مرکز مشاوره کودک مسیر سبز ارومیه
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

مرکز مشاوره کودک ، پایه و اساس زندگی بازیگوش ، سالم و امیدوارکننده را برای کودکان و خانواده در ارومیه ایجاد کرده است. خدمات ما بر پیشگیری و بهبود اثرات تجربیات نامطلوب و استرس سمی بر کودکان ، ترویج تاب آوری و روابط سالم خانواده ، مدرسه و اجتماع متمرکز شده است. بحث در مورد کودک درمانی همیشه برای والدین آسان نیست. با ننگ سلامتی ، هیچ کس نمی خواهد که فرزندشان "به درمان نیاز داشته باشد" ، که مایه تاسف است زیرا درمان می تواند زندگی را تغییر دهد. چه بچه ها دارای مشکلات آسیب زای باشند و چه با رفتار شجاعانه و ساده بودن انسان بودن دست و پنجه نرم کنند ، متخصصان واجد شرایط می توانند به بچه ها کمک کنند تا با موضوعات واقعاً سخت برخورد کنند. این امر منطقی است که والدین و سرپرستان به بصیرت حرفه ای ، به ویژه برای موضوعات مناقصه یا مسائل مربوط به رشد مناسب برای رشد ، نیاز دارند. بسیاری از کودکان کودک درمانی را برای مباحث عظیمی مانند سوء استفاده ، غفلت و تروما در نظر می گیرند ، اما می تواند تمرکز یکسانی بر رشد مثبت و نقاط قوت داشته باشد.

کودک درمانی چیست؟

کودک درمانی (مشاوره کودک نیز نامیده می شود) شبیه به درمان و مشاوره برای بزرگسالان است: ضمن فراهم آوردن ابزاری برای ایجاد تغییر در افکار ، احساسات و رفتارها ، فضای امن و گوش همدلی را ارائه می دهد. درست مانند مشتری های بزرگسال ، مشتری های کودک در جلسات خود از پشتیبانی عاطفی و هدف برخوردار می شوند. آنها می توانند بر حل و فصل تعارض ، درک افکار و احساسات خود و فکر کردن به راه حلهای جدید برای مشکلات روزمره خود تمرکز کنند. تنها تفاوت بزرگ بین درمان بزرگسالان و کودک درمانی ، تأکید بر اطمینان یافتن کودکان از درک اتفاقات و نحوه تنها بودن آنها نیست. کودک درمانی با یک کودک ، یک کودک و والدین یا والدین یا حتی با بیش از یک خانواده قابل تمرین است. این غالبا توسط مشاور یا درمانگر متخصص در کار با کودکان اداره می شود ، و چه کسی می تواند بینش والدین و / یا سرپرستان را ارائه دهد که ممکن است فوراً آشکار نباشد.

مشاوران کودک چقدر می توانند؟

متخصصان مشاوره کودک و خانواده حقوق کلی سالانه را بالاتر از میانگین ایالات متحده برای همه مشاغل دریافت می کنند. حقوق مشاور کودک می تواند براساس عوامل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی ، صنعت ، سالها تجربه ، عنوان شغل و گواهینامه ، متفاوت باشد. حقوق برای درمانگران کودک و خانواده بر اساس تجربه درمان با فرزند شما نه تنها من به عنوان درمانگر ، بلکه شما را نیز به عنوان یک والد (والدین) به شکلی دیگر درگیر می کنید. اگر فرزند شما کمتر از 3 یا 4 سال داشته باشد ، جلسات بازی درمانی با شما و فرزندتان به طور مشترک در اتاق مشاوره کودک برگزار می شود. ما در حالی که صحبت می کنیم و زمان می گیریم تا دنیای درونی فرزند شما را بفهمیم ، فضای کنجکاوی و اکتشاف را ایجاد خواهیم کرد. جلسات بازی درمانی به صورت هفتگی برنامه ریزی شده و مدت زمان آن 45 دقیقه است. طول جلسات کودک درمانی از چند هفته تا بیش از یک سال متفاوت است. به طور کلی ، هر چه کودک کوچکتر باشد ، بازه زمانی کودک شما برای مشاوره کوتاه تر است. نتایج قابل توجه گاهی اوقات حتی بعد از چند جلسه مشاور کودک قابل دستیابی است.

والدین - جلسات درمانی نوزاد

هنگامی که من مشاوره ای را برای والدین و نوزادان ارائه می دهم ، ممکن است ، اگر موافق باشید ، از یک تکنیک تخصصی تحت عنوان "راهنمای تعامل ویدئویی" استفاده کنید. شما و کودک شما ابتدا در اتاق بازی درمانی راحت خواهید شد. سپس به مدت 10 دقیقه در بازی و صحبت با روشی که در خانه با فرزند خود انجام می دهید ، فیلمبرداری خواهید شد. پس از اتمام فیلمبرداری ، فیلمبرداری را با هم مشاهده خواهیم کرد و تعیین خواهیم کرد که چگونه ممکن است شما به فرزند خود کمک کنید. بعداً ، اغلب یک جلسه مشاوره جداگانه برای والدین برای دیدن فیلم بدون حضور فرزندتان برای ما برنامه ریزی شده است. مرکز مشاوره مسیر سبز ارومیه وقتی فیلمبرداری را مرور می کنیم ، سعی خواهیم کرد رفتار و سبک تعامل فرزندتان با شما را بفهمیم. ما درمورد آنچه دیدید و چگونگی احساس تماشای آن صحبت کردیم ، و کودک شما چه احساسی داشته است. ممکن است با مشاهده فیلمبرداری از تعاملات مثبتی که با فرزند خود داشته اید آگاه شوید و روشهای تقویت آنها را کشف کنید. اگر تعاملاتی که کمتر لذت بخش هستند و نیاز به تغییر دارند وجود داشته باشد ، ما گزینه هایی را نیز برای این کار بررسی خواهیم کرد.





:: برچسب‌ها: مرکز مشاوره کودک مسیر سبز ارومیه , کودک درمانی چیست , مشاور کودک , جلسات درمانی نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 360
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: