مزیت‌های ایجاد شبکه یا ضرورت‌های آن؟
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

در سری وبلاگ های موجود تصمیم دارم مطالب مهم سایت ویکی پدیا را برای کسانی که دنبال کننده وبلاگ های من هستند منتشر کنم شاید از خود بپرسید چرا مزایای این مقالات چی هست یکی از مزایای این مقالات این است که به زبان فارسی روان تبدیل شده و به راحتی قابل خواندن می باشد یکی دیگر از مزایای این مقالات فونت و ترتیب کلمات است از اینکه وبلاگ ما را را دنبال می کنید از شما تشکر می کنیم و آرزو داریم بتوانیم مقالات خوبی را برای شما فراهم کنیم

لطفا توجه داشته باشید این مطلب دارای منبع است و در انتهای مقاله می توانید منبع به همراه لینک را مشاهده کنید

امروزه با گسترش روزافزون اطلاعات و فن‌آوری مزیت های ایجاد شبکه را به ضرورت تبدیل کرده‌اند. با وجود بازار رقابتی و همچنین حجم عظیمی از داده‌هایی که باید تجزیه و تحلیل شوند، لزوم ایجاد شبکه بیش از پیش مشخص می‌شود. در این متن به طور کلی از مزیت های ایجاد شبکه خواهم گفت.

مزیت‌های ایجاد شبکه یا ضرورت‌های آن

زمانی باب بود که می‌گفتند کسی که به زبان انگلیسی آشنا نباشد و مهارت کامپیوتر نداشته باشد، عملا بی‌سواد است. نکته‌ی ظریفی در این نظر هست. اینکه این دو را نه یک مزیت، که ضرورت به حساب می‌آورد. برای همین بهتر است به جای مزیت ‌های ایجاد شبکه به ضرورت آن فکر کرد.

تبادل اطلاعات روز به روز در حال افزایش است

از مزیت ‌های ایجاد شبکه وارد شدن به دنیای اطلاعات است. امروزه فن‌آوری اطلاعات به بخشی ضروری در هر کسب و کار، چه تجاری و یا خدماتی تبدیل شده است و مدیران شرکت‌ها را مجاب به راه‌اندازی شبکه کرده است. کسب و کارها و شرکت هایی که می خواهند از سیستم روز بهره ببرند، به هر روی به شبکه کردن اطلاعات مجموعه شان نیازمند خواهد بود. امروزه مطالعات و تجارب متخصصین و مدیران نشان داده که بهره گیری صحیح از فن‌آوری موجب موفقیت و سودآوری برای آن مجموعه است. مزیت‌های ایجاد شبکه فقط با یک تیم پشتیبانی شبکه متخصص فراهم می‌شود که بتوانند از این سیستم به صورتی بهینه استفاده کنند.

سازمان هایی که با فن آوری روز همراه هستند اهمیت بالایی به شبکه شدن اعضا و تجزیه و تحلیل های آماری می دهد.

مزیت های ایجاد شبکه به قدر توان خود

اگر بخواهیم مزیت های ایجاد شبکه را در چند کلمه خلاصه کنیم: فرمان پذیری، اعتمادسازی، امنیت و عملیات روان و ساده مبادلاتی را خواهیم یافت. پشتیبانی شبکه صحت عملکرد این تبادلات، دیده‌بانی از اشکالات نرم‌افزاری و سخت افزاری، شناسایی ویروس ها و تهدیدات آنلاین و اقدام لازم علیه آن ها، و همچنین به روز ماندن را تضمین می کند.  مزیت های ایجاد شبکه یک پتانسیل است که می‌توان به قدر توان آن را فعال کرد.

به طور کلی ایجاد شبکه تبادل اطلاعات و پشتیبانی شبکه یک رویکرد عالی برای دست یابی به راهبردهای نوین در کسب و کارهاست. درِ کسب و کار شما همیشه برای مشتریان باز است. این موضوع فرصت های قابل توجهی برای کسب و کارها فراهم می کند و از مزیت خدمات شبکه به حساب می آید. پشتیبانی شبکه، دیده بانی از این مجموعه ی ارتباطی است و همچنین رفع نقص های احتمالی که ممکن است در شبکه رخ دهند.

مدیران می توانند استراتژی های کوتاه مدت و بلند مدت را با استفاده از تجزیه و تحلیل اطلاعات طراحی کنند. در واقع می توان از دورنمایی که پشتیبانی شبکه فراهم می کند برای این امر بهره برد. پشتیبانی شبکه در این موضوع می تواند مدیران را نسبت به مسائلی آگاه کند که با هشیاری آنان نقش حیاتی در توسعه ی کسب و کار خواهد داشت. پشتیبانی شبکه کارکرد بدون خطای زیرساخت ها و ابزار آلات شبکه را تضمین می کند. مدیر را از فن‌آوری های روز در کسب کارشان آگاه می کند. پس یکی دیگر از مزیت های ایجاد شبکه فراهم کردن رویکردهای مدیریتی برای مدیران شرکت است.

از مزیت های ایجاد شبکه اتصال به حجم عظیمی از اطلاعات است

دو روی سکه را ببینیم

در بازار رقابتی امروز، فن‌آوری های روز نقش اساسی را ایفا می کنند. این فقط یک روی سکه است. اینکه این شبکه چگونه ایجاد شود و چه متخصصینی آن را اداره و مدیریت کنند، بسته به کیفیت شرکت پشتیبانی شبکه ای است که در آن مجموعه در حال فعالیت است. تیم پشتیبانی شبکه ی حرفه ای می توانند هزینه ها را با تخصص، دانش و مهارت های یک کاردان، به طرز قابل توجهی کاهش دهند و مزیت خدمات شبکه را فعال کنند. آن ها خود را با فن‌آوری به روز نگه می دارند تا فرصت هایی برای مدیران فراهم شود. دستیابی به اطلاعات دسته بندی شده و تحلیل آن ها می تواند در افزایش نرخ تولید در مدت زمانی کم موثر باشد. همچنین رویکردهایی که می ایجاد می‌شود مدیران را از دوره های انتقال شرکت(مجموعه) به سازماندهی های وسیع تر و بزرگ مقیاس تر آگاه می کند. این همان چیزی است که هدف هر مدیری می تواند باشد. مدیران به سه مهم فکر می کنند: حفظ، به روز آوری و توسعه ی کسب و کار که دسترسی به این مهم از طریق یک تیم پشتیبانی شبکه ی حرفه ای محتمل تر است. روی دیگر مزیت های ایجاد شبکه، مشکلاتی است که ممکن است به وجود آورد. اینجاست که نقش تیم پشتیبان مشخص می‌شود.

پشتبانی شبکه گره های اطلاعاتی را طراحی می کند تا مجموعه به صورت بهینه اتصال پیدا کند

پیشگیری قبل از درمان از مزیت های ایجاد شبکه

از مزیت‌ های ایجاد شبکه شناسایی ضعف های زیرساختی است. مدیر با مسائل پیش از آنکه به نقاط بحرانی برسند دست و پنجه نرم می کند. گزارشات لحظه ای(Real-time) و تاریخچه ای از شبکه به شکل آماری دسته بندی می شوند که دورنمایی برای مدیر برای طراحی رویکردهای نوین به منظور حفظ و توسعه فراهم می کند.

مزیت های خدمات شبکه  معمولا با برون سپاری یا دادن بخش پشتیبانی شبکه به یک شرکت به جای استخدام چند ردیف شغلی در شرکت مربوطه فراهم می‌شود. واحد IT متمرکز کار خود می شود و مسئولیت دیده بانی به طور کامل به عهده ی شرکت پشتیبانی شبکه است. در این صورت گروهی بزرگ تر که تخصص و تجربه ی کاری بیش تری دارد پشتیبانی شبکه را تضمین می کند.

کنترل مجموعه های بزرگ مقیاس

پشتیبانی شبکه زمانی حائز اهمیت بیش تری است که مجموعه ای که شبکه شده باشد عظیم تر باشد. هرچه سازمان یا کسب و کار توسعه یافته تر باشد و اصطلاحا بزرگ مقیاس(large-scale)، حضور یک تیم تخصصی به روز و کاردان در پشتیبانی شبکه مشهود است. در واقع این از مزیت های ایجاد شبکه کنترل مجموعه‌های بزرگ مقیاس است.

اتصالات در مقیاس بزرگ نیازمند پشتیبانی تخصصی هستند

کار مهندسین و مدیران شبکه آماده سازی سرویس های IT شامل: مانیتورینگ، بهینه سازی، برقراری امنیت و توسعه بهینه و موثر شبکه مطابق با احتیاجات مشتریان است. هرچه این شبکه ی اطلاعاتی گسترده تر شود، دیده بانی از آن دشوارتر و پیچیده تر خواهد بود. البته این به این معنی نیست که شبکه های کوچکتر پشتیبانی شبکه نیاز ندارند؛ مشخصا اگر کامپیوتر باشد و شبکه، مهندسین این حوزه صرفه جویی در زمان و هزینه ها را تضمین خواهند کرد.

برای اینکه از مزیت های ایجاد شبکه در مجموعه ی خود به بهینه‌ترین شکل ممکن بهره ببریم نیازمند یک تیم پشتیبان متخصص و مسئولیت پذیر داریم. تیم رایان پشتیبان با بیش از یک دهه فعالیت در این زمینه‌ و تجارب مختلف خود در حوزه‌های مختلف آمادگی راه اندازی و پشتیبانی از شبکه را با تیم متعهد و متخصص خود دارد.

منبع: شبکه مگ

 





:: برچسب‌ها: مزیت‌های ایجاد شبکه یا ضرورت‌های آن ,
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: