهان محسوب می‌گردد. هایک ویژن یکی از تولید کنندگان و برندهای دوربین مداربسته درحوزه سیستم های امنیتی است که در سال ۲۰۰۱میلادی(۱۳۸۰شمسی) در هانگژو چین تاسیس شد. هایک ویژن با بیش از ۱۳۰۰۰ نیروی انسانی و ۴۰۰۰ نفر در بخش تحقیق و توسعه ، دارای بزرگترین تیم تحقیق و توسعه میان برندهای فعال در این حوزه می باشد. این شرکت همواره به دنبال توسعه محصولات خود از طریق نوآوری وخلاقیت و همچنین خلق ارزش پایدار بوده است. تا کنون محصولات هایک ویژن در بیش از ۱۰۰ کشور به فروش رسیده است. واین شرکت در نقاط گوناگون جهان از جمله آمریکا،هلند،ایتالیا،روسیه،هنگ کنگ،دبی،ایران و… دارای دفاتر مستقیم فروش میباشد. محصولات این شرکت شامل طیف کامل و وسیعی از دوربین های آنالوگ و دوربین تحت شبکه، دستگاه های ضبط تصاویر آنالوگ،ذخیره ساز های تحت شبکه و… می باشد. در واقع هدف برند هایک ویژن کشف راه های نوآورانه ، تقویت چشم انداز برای تصمیم گیران و متخصصان ، ایمنی بالا وتوسعه ی پایدار جهان میباشد. برند هایک ویژن فراتر از تکنولوژی روز فعالیت میکند و همواره از لحاظ طراحی در میان برند های دیگردر این حوزه حرف اول را میزند دیجی حفاظ نمایندگی هایک ویژن در ایران است . این شرکت توانسته به واسطه قدرت خود در تولید دوربین های مدار بسته و البته قیمت مناسب در برابر کیفیت بالا پروژه های زیر را در سطح جهان به اجرا برساند.

نقاط قوت هایک ویژن:

نصب آسان، تصاویر بسیار با کیفیت، قیمت مناسب در کنار کیفیت بالا، امکان مشاهده تصاویر از راه دور بر روی گوشی همراه یا تبلت، کیفیت و دوام بالای محصولات (پشتیبانی از استانداردهای IP66 ،IP67)، سازگاری دوربین هایک ویژن با سایر دوربین‌های مداربسته با تکنولوژی متفاوت مانند آنالوگ، AHD و …، تولید و ارائه انواع نرم‌افزارهای مدیریت تصاویر که توسط خود شرکت، مجهز به انواع قابلیت‌های تجزیه و تحلیل تصاویر مانند تشخیص عبور از خط، تشخیص چهره به کمک هوش مصنوعی و

نقاط ضعف هایک ویژن:

وجود برندهای تقلبی با همین نام در بازار، عدم سازگاری با برندهای متفرقه، تعداد مدل دوربین هایی که همزمان با تصویر، صدا نیز ضبط می کنند در این برند محدود است.

بهترین دوربین مداربسته را از کجا خرید کنیم ؟

شرکت پارس ارتباط به تنهایی اقدام به فروش دوربین مداربسته نکرده و مسئولیت فروش را بر عهده عاملیت های خود در تهران و شهرستان ها قرار داده است . فروشگاه هایلوک یکی از نمایندگی های فروش این محصولات در تهران است که قابلیت ارسال محصولات این دو برند به سراسر ایران را فراهم کرده است . همچنین امکان همکاری برای نصب دوربین مدار بسته در سراسر ایران توسط دیجی حفاظ برای شما فراهم شده است . همچنین مجموعه دیجی حفاظ شما را در تمام مراحل خرید نصب و راه اندازی اینسیستم های نظارتی یاری خواهد کرد و شما می توانید تمامی مراحل اجرا را به این تیم بسپارید. این مجموعه نمایندگی هایلوک و هایک ویژن در ایران است .

 

 

روشهای ارتباط مشتری

مرکز تماس در عین پاسخگویی به مشتریان ، نیازهای اطلاعاتی و خدماتی همکاران را نیز پوشش می دهد و به عنوان یک نقطه شروع می تواند به صورت مستقل از زمان و مکان در ساعات اداری در گستره ای ملی از طریق سیستمهای ارتباطی نظیر شبکه اینترنت ، تلفن ، پیام کوتاه ،‌ خدمات اطلاعات مورد نیاز و پیگیری امور مشتریان را در اسرع وقت به انجام رساند .

 

کارشناسان واحد مرکز تماس در تمامی ایام هفته به جز ایام تعطیل با خط تلفنی۰۲۱۶۶۷۴۲۸۹۰| ۰۹۱۲۸۶۹۶۱۴۵، شماره فکس ۰۲۱۶۶۷۴۲۸۹۰ (جهت ارتباط نمایندگان خدمات پس از فروش با فروشگاه دیجی حفاظ )، پیامک ۰۹۱۲۸۶۹۶۱۴۵ و یا آدرس ایمیل info@digihefaz.comآماده پاسخگویی به سوالات مشتریان و هموطنان ارجمند می باشند.



:: برچسب‌ها: دوربین مداربسته چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()