نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

پیش از اینکه بخواهیم به هدایای گرانمایه- باارزش بپردازیم، بهتر است به واژه نفیس توجه اکثریت بکنیم. به راستی نفیس بودن یک کالا به چندین پارامتر مختلف وابسته است و تعیین آن با یک معیار ویژه قابل اندازه‌گیری نیست. اصالت، میزان اهمیت، ویژه بودن، شیک و قشنگ بودن و بها بعضی از مواردی است که بر اساس آن یک هدیه تبلیغاتی را برای یک نفر نفیس می کند.
در طرف دیگر این ماجرا مخاطب اخص ما حضور دارد. شناخت او و علایق و طبعش به اینکه چه کالایی نفیس خطاب شود وابستگی مستقیم دارد. بعد باید به تمام این نکات توجه شود و با فهم پسندیده از هر دو سمت هدیه و هدیه‌گیرنده این گزینش انجام شود.
هدف از تمام این موارد این است که ما را به واسطه هدیه خاصمان در یادش جاودانه کند. چه بسا این توضیح کمی برای گزینش پایانی یک هدیه فاخر یا گرانمایه- باارزش به شما کمک کند. به این چهره هدیه‌ی یک فوت شد سی ساله که مدیر یک استارت‌آپ است با یک بانو دکتر پنجاه ساله، از زمین تا آسمان متفاوت خواهد بود. حتی این نگاه باید شامل روز و فراخور احتمالی که به واسطه آن هدیه می‌دهیم هم باشد.

یک هدیه شایسته


هدایای دیجیتال به واسطه ‌به‌روز بودن و کاربردشان، بهره مهمی در هدایای گرانمایه- باارزش خواهند داشت. اما باید در عقیده داشت که در بسیاری از موارد بهتر است که به جای هدیه دادن یک کالا از یک ست هدیه بهره‌گیری کرد. به این ترتیب محصولاتی گرانمایه- باارزش در کناره یکدیگر شانس اکثریت برای تحقق هدفمان خواهند داشت. به طور نمونه یک ست هدیه دیجیتال در برگیرنده یک پاوربانک، شارژر وایرلس، فلش مموری و هدست ترکیب خوب و کاملی به نظر می‌رسد. ولی برای هر کدام از این کالاها، می‌بایست کیفیت، طراحی و برند در نظر گرفته شود. به عبارت دیگر سفارشی کردن یک پکیج هدیه از گزینش اقلام آن نخست می‌شود و لغایت بسته بندی آن ادامه خواهد یافت. هیچگاه بدون نگاه جزیی و ریزبین این

هدایای تبلیغاتی را تعبيه نکنید، چرا که بخش عمده‌ای از گرانمایه- باارزش بودن کالا به سبب اهمیت انتخاب شما شکل خواهد گرفت.

رعایت اصالت هدیه


هدایایی که در مجموعه صنایع دستی قرار بگیرند، فارغ از هزینه‌ای که برایشان می‌شود ارزشمند هستند. هنر زیبای ایرانی که به روی یک ظرف شکل گرفته و یا تزیین کننده یک ساعت دیواری شده است، بی گمان جزو هدایای نفیس قرار دارد.
اما باز هم نگاه جزیی‌نگر شما است که عالی را از خوب تشخیص می‌دهد. مینا‌کاری، منبت‌کاری، ترمه، الماس‌کاری، خاتم روی چوب و مس، فیروزه‌کاری و معرق‌کاری جزیی از مهم‌ترین صنایع دستی هستند که در میانی خانه‌های ایرانی جایگاه مهمی دارد. فقط نکته‌ای که باید برای این باره در خاطر داشت، سلیقه و میزان علاقه مخاطب با این دست هدایای سنتی است. این که صنایع دستی این چنینی علاوه بر زیبایی و اصالت، حاصل ساخت دست یک هنرمند است، ارزش آن را دوچندان خواهد کرد. یک هدیه‌ی بی همتا و گزیده تر برای کسی که قصد دارید اعتبار و اهمیتش را در قالب یک هدیه بیان کنید.

 

http://hesehaftom.com/shop/

 



:: برچسب‌ها: یک هدیه شایسته , رعایت اصالت هدیه , هدیه تبلیغاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

سایت ساب سلام جزو معدود سایت هایی است که زیر نویس فارسی را با کیفیت بالا ارائه می دهد. زیرنویس های تولید شده در این مجموعه دو ویژگی مهم دارند:

  • هماهنگی زیرنویس با تصویر
  • ترجمه ی کامل و صحیح دیالوگ ها

سایت سلام ساب با گردآوری ترجمه های تیم های ترجمه ی توانمند، قابلیت نشر زیرنویس های با کیفیت را دارد. در این سایت از همه ی مترجمان و سریال های روز دنیا زیرنویس گردآوری شده است . تیم دیبا مووی و آنجلیکا از جمله ی این تیم های قوی هستند. سلام ساب مرجع دانلود زیرنویس سریال است که به محض پخش قسمت های جدید، زیرنویس فارسی آن را پخش می کند و در اختیار کاربران محترم قرار می دهد.

دانلود زیرنویس فارسی سریال Vikings

سریال دیدنی و جذاب وایکینگز ساخت مشترک کشورهای کانادا و ایرلند می باشد. این سریال پر طرفدار، دارای سبکی تاریخی و مخلوط با ژانر اکشن است. سریال وایکینگز در شبکه ی نمایش خانگی هیستوری پخش می شود و هم اکنون زیرنویس آن در سایت ساب سلام قرار می گیرد. این سریال دیدنی در 6 فصل ساخته شده است، فصل ششم آن به تازگی به پخش نمایش خانگی رسیده است که شما میتوانید اقدام به دانلود زیرنویس سریال Vikings از سلام ساب نمایید . داستان این فیلم حول محور شخصیتی به نام لاگنار لاثبروگ می چرخد که یکی از قهرمانان و جنگاوران باستانی اسکاندیناوی بوده است. تماشای این سریال را به هیچ وجه از دست ندهید!

زیرنویس فارسی و با کیفیت این سریال را از سایت salamsub.ir  دانلود کنید.

سایت سلام ساب ، همیشه به دنبال ترجمه ی فیلم های دیده نشده و به روز دنیا می باشد، این سایت زیرنویس سریال see را از اکثر سایت ها زودتر نشر می دهد . با مراجعه به این سایت می توانید زیرنویس سریال های دیگری همچون Mom و Titans را دریافت کنید؛ که همگی این سریال ها با اقبال خوبی از سمت مردم رو به رو شده اند.



:: برچسب‌ها: دانلود زیرنویس سریال , دانلود زیرنویس سریال Vikings , زیرنویس سریال see ,
:: بازدید از این مطلب : 1213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

آموزش خیاطی با آسان ترین شیوه
میخای خیاطی رو از مبتدی شروع کنی وبه یک خیاطیما هر تبدیل بشی خوب کاری نداره که باید به آموزش خیاطی ما خوب توجه کنی

مبتدی ها برای شروع از چه نوع چرخ خیاطی استفاده کنند؟؟

چرخ خیاطی برای مبتدیان
تقریباً هر لباسی را می توان با یک چرخ خیاطی از نوع ساده دوخت. وافراد مبتدی میتوانند برای شروع کار از چنین چرخ خیاطی استفاده کنند ، کسانی که فقط در دوره های کار مهارت های اساسی هنر خیاطی را در کلاس خیاطی می آموزند هم میدانند که چرخ خیاطی خانگی نیز میتواند بسیار کار آمد باشد ، خراب شدن آن تقریبا غیرممکن است و از همه مهمتر دوخت پارچه با آن از جمله جین درشت و چرم امکان پذیر نیست. چنین دستگاهی فقط یک عمل را انجام می دهد - یک خط مستقیم دوخت ، اما اگر به خط زیگزاگ نیاز دارید می توانید از چرخ خیاطی مانند چرخ زیزاگ و... استفاده کنید. حتی اگر چنین دستگاهی ندارید نگران نباشید خیاطی رو روع کنید نترسید
اما اگر تصمیم به یادگیری دوختن "جدی و طولانی مدت" دارید ، مطمئناً باید با در نظر قابلیت های مالی خود را در نظر بگیرید ، یک دستگاه خیاطی مدرن خریداری کنید. نکته اصلی این نکته را فراموش نکنید که موفقیت شما در مهارت های خیاطی بستگی به هزینه چرخ خیاطی و چند نوع درز تزئینی آن ندارد ، بلکه به چه میزان خیاطی بلد هستید و چگونه از دستگاه استفاده کنید نیز بستگی دارد
خیاطی با استفاده تمرین و اشتباه و رفع اشتباه پیش میره اصلا از خراب کردن کار نترسید وبه اصول ابتدایی خیاطی پایبند باشید

برای یادگیری نحوه خیاطی روی چرخ خیاطی ، ابتدا نحوه استفاده ازچرخ دستی ساده را یاد بگیرید ، اما ابتدا کتابچه راهنمای دستورالعمل را با دقت مطالعه کنید و یا با مراجعه به مجله خیاطی سیماکده ، که نشان می دهد کدام سوزن و نخ را می خواهید برای یک پارچه خاص و موارد دیگر انتخاب و استفاده کنید.
همچنین برای یادگیری چگونگی استفاده از همه لوازم جانبی و لوازم جانبی ، وقت بگذارید.
چرخ خیاطی را تمیز نگه دارید و فراموش نکنید که به طور دوره ای روغن کاری کنید ، اگر موارد گفته شده رو رعایت کنید چرخ بدون نقص کار خواهد کرد.
مکانیسم شاتل مخصوصاً به تمیز کردن و روانکاری نیاز دارد. هر از گاهی صفحه سوزن را برداشته و با یک برس ، شانه مکانیزم انتقال پارچه و وسیله شاتل را از گرد و غبار و الیاف تمیز کنید. یک دستگاه روخن کاری شده تمیز تقریباً بی صدا عمل می کند.


 
اگر می خواهید یک چرخ خیاطی بخرید و نمی دانید کدام مدل و شرکتی را انتخاب کنید ، تعدادی مقاله در سایت وجود دارد راهنمای کامل خرید چرخ خیاطی

انتخاب یک چرخ خیاطی خوب ومناسب بستگی به شما و بودجخه خو دارد
دوره های آموزش خیاطی برای مبتدیان شامل موارد زیر هست
دوره نازک دوزی
دوره نازک دوزی بسیاری از نکات خیاطی و اصول اولیه خیاطی به شما یاد داده میشود هنرجو یان قادر هستند پس از گذراندن دوره به دوخت انواع دامن شلوار بلوز آشنایی کامل با انواع دوخت ها و اصول رسم الگو اولیه لباس ها برپردازند



:: برچسب‌ها: آموزش خیاطی , آموزش خیاطی با آسان ترین شیوه ,
:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

هنگامی که شما با داده‌های حساس سروکار دارید و یا این که نمیخواهید نوسانات برقی به تجهیزات گران قیمت شما آسیب برساند ، یو پی اس مهم‌ترین نقش را در تجهیزات جانبی شما بازی خواهد کرد. بنابراین اگر شما هم شرایط مشابه با وضعیت بیان شده دارید، ضروری است که حداقل اطلاعات کمی از آن داشته باشید. چرا که خرید و تهیه آن بدون داشتن اندک آگاهی می‌تواند منجر به خرید ناموفق و در نهایت ضرر شود. شما باید بدانید که ups چیست ، چه برندهایی دارد و انواع آن کدام است تا بتوانید بهترین آن را برای خودتان برگزینید. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که حتما چند دقیقه ای را برای خواندن این مقاله صرف کرده و از این مشاوره رایگان برخوردار شوید.

از مهم‌ترین مزایای استفاده  زمانی است که جریان برق به طور کلی قطع می‌شود. در این حالت در کسری از ثانیه منبع تغذیه دستگاه مصرف کننده ، توسط این دستگاه از برق شهری به باتری خود منبع تغذیه بی وقفه سوئیچ شده و امکان ادامه‌ی روند دستگاه بدون کمترین وقفه‌ای میسر خواهد شد. این نیاز زمانی برجسته می‌شود که دستگاه مصرف کننده در اتاق عمل ، بانک‌ها ، سازمان‌های بزرگ و … باشد.

در واقع شاید در گذشته خرید یک دستگاه یو پی اس کاری گران به حساب می‌آمد اما امروزه با افزایش قیمت تجهیزات سخت افزاری و از سویی دیگر اهمیت نگهداری از اطلاعات نرم افزاری خرید یک دستگاه منبع تغذیه بدون وقفه علاوه بر این که نوعی آینده نگری به حساب می‌آید، بلکه صرفه جویی در هزینه ها نیز به حساب می‌آید. زیرا یک نوسان برق می‌تواند تعدادی از گران ترین تجهیزات سخت افزاری و ابزارهای حیاتی شما در کار را بسوزاند و در نتیجه هزینه ای بسیار گزاف تر از هزینه خرید یک دستگاه منبع برق اضطراری روی دست شما بگذارد.

منبع: https://farsanups.com/1874/%db%8c%d9%88-%d9%be%db%8c-%d8%a7%d8%b3-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/



:: برچسب‌ها: مزایای استفاده از منبع تغذیه بی وقفه ,
:: بازدید از این مطلب : 472
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

در این مطلب سعی می‌کنیم به تمامی سوالات درباره فرش ماشینی کاشان پاسخ بدهیم. امیدواریم که این مقاله بتواند در هنگام خرید فرش کاشان و یا خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان به شما کمک کند.

%D9%81%D8%B1%D8%B4-%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D9%81%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D9%85-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%DA%A9%D8%AF-10024-3.jpg

فرش کاشان ارزان قیمت

فرش‌های ۱۰۰٪ آکریلیک کیفیت بالاتری نسبت به بقیه فرشها دارند و قیمت بالاتری هم دارند فرش کاشان که با نخ Bcf بافت میشود ارزانتر میباشد و تولید کننده این نوع فرش کاشان با توجه قابلیت دستگاه فرش بافی میتواند براساس درخواست مشتری فرش ارزان قیمت تولید کند مثلا در مناطق جنوب ایران برای مراسمات از فرشهای ارزان قیمت استفاده میکنند و تولید کننده از نخهای Bcf استفاده کرده و فرش ۱۲متری را با وزنهای ۱۸یا ۱۹ تا ۲۵کیلیو گرم بافت میکند (وزن فرش باتوجه به خواسته مشتری در قیمت تاثیر دارد) که خواسته مشتریان را براورده میکند. فرش کاشان 700 شانه قیمت مناسب از این دسته از فرشها هستند که باتوجه به خواسته مشتری بافت میشود. فرش ارزان قیمت و فرش ماشینی قیمت مناسب بیشتر برای اتاق خواب ، خانه دانشجویی ، سالنها ، مسافرخانه‌ها و مراسمات استفاده میشود .

فرش‌های ابریشم مصنوعی در حال حاضر به دلیل عدم پرزدهی و شستشوی بسیار آسان و ثبات و درخشندگی بالا در بازارهای جهانی به عنوان بهترین کفپوش مورد توجه قرار گرفته اند.

فرش ماشینی کاشان

فرش‌ها بر اساس شانه به ۳۵۰، ۴۴۰، ۵۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰و ۱۵۰۰ شانه تقسیم می‌شوند. تراکم فرش‌ها نیز می‌تواند براساس نوع ماشین و شانه بین ۷۰۰ تا ۴۵۰۰ باشد. فرش ۵۰۰ شانه دارای تراکم ۱۰۰۰، ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰، ۱۲۰۰شانه تراکم ۳۶۰۰، ۱۵۰۰شانه تراکم ۴۵۰۰ هستند. که در دو قطب فرش بافی ایران یعنی کاشان به عنوان پایتخت فرش ماشینی ایران و مشهد بافت می‌شوند.

%D9%81%D8%B1%D8%B4-%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D9%85-1200%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-2.jpg

فرش ماشینی گل برجسته

نوع جدید دیگری از فرش ماشینی است، تولید فرش گل برجسته به این صورت می‌باشد که یک یا دو نخ از الیاف فرش دارای این ویژگی هستند که به هنگام فرایند هیت ست شدن فرش (بعد از تولید اولیه و در هنگام بخاردهی) طولشان کاهش می‌یابد نسبت به ۶ یا ۷ نخ دیگر و کاهش طول خواب باعث برجسته شدن ظاهر کلی فرش می شود. فرش هایبالک یا فرش گل برجسته به این دسته از فرش کاشان و یا فرش مشهد گفته می‌شود.

فرش مشهد بهتر است یا فرش کاشان؟

کارخانجات بسیاری در سرتاسر کشور شروع به کار هستند که عمده آن در کاشان و مشهد هستند و امروزه در بازار شاهد هستیم که رقابت زیادی ما بین فرش کاشان و فرش مشهد می‌باشد. انچه که مشتریان دنبال ان هستند این موضوع است آیا فرش ماشینی کاشان بهتر است یا فرش ماشینی مشهد و این دال بر رقابت در کیفیت و قیمت این دو برند قدرتمند دارد. در بعضی مواقع با توجه به کیفیت بالای فرش مشهد و همچنین تبلیغات زیاد در بازار فرش مشهد جلو میزند و گاها تعدادی از فرشهای کاشان برای فروش محصولات خود از نام مشهد در فرش خود استفاده میکنند که بتوانند فرش کاشان خود را به فروش برسانند. و از طرف دیگر بعضی از تولید کنندگان فرش کاشان از مدرنترین دستگاهها و باکیفیت ترین نخها استفاده میکنند و همچنین با توجه به سلایق مردم رنگ و نقش بسیار زیبا در تولید فرش استفاده میکنند که خود برندی معتبر و قابل رقابت با فرش مشهد میشود و مشتریان زیادی را به خود جلب میکند. در کل فرش مشهد و فرش کاشان با توجه به کیفیت و قیمت مناسب هر کدام فروش خود را در بازارهای داخلی و خارجی دارند.

پس اینکه بگوییم فرش کاشان بهتر است یا فرش مشهد؟ باید به موارد زیر توجه کرد.

%D9%81%D8%B1%D8%B4-%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%81%DB%8C%D9%84%DB%8C-%DA%AF%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D9%87-1000%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-2.jpg

کیفیت نخ

پیشرفته بودن ماشین الات

 دقت در شیرینگ

استفاده از مواد آهار با کیفیت

کنترل کیفیت دقیق

فرش خوب را از فرش بی کیفیت متمایز مینماید .

فرش مشهد بخریم یا فرش کاشان سوال دیگر مشتریان است . اول فرش با کیفیت را شناسایی کنیم بعد هر کدام به سلیقه ما و دکوراسیون منزل بیشتر بیاید خریداری کنیم.

 

خرید فرش ارزان قیمت

فرش ارزان قیمت که امروزه مشتریان زیادی دارد، عمده سفارش‌ها در فرش ارزان قیمت ۱۲متری و فرش ارزان قیمت ۶ متری است

فرش‌های ارزان قیمت طرح‌های زیادی دارند که در هتل‌ها، نمازخانه‌ها، مدارس، خوابگاه‌های دانشجویی و کمک برای جهیزیه همچین برای کمک به سیل زدگان و کمک به زلزله زدگان استفاده می‌شود. 

امکان بافت فرش ارزان قیمت و فرش قیمت مناسب با وزن و قیمت متفاوت و همچنین نوع نخ اعم از نخ پلی استر بی سی اف و یا اکریلیک که معمولا با دستگاههای ۳۵۰ شانه، ۴۴۰ شانه و۵۰۰شانه بافته می‌شود. معمولا وزن این نوع فرش‌های ارزان قیمت سبک هستند فرش ارزان ۱۲متری ما بین ۱۸تا ۲۵ کیلو و فرش ارزان ۶ متری ما بین ۹ الی ۱۲کیلو بیشترین درخواست را دارند و در کارخانهای فرش کاشان که برای صادرات به عراق ، افغانستان ، پاکستان زیاد هست. فرش کاشان ارزان قیمت مناسب ویلا و یا مکانهای که نیاز به فرش گران ندارد و یا نمی خواهید فعلا هزینه زیادی برای آنها کنید. فرش های ارزان قیمت به دلیل ارزان بودن از جنس نخ پلی استر برای بافت آنها استفاده میشود .

%D9%81%D8%B1%D8%B4-%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D9%81%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D9%85-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%DA%A9%D8%AF-10024-1-1.jpg

کارخانه فرش کاشان

تعدادی از کارخانهای فرش کاشان عبارتند از فرش ماشینی محتشم کاشان ، فرش اردهال ، فرش قیطران ، فرش جردن ، فرش کاخ ، فرش امیران ، فرش سرام ، فرش آسایش ، شرکت خاتم ، کارخانه یلدای کویر کاشان ، فرش خوب ، شاهکار صفویه ، بزرگمهر ، خاطره کاشان ، نیاوران ، سورنا ، فرش آویسا ، اسپادانا ، عالی مقام ، فرش زمرد کاشان ، اکباتان ، پرهام ، اعیان ، ، شرکت فرش فرهی ، فرش پایتخت ، فرش پازیریک ، و تعداد زیادی دیگر از کارخانهای تولید فرش ماشبنی کاشان

خرید اینترنتی فرش ماشینی

فروشگاه اینترنتی فروش فرش بست بافت این امکان را در اختیار مشتریان قرار میدهد که از بین فرش کاشان ، فرش مشهد ، فرش ارزان قیمت ،فرش قیمت مناسب ، فرش ترکمن ، فرش افشان و .... انچه که مد نظر مشتریان هست اطلاعات لازم و عکس فرش واقعی را در دسترس قرار دهد تا انتخاب و خرید مطمئن تر با برند معتبر داشته باشید.

 



:: برچسب‌ها: فرش کاشان , فرش ماشینی کاشان , فرش ماشینی گل برجسته , خرید فرش ارزان قیمت , کارخانه فرش کاشان , ,
:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

تلفن همراه یا گوشی همراه که به آن موبایل نیز می‌گویند، وسیله‌ای برای ارسال و دریافت صدا از طریق ارتباط رادیویی در پهنای وسیع جغرافیایی است. منظور از موبایل وسیله‌ای است که برای اتصال به شبکهٔ تلفن همراه به کار می‌رود. گوشی تلفن بی‌سیم در سال ۱۹۷۳ با وزنی نزدیک به ۲ کیلوگرم تولید شد. موبایل نسل‌های گوناگونی دارد و توسط شرکت‌های سازنده گوناگونی تولید می‌شود و به فروش می‌رسد. برخی از شرکت‌های بزرگ تولیدکنندهٔ گوشی همراه در دنیا شامل نوکیا، هواوی، سامسونگ الکترونیکس، ال‌جی الکترونیکس، موتورولا، سونی، اپل، شیائومی، اچ‌تی‌سی، گوگل پیکسل و ... هستند.

توجه: این مقاله از ویکی پدیا برداشت و در وبلاگ ها با کمی ویرایش منتشر گردیده

در تلفن‌های همراه به‌طور معمول یک مجموعه نرم‌افزار یا سیستم‌عامل برای کنترل سخت‌افزار به کار می‌رود و برنامه‌های جانبی توسط سیستم‌عامل اجرا می‌شوند. از سیستم‌های عامل معروف برای تلفن همراه، می‌توان به اندروید، آی‌اواس و ویندوز فون اشاره کرد.

بررسی بلوک‌های داخلی تلفن همراه

بلوک RF

این بلوک متشکل از قطعاتی است که وظیفه آن‌ها ارتباط دادن گوشی به BTS است؛ در حقیقت بلوک RF فرکانس GSM را از BTS دریافت کرده، سپس اطلاعات روی آن را جدا نموده و به واحدهای دیگر موبایل می‌دهد. به زبان دیگر بلوک RF وظیفهٔ تبدیل فرکانس بالای GSM را به فرکانس کمتری به نام IF بر عهده دارد.

امواج موجود در فضا توسط آنتن موبایل دریافت شده و وارد قطعه‌ای به نام آنتن سوییچ می‌شوند. آنتن سوییچ وظیفه تعیین حالت فرستندگی یا گیرندگی آنتن را بر عهده دارد. بسته به این که موبایل سازگار با چند باند GSM باشد، تعداد پایه‌های آنتن سوییچ متفاوت خواهد بود. آنتن سوییچ برای هر باند GSM، آنتن را به یک خروجی به نام RX و یک ورودی به نام TX وصل می‌کند. در حقیقت آنتن سوییچ مانند یک کلید است که با فرمان‌هایی آنتن را مرتباً به خط RX یا به TX متصل می‌کند. در بلوکی که مشاهده کردید، موبایل قابلیت کار با دو باند GSM900 و GSM1800 را دارد؛ بنابراین آنتن سوییچ دو خروجی RX و دو ورودی TX خواهند داشت که در شبکه‌های تلفن ایران از آن جایی که GSM 900 است خط RX و TX باند ۱۸۰۰ بدون استفاده خواهد بود. آنتن سوییچ یکی از قطعات حساس برد موبایل است و خرابی در آن باعث به وجود آمدن عیوبی از قبیل پرش آنتن یا نداشتن دریافت یا ارسال خواهد شد. در مورد سلف و خازن قبل از اتصال آنتن به آنتن سوییچ نیز از آن جایی که امپدانس خروجی آنتن بسیار کم است و از طرفی امپدانس ورودی آنتن زیاد است، باید قبل از اتصال این دو، عمل تطبیق امپدانس توسط قطعه‌ای انجام شود. معمولاً در مدارات، قسمت آنتن موبایل از یک سلف که به صورت موازی بین آنتن و زمین بسته می‌شود استفاده تشکیل می‌شود. این سلف می‌تواند باعث عمل تطبیق امپدانس بین آنتن و آنتن سوییچ شده و مانع از هدایت جریان DC بین این دو واحد گردد تا این دو واحد اثر منفی در عملکرد یکدیگر نداشته باشند. وظیفه فیلتر SAW حذف فرکانس‌های کانال همسایه و فرکانس‌های مزاحم است. خط خروجی RX از آنتن سوئیچ وارد SAW شده و بعد از آن فرکانس‌های مزاحم حذف می‌شود و فقط فرکانس‌های باند GSM در خروجی آن دیده می‌شود. SAW همان‌گونه که فرکانس‌های مزاحم را حذف می‌کند، فرکانس‌های اصلی GSM را هم خیلی ضعیف می‌کند. برای تقویت سیگنال‌های دریافتی GSM بعد از SAW از یک تقویت‌کننده به نام LNA استفاده می‌شود.

آی‌سی RF

به این آی‌سی HAGAR هم گفته می‌شود که اصلی‌ترین قطعه بلوک RF است و وظیفه آن عمل مدولاسیون و دمودلاسیون است. مدولاسیون به سوار کردن اطلاعات روی یک موج گفته می‌شود، در این صورت با توجه به این که موج می‌تواند در فضا منتشر شود اطلاعات ما نیز همراه موج جابجا می‌شود. به موجی که اطلاعات روی آن سوار می‌شود، موج حامل گویند، یکی از وظایف آی سی HAGER انجام این عمل است. عمل مدولاسیون برای اطلاعاتی که از موبایل به BTS ارسال می‌شود انجام می‌گردد. دمودولاسیون به عمل جداسازی اطلاعات از روی فرکانس حامل می‌گویند. این عمل نیز توسط آی سی HAGER انجام شده و روی سیگنال‌های دریافتی از BTS انجام می‌شود.

کریستال

 برای مدولاسیون و دمودولاسین، آی سی HAGER نیاز به فرکانس دارد. این فرکانس توسط قطعه‌ای به نام کریستال که معمولاً در کنار آی‌سی RF قرار دارد تولید می‌شود. کریستال مولد فرکانس بسیار دقیقی است که در بسیاری از مدارهای الکترونیکی به عنوان تولیدکننده فرکانس یا پالس ساعت از آن استفاده می‌شود. کریستال که اسیلاتور نیز نامیده می‌شود به صورت یک قطعه دو، سه یا چهارپایه است. چند خازن به عنوان فیلتر در داخل اسیلاتور قرار می‌گیرد.

آی سی P.A

قبل از ارسال اطلاعات، از یک آی‌سی تقویت‌کننده به نام P.A استفاده می‌شود و سیگنالی که از موبایل خارج می‌شود در نهایت توسط این واحد تقویت خواهد شد.P.A سیگنال‌هایی را که باید تقویت کند از آی سی RF دریافت می‌کند. این آی سی جهت تقویت سیگنال‌های TX به تغذیه نیاز دارد که تغذیه آن به صورت مستقیم از باتری گرفته می‌شود.

آی سی VCO

یک گوشی موبایل بایستی بتواند روی فرکانس‌های مختلفی که BTS هر منطقه روی آن تنظیم شده قرار گیرد تا با آن ارتباط پیدا کند. به بیان دیگر آی سی HAGER روی فرکانس‌های مختلفی باید بتواند مدولاسین و دمودلاسین انجام دهد. این عمل مستلزم این است که بتوان فرکانس حامل HAGER [4] را با دقت زیاد تغییر داد، این عمل در موبایل توسط قطعه‌ای به نام VCO انجام می‌شود.

بلوک AF

بلوک AF (واحد صدای دستگاه) وظیفه تبدیل اطلاعات دریافتی از واحد RF به صدا را بر عهده دارد. همچنین صدایی که باید از موبایل به BTS منتقل شود، قبل از ارسال وارد واحد AF می‌شود که پس از یکسری تبدیلات و آماده‌سازی از طریق واحد RF منتقل می‌شود. در حقیقت واحد AF رابط بین کاربر موبایل و واحد RF است. این بلوک از یک طرف به میکروفون و بلندگو و از طرف دیگر به بلوک RF متصل است.

جابجایی اطلاعات بین موبایل و BTS به صورت دیجیتال است. دیجیتال، یعنی منطق صفر و یک ؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که هر گوشی در یک ثانیه فقط مدت زمان کوتاهی را برای دریافت یا ارسال در اختیار دارد. گوشی در لحظهٔ داشتن کانال می‌تواند اطلاعات را جابجا کند، ولی در لحظه‌ای که فرکانس در اختیار گوشی دیگری است، نمی‌تواند به BTS اطلاعات انتقال دهد و این بدین مفهوم است که دائماً ارتباط بین گوشی و BTS قطع و وصل می‌شود که باعث می‌شود که صدا نیز قطع و وصل شود. برای رفع مشکل اگر صدا به صورت دیجیتال باشد، می‌توان آن را روی حافظه نگهداری کرد و زمان کانالدار بودن موبایل، تمامی اطلاعات حافظه را منتقل کرد؛ بدون این که بخشی از صدا در لحظات قطع و وصل از بین برود.

بلوک MCU

کنترل عملکرد بلوک‌های مختلف در موبایل بر عهده این واحد است. این واحد از قطعات مختلفی مثل آی‌سی پردازشگر و حافظه‌ها تشکیل شده‌است که توسط یک برنامه سیستم‌عامل می‌تواند کل گوشی را کنترل کند. برنامه سیستم‌عامل توسط طراح گوشی در یکی از حافظه‌های گوشی ذخیره می‌شود. باید توجه داشت که آی‌سی CPU فقط پردازش‌کننده اطلاعات و عملکرد آن تحت تأثیر برنامه سیستم‌عامل است.

بلوک UI

این بلوک که به آن رابط (کاربر) نیز گفته می‌شود وظیفه راه‌اندازی کلیه اعلام‌کننده‌ها از قبیل زنگ، موتور لرزاننده موبایل و LEDهای روشن‌کننده صفحه نمایشگر و صفحه کلید در شب را بر عهده دارد. در بعضی از گوشی‌های موبایل بلوک UI به صورت یک آی سی ساخته می‌شود و در بعضی گوشی‌ها قسمت‌های مختلف آن ترانزیستوری است و به صورت مجزا روی برد قرار می‌گیرد.

بلوک منبع تغذیه و شارژینگ

منبع تغذیه موبایل واحدی است که ولتاژ لازم بلوک‌های دیگر را از طریق باتری فراهم می‌کند. واحد منبع تغذیه از رگولاتورهای مختلفی تشکیل شده و داخل یک بسته‌بندی قرار دارد. این بسته‌بندی به آی‌سی CCONT موسوم است. واحد شارژینگ نیز مجموعه قطعاتی است که از طریق ولتاژ دریافتی از آداپتور، باتری را شارژ می‌کند. معمولاً این واحد نیز از یک آی‌سی به نام CHAPS تشکیل شده‌است. آی‌سی CCONT و CHAPS با یکدیگر در ارتباط هستند، زیرا آی‌سی CHAPS برای شارژ باتری بایستی از CCONT کنترل شود.

COBBA

در بلوک AF از یک آی‌سی به نام COBBA استفاده می‌شود. این آی‌سی مبدل سیگنال‌های آنالوگ به دیجیتال و برعکس است. امواج دریافتی آنتن بعد از این که توسط آی‌سی RF دمودولاسیون شدند با خطوط RX وارد آی‌سی COBBA در واحد AF می‌شوند. این آی‌سی ابتدا سیگنال‌های دریافتی از RF را توسط خطوط ارتباطی PCM به بلوک MCU می‌دهد. در این بلوک اطلاعات از طریق آی‌سی CPU روی حافظه موقت گوشی ریخته می‌شود. سپس آی‌سی COBBA دوباره از طریق همان خطوط ارتباطی، اطلاعات را از روی حافظه موقت خوانده و به سیگنال آنالوگ تبدیل می‌کند که از طریق بلندگو قابل استفاده خواهد شد. به همین طریق برای اطلاعاتی که بایستی از موبایل خارج شود، صدایی که توسط میکروفون دریافت می‌شود، به صورت سیگنال آنالوگ است. این سیگنال بعد از ورود به آی‌سی COBBA، تبدیل به صدای دیجیتال می‌شود. این صدا از طریق خطوط PCM به واحد MCU منتقل می‌شود تا در حافظه موقت نگهداری شود و به محض کانال‌دار شدن موبایل تمامی اطلاعات قسمت میکروفون از طریق واحد RF به BTS ارسال می‌شود.

PCM

PCM یکی از روش‌های انتقال اطلاعات بین دو واحد است. این واحد خطوط ارتباطی بین آی‌سی COBBA و CPU بوده و در نقشه‌ها از آن به عنوان خطوط PCM نام برده می‌شود. این انتقال به صورت کد شده انجام می‌شود که انواع آن RX و TX است.

خطوط PCM TX مربوط به مسیر جابجایی اطلاعات دیجیتال میکروفون به حافظه.

خطوط PCM RX مربوط به مسیر انتقال اطلاعات دیجیتال دریافتی به حافظه.

خطوط PCM TX و PCM RX در نقشه‌های گوشی‌ها بین آی سی COBBA و آی‌سی CPU مشخص می‌باشد.

 

آنالوگ و دیجیتال

سیگنال آنالوگ

 به آن دسته از سیگنال‌هایی اطلاق می‌شود که مقدار ولتاژ آن در لحظات مختلف در حال تغییر باشد؛ به این صورت که در یک لحظه ۲ ولت، لحظه‌ای دیگر ۳ ولت و به همین صورت در حال تغییر باشد. این سیگنال می‌تواند توسط یک میکروفون ساخته شود. ماهیت تغییرات سیگنال آنالوگ، به عنوان مثال صدا، به مولد آن، که می‌تواند صدای یک انسان باشد، بستگی دارد. سیگنال‌های آنالوگ را در آی‌سی‌های حافظه نمی‌توان ذخیره کرد. همچنین در انتقال آن نیز امکان نویز پذیری بالا است. در مدارات منطقی و کنترلرها اگر بخواهیم یک سیگنال آنالوگ را وارد کنیم باید آن را به دیجیتال تبدیل کنیم. دیجیتال یعنی صفر و یک، در حقیقت در سیستم دیجیتال تغییرات در لحظات مختلف وجود دارد، ولی همیشه این تغییرات به صورت صفر و یک است. منظور از صفر و یک، دو سطح منطقی است. ما می‌توانیم صفر منطقی را به سطح ولتاژ صفر ولت و یک منطقی را به سطح ولتاژ پنج ولت تعریف کنیم. در این صورت سطوح ولتاژ دیگری به غیر صفر و پنج ولت نخواهیم داشت. مزیت دیجیتال در ذخیره‌سازی آن توسط آی‌سی حافظه و همچنین انتقال راحت آن با کیفیت خوب است. برای تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال روش‌های مختلفی وجود دارد. اصول تبدیل آن به این صورت است که ابتدا از آنالوگ در لحظات مشخص نمونه‌برداری می‌کنیم، سپس نمونه‌ها توسط یک مبدل به دیجیتال تبدیل می‌شود. هر چه تعداد نمونه‌گیری‌ها از سیگنال آنالوگ بیشتر باشد، ما توانسته‌ایم آنالوگ را با کیفیت بهتری به دیجیتال تبدیل کنیم

تعمیر موبایل

برای تعمیر موبایل باید دوره‌های مربوطه را گذراند و در کنار آن دانش الکترونیکی را به اندازه کافی افزایش داد. مشکلاتی که برای موبایل‌ها به وجود می‌آیند به دو دسته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقسیم می‌شوند. برای تعمیرات نرم‌افزاری راه‌های ساده و آسانتری وجود دارد. برای تعمیرات مربوط به سخت‌افزار باید کمی جانب احتیاط را رعایت کرد چرا که این کار نیاز به تخصص بالای الکترونیکی دارد. به‌طور خاص به دلیل پیشرفته شدن تجهیزات موبایل‌ها کار کردن با آن‌ها هم نیاز به تخصص بیشتری دارد. گاهی دیده می‌شود که وقتی توسط شخصی مبتدی تعمیر سخت‌افزار انجام می‌شود برای قسمت دیگری از موبایل مشکل به وجود می‌آید.

IMEI چیست

IMEI در واقع برگرفته از عبارت "International Mobile Equipment Identity" یا «شناسهٔ بین‌المللی تجهیزات موبایل» است. در زمان خرید گوشی، این کد بر روی جعبه یا حتی رسید خرید نوشته شده‌است.

IMEI، یک کد ۱۴ رقمی به همراه ۲ رقم کد "SV" یا "Software Version" (نسخهٔ نرم‌افزار) است که بیشتر در دستگاه‌های جدید دیده می‌شود. هدف استفاده از IMEI، برای شناسایی تلفن‌های همراه و همچنین مسدود کردن آن‌ها از طریق شبکه است. در صورت مفقود یا دزدیده شدن گوشی، با ارائه این کد به اپراتور، گوشی مسدود می‌شود تا احیاناً از آن سوء استفاده نشود. پلیس هم معمولاً گوشی‌های دزدیده شده را با IMEI آن‌ها طبقه‌بندی و ردیابی می‌کند.

اثرات امواج تلفن همراه بر سلامت انسان

نگرانی‌ها دربارهٔ اثرات امواج تلفن همراه بر سلامت انسان با رشد بیش از حد تلفن‌های بی‌سیم همراه (۲ میلیارد در اوت ۲۰۰۵) بیشتر شده‌است. این نگرانی‌ها به خاطر این هستند که تلفن همراه از خود امواج الکترومغناطیسی در مقیاس مایکروویو ساطع می‌کند.

اعتیاد به گوشی همراه

بررسی‌ها در زمینه میزان استفاده از تلفن‌های همراه نشان می‌دهد که تعداد زیادی از مردم در حالی به خواب می‌روند که تلفن همراه خود را در دست دارند یا آن را کنار خود گذاشته‌اند. بر اساس پژوهشی که در کشورهای آمریکا، انگلیس، برزیل، چین، اسپانیا، مکزیک و هند انجام شده‌است، فناوری نوین ارتباطی ازجمله تلفن همراه، جزو جدایی‌ناپذیر زندگی انسان‌ها شده‌است و هر روز وابستگی افراد به آن بیشتر می‌شود.

بنا بر پژوهشی که یک متخصص علوم رفتاری اعلام کرد، ۶۰ درصد از دختران و پسران موردِ پژوهش از گوشی‌های همراه برای ورود به شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های مرتبط استفاده می‌کنند و ۳۰ درصد آن‌ها هنگام اتمام شارژ یا جا ماندن تلفن یا قطع آن به هر شکلی دچار استرس می‌شوند، وی با اشاره به اینکه دختران دو برابر پسران به تلفن همراه وابستگی دارند، در نتیجه از اعتیاد دو برابری دختران نسبت به پسران در زمینهٔ استفاده از تلفن همراه بر اساس این پژوهش انجام‌شده خبر داد.

منبع: ویکی پدیا



:: برچسب‌ها: تلفن همراه از چه اجزایی تشکیل شده است-بررسی بلوک‌های داخلی تلفن همراه , گوشی موبایل , بلوک منبع تغذیه و شارژینگ , تعمیر موبایل , دانش الکترونیکی , اعتیاد به گوشی همراه ,
:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

در صورتی که می خواهید انگلیسی خود یا هر زبان دوم دیگری را بهبود بخشید، برخی از این نکات مفید را در نظر بگیرید تا راه خود را به صورت موثر تری طی کنید. همه چیز برای شما مناسب نخواهد بود، اما اگر تعدادی از این ایده ها را به یادگیری روزانه زبان خود اضافه کنید، مطمئنا پیشرفت هایی خواهید دید و در کلاس ها موفق می گردید.

یادگیری در کلاس از مزیت های گوناگون برخوردار است و می توانید مطالعه خود را بهتر پیش ببرید. در حالتی که می توانید به تماشای تلویزیون و فیلم های آموزشی به زبان انگلیسی بپردازید ودر کشور های انگلیسی زبان نه تنها بهترین نمایش ها و فیلم های تلویزیونی جهان تولید می گردد، بلکه می توانید انگلیسی را همزمان با تماشای آن ها یاد بگیرید.

اما برای موفقیت قطعی شما آموزشگاه های خوب زبان همچون https://dialolanguage.com/english-speaking-class/ برنامه آموزشی را درنظر می گیرد. اگر هنوز به هر سطحی با زبان از مبتدی تا متوسط به ​​بالا (پیشرفته) آشنا هستید، ارزش دارد که زیرنویس های انگلیسی را قرار دهید تا بتوانید همزمان خواندن و گوش دادن را انجام دهید که کلیه آن ها در کلاس های آموزشی مورد تدریس قرار می گیرد.

به مطالعه انواع کتاب ها و روزنامه ها به زبان انگلیسی بپردازید تا علاوه بر یادگیری در موسسه بتوانید دانش خود را نسبت به مطالب گوناگون بالا ببرید و بهتر بنویسید و مکالمه نمایید.خواندن روشی عالی برای تمرین زبان انگلیسی در زمان خود است. شما می توانید یک بار یک کلمه را با سرعت خود انجام دهید، بدون اینکه معلم شما از شانه خود بلند شود. اگر در سطح مبتدی به طور متوسط ​​مشغول تحصیل هستید ، کتابی را که برای کودکان نوشته و طراحی گردیده است انتخاب کنید که در آن زبان ساده تر از کتاب بزرگسال باشد.

خود را بیشتر در معرض این زبان قرار دهید و با دوستان خود تمرین کنید: و مکالمه خود را توسعه نمایید. اگر فقط وقت خود را در خارج از کلاس با افرادی از کشور خود گذرانده اید، فرصتی بزرگ برای تمرین زبان انگلیسی از دست نخواهید داد. اگر سعی می کنید با دیگر انگلیسی زبانان دوست باشید، مجبور خواهید شد که به زبان انگلیسی صحبت کنید و مکالمه خود را تقویت نمایید. همچنین مواردی مانند زبان عامیانه و مکالمه انگلیسی را انتخاب خواهید کرد که احتمالا در کلاس های معمولی نتوانید بیاموزید، اما در آموزشگاه های خوب زبان می توانید آن ها را نیز تمرین کنید.

در زمان های مناسب به یادگیری و استفاده از زبان انگلیسی بپردازید تا درک شما نسبت به این زبان بیشتر گردد. آیا شما فرد صبح یا بعد از ظهر هستید یا غروب بهتر مطالعه می کنید؟ اگر بتوانید وقتی مغز شما در سطح آماده قرار دارد تمرین کنید، باید در این زمان به یادگیری زبان خود بپردازید. بعضی از افراد اول صبح کار یادگیری زبان خود را انجام می دهند و بعد از صرف ناهار توان یادگیری آن ها کاهش پیدا می کند، در حالی که برای برخی دیگر هر زمان از روز مناسب می باشد.

وقت های مناسب را برای کتاب خوانی انتخاب کنید. در مورد بهترین عملکردها فکر کنید و یادگیری خود را برای این کار برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال، وقتی به احتمال زیاد تمرکزتان را به راحتی از دست می دهید، هیچ نکته درسی وجود ندارد که تا اواخر شب به پایان برسد یا به عبارت دیگر شما آن را بیاموزید. اما می توانید در دوره های آموزشی به خوبی از برنامه مناسبی بهره مند شوید و بهتر بیاموزید.

شما می توانید یک روز به یک آهنگ گوش دهید و متن ترانه را در کنار آن بخوانید. اگر به هر زبانی که متوجه نشده اید برخورد کنید، آنرا تحقیق کنید و سپس در کلاس از معلم خود چند سوال مرتبط با اصطلاحات و یا عبارت های مورد نظر می توانید بپرسید و بیشتر متوجه آن شوید. اگر در سطح پایینی قرار دارید، شاید به دنبال موسیقی آهسته بروید، که غالبا اشعاری دارد که آهسته تر و راحت تر درک می شوند. خواندن شعر نیز می تواند جنبه ادبیات زبان انگلیسی شما را تقویت نماید.

هنگامی که احساس اطمینان بیشتری می کنید می توانید به دنبال موسیقی هایی که متن آن دشوار تر است بروید، که سرعت درک آن بسیار سریعتر و سخت تر است و از دوستان خود برای یادگیری زبان کمک بگیرید. در کتاب های آموزشی از انواع شعر و موسیقی نیز استفاده شده است تا زبان آموزان بتوانند بهتر بیاموزند.

علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی در کلاس، می توانید شخصی را پیدا کنید که مشتاق یادگیری زبان شما باشد و با آن ها ارتباط برقرار کند. توانایی صحبت کردن با یک زبان مزیت های بسیاری دارد و افراد بسیاری هستند که مایل اند با زبان های گوناگون همچون انگلیسی آشنا شوند. شما باشد و شخصی در آنجا خواهد بود که می خواهد آن را بیاموزد و در نتیجه قادر خواهید بود که به تمرین بیشتر بپردازید و مکالمه را در کنار رایتینگ (نوشتن) بیشتر کار کنید تا کیفیت زبان خود را در هر سطحی که باشید بالا ببرید و بیشتر یاد بگیرید.

این بسیار مهم است که یادگیری انگلیسی خود را در کلاس نگذارید و تمرینات خانه را نیز به خوبی انجام دهید در هر زمان از روز که تاثیرش بیشتر باشد که ممکن است صبح یا بعد از ظهر برای شما باشد. برای رفتن به کتابخانه و مطالعه یادداشت های خود، خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی و صحبت با اتباع انگلیسی و سایر انگلیسی زبان تلاش کنید.

در دیگر زمان ها از روز، به یادداشت های انگلیسی خود بنگرید و سعی کنید برخی از واژگان را به خاطر بسپارید. اولین کاری که شما صبح ها می توانید انجام دهید، در حالی که صبحانه خود را میل می کنید، یادگیری چند عبارت یا اصطلاح جدید است تا بتوانید از آغاز روز دانش خود و میزان تمرکز خود را بالا ببرید و به مطالعه کردن در طول روز بپردازید.

 



:: برچسب‌ها: آموزشگاه زبان انگلیسی ,
:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

 بی شک یکی از مهمترین بخش های هر نمایشگاه را غرفه ساخته شده آن نمایشگاه تشکیل می دهند، غرفه سازی نمایشگاهی هنری است که به ساخت یک غرفه زیبا، مدرن و پسندیده منجر می شود. غرفه سازی دارای نکات فراوان و مراحل متعددی می باشد، شما می توانید با داشتن یک غرفه نمایشگاهی زیبا در نمایشگاه به موفقیت های بسیار زیادی برسید. در ادامه با اصول زیبا سازی و همین طور اصول اولیه غرفه سازی بیشتر آشنا می شویم.

اهداف حضور در نمایشگاه

افراد بسیاری برای خرید یا دیدن محصولات و برندهای جدید به نمایشگاه هایی که به صورت دوره ای برگزار می شود رجوع می کنند. شرکت در این نمایشگاه ها به عنوان یک برند می تواند یک فرصت استثنایی برای معرفی شرکت تازه تاسیس و یا عرضه محصولات جدید یک برند قدیمی باشد. مهمترین جزء هر نمایشگاهی فارغ از ماهیت آن، غرفه نمایشگاهی می باشد که به فراخور نوع خدماتی که برند شما عرضه می کند طراحی می شود. در نمایشگاه هایی که در سطح شهر و در طول دوره های متفاوت برگزار می شود، معمولا اکثر برندها که رقبای شما نیز محسوب می شوند، در این گونه فضاهای جمعی شرکت می کنند. مهمترین فاکتور برای معرفی بهتر پیشی گرفتن از رقیبان می باشد که این کار مستلزم طراحی غرفه نمایشگاهی زیبا و به یادماندنی می باشد تا بتوانید برند خود را در ذهن مخاطب خود ثبت کنید و به عبارت دیگر باید فراموش نشدنی به نظر برسید.

 

اهمیت غرفه سازی نمایشگاهی چیست؟

غرفه ها در واقع چیزی فراتر از یک سازه ی فیزیکی می باشند زیرا به عنوان یک ابزار برای بازاریابی و جذب مشتری و در نهایت ایجاد یک فرصت خرید و فروش و اشغال زایی به حساب می آیند. پس مطمئنا توجه به طراحی صحیح در غرفه سازی نمایشگاهی می تواند در رسیدن به هدفتان به شما کمک نماید. غرفه های نمایشگاهی این امکان را در اختیار شرکت ها و صنایع می گذارد تا بتوانند محصولات خود را به بهترین شکل ممکن عرضه نمایند. به زبان ساده تر می توان گفت که طراحی غرفه نمایشگاهی باید به گونه ای باشد که به طور کامل معرف آن شرکت و یا صنعت و یا خدمت باشد به گونه ای که مشتری با بازدید از آن غرفه در یک نگاه بتواند از اهداف شرکت میزبان و محصولات آن آگاهی کسب نماید.

 

نکات مهم در ساخت غرفه نمایشگاهی

نحوه بازاریابی در غرفه نمایشگاهی به گونه‌ای است که موجب می شود افراد زیادی قادر به درک بهتر محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما شوند؛ زیرا اگر ساخت غرفه نمایشگاهی به دست افرادی توانمند و باتجربه باشد در همان ابتدای امر در ساخت غرفه نمایشگاهی به گونه ای عمل می کنند که تناسب زیادی بین نوع غرفه و فعالیت شرکت به وجود بیاید و هماهنگی کاملی بین اجزای غرفه و طراحی آن وجود داشته باشد. نکته دیگر در هنگام انتخاب غرفه های نمایشگاه، توجه به وضعیت مکانی غرفه و جذابیت بالای آن می باشد. قواعدی که در ساخت غرفه بسیار حائز اهمیت است این است که باید شرایط لازم برای حضور بازدیدکنندگان ایجاد شود و همچنین فضای مناسبی برای انجام مذاکرات با مشتری وجود داشته باشد تا حریم هایی در غرفه برای مراجعه کنند گان وجود داشته باشد. استفاده از مبلمان مناسب نیز می‌تواند تاثیر زیادی در نحوه بازاریابی داشته باشد.

 

مزیت غرفه سازی نمایشگاه

ارائه و معرفی محصولات در غرفه های نمایشگاهی مزیت های بسیاری را برای صاحبان کسب و کار به همراه دارد. جلب مشتری مهمترین نقش را در رونق اقتصادی مشاغل مختلف ایفا می کند. این سوال مطرح می شود که استفاده از غرفه نمایشگاهی و به طور کل حضور در نمایشگاه چگونه باعث جذب مشتری می شود؟ زمانی که نمایشگاهی برگزار می شود، اقشار مختلف جامعه و افراد زیادی به این مکان ها مراجعه می کنند و هنگامی که مراجعه کننده افزایش یافت به طبع جذب مشتری هم زیاد می شود. نکته دیگر که حائز اهمیت می باشد، کیفیت بالای پذیرایی از مراجعه کنندگان است که برخورد خوب و پذیرایی مناسب می تواند مراجعه کنندگان فعلی را تبدیل به مشتری های دائمی آینده کند و برخورد خوب با افراد در جلب نظر آنها تاثیر بسزایی دارد و تبعات آن بر اعتبار و هویت کسب و کار تاثیرگذار می باشد. در واقع داشتن یک غرفه نمایشگاهی خوب باعث جذب افراد در بدو ورود آنها می شود که این خود افزایش فروش را به همراه خواهد داشت.

 

اهمیت انتخاب رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون نمایشگاه

هنگامی بحث از طراحی دکوراسیون نمایشگاهی می شود، یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه شود رنگ بندی است. شما باید به همان اندازه که به سبک طراحی و جذاب بودن طراحی توجه می کنید، به رنگ هم توجه داشته باشید. انتخاب رنگ مناسب فاکتور بسیار مهمی است و تاثیر زیادی در جذب مخاطبان به سمت شما دارد. در واقع حتی اگر طراحی غرفه شما بسیار جذاب و قدرتمند باشد، در صورتی که رنگ بندی مناسبی نداشته باشد نمی تواند مخاطبان را به سمت خود جذب کند.

 

تجهیزات نمایشگاهی مورد نیاز

تجهیزات نمایشگاهی که در غرفه شما استفاده خواهد شد ربط مستقیمی به نوع فعالیت و حوزه کاری شما دارد. بسته به اینکه حوزه فعالیت شما در چه زمینه ایست و چگونه می خواهید نظر بازدید کنندگان را به خود جلب کنید باید به دنبال تجهیزات نمایشگاهی مناسب نیز باشید.

می توان تجهیزات نمایشگاهی را به دسته های مختلفی تقسیم کرد که یک بخش مهم آن تجهیزات نمایشگاهی صوتی و تصویری می باشد. بخش دیگر نیز تجهیزات نمایشگاهی جانبی می باشد که برای زیبایی غرفه و جلب توجه بازدید کنندگان استفاده می شود.

 

ایده نو مهم ترین عامل در غرفه سازی

یکی از مهم ترین عواملی که در غرفه سازی تاثیر دارد داشتن یک ایده نو می باشد، در بسیاری از مواقع غرفه هایی که در نمایشگاه ها با استفاده از ایده های نو ساخته شده اند بدون توجه به نوع محصول شان بیشترین بازدید کننده را دارا هستند. ایده های تکراری معمولا بازدید کنندگان را خسته می کند، در سال های اخیر بسیاری از غرفه ها به سبب پر بازدید بودن در دوره های قبلی تکرار شده اند که همین عامل باعث خستگی مفرط بازدیدکنندگان شده است، بنابراین شما می توانید با داشتن یک ایده نو از بسیاری از این غرفه ها پیشی بگیرید.

 

شرکت غرفه سازی نمایشگاهی ایساتیس دیزاین

بعد از ۱۶ سال سابقه، فراز و نشیب ها، ایساتیس با حفظ کلاس جهانی قیمت مناسب با کیفیت تجربه های خود را در اختیار مشتریانش می گذارد تا مزیت رقابت خود را به رخ دیگران بکشاند در این مدت جزو بهترین مجریان بوده است. ایساتیس تا آخرین لحظه با مشتری مداری منحصر به فرد تجربه ای ناب و تکرار نشدنی در زمینه ی طراحی و اجرای غرفه شما برای می سازد تا مزیت رقابتی خود را به رخ دیگر رقبا بکشاند و ایساتیس دیزاین برای شما یک تجربه ی به یاد ماندنی خلق می کند.

 

شرکت غرفه سازی و طراحی داخلی ایساتیس آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود

٠٢١٢٢١٧٦١١٩

٠٢١٢٦٧٠٦٦٧٥

٠٢١٢٦٧٠٦٦٤٩

٠٢١٢٦٧٠٦٦٩٤

 

منبع: رجانیوز

 



:: برچسب‌ها: طراحی غرفه نمایشگاهی , اهمیت غرفه سازی نمایشگاهی چیست , اهداف حضور در نمایشگاه ,
:: بازدید از این مطلب : 540
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

همیشه می خواستم درباره برنامه نویسی کد اطلاعات بیشتری کسب کنید ، اما فاقد وقت بود؟ اگر در دانش کد منبع شما شکافی وجود دارد ، این برگه تقلب نهایی در برنامه رایانه منبع کد شما را راهنمایی می کند که چگونه از آنها استفاده کنید. زبان برنامه نویسی رایانه شامل درک همه چیز از محیط برنامه نویسی برای شامل همه چیز است. اگر مهارت های برنامه نویسی را بدست آورید ، می توانید در دنیای مجازی یک قهرمان واقعی شوید. بنابراین ، برنامه نویسی رایانه ای را برای مبتدیان بیاموزید و نکات و ترفندهایی را که برای پیشرفت در دنیای سایبر لازم است ، بدست آورید

کد منبع در زبان برنامه نویسی کامپیوتر چیست؟

این توالی از دستورالعمل هایی است که برای استفاده از زبان برنامه نویسی رایانه برای انجام کارهای خاص از طریق رایانه طراحی شده است. بنابراین ، تفاوت بین زبان انسانی و زبان رایانه چیست؟ خوب ، این تفاوت بین دنیای واقعی و مجازی است. معرفی دستورالعمل های برنامه رایانه ای به عنوان کد دوره شناخته می شود.

زبان برنامه نویسی رایانه به عنوان برنامه نویسی منبع برنامه شناخته می شود. دستگاه رایانه ای بدون برنامه مانند قهوه بدون شکر یا صبح مانند قهوه بدون خورشید است. برنامه های رایانه ای می توانند از دو تا میلیونها خط آموزش باشند. دقیقاً همانطور که در جهان بشر زبانهای زیادی وجود دارد ، بسیاری از زبان های برنامه نویسی رایانه ای مانند Python ، C ++ ، Java ، C ، Perl ، PHP و Ruby نیز وجود دارند.

صدها زبان مختلف برنامه نویسی وجود دارد. اگر می خواهید چندین زبان صحبت کنید ، دنیای مجازی مکان مناسبی برای شماست

ایجاد واقعیت مجازی: برنامه های رایانه ای چه کاری می توانند انجام دهند

برنامه های رایانه ای تقریباً در هر زمینه ای از فیلم گرفته تا پزشکی ، دفاع از کشاورزی ، ارتباطات گرفته تا ارتباطات مورد استفاده قرار می گیرد. برنامه های رایانه ای متفاوتی شامل MS Word ، Internet Explorer و Adobe Photoshop است. برنامه های رایانه ای برای معاینه پزشکی از طریق ارتباط صوتی استفاده می شود

یک برنامه نویس رایانه: مرد پشت دستگاه

برنامه نویس رایانه کسی است که برنامه های رایانه ای می نویسد یا برنامه نویسی رایانه ای را انجام می دهد. برنامه نویسان مختلف در بسیاری از زبانهای برنامه نویسی رایانه با تخصص های مختلف همراه هستند

الگوریتم ها: A تا Z زبان برنامه نویسی رایانه

در مورد زبان برنامه نویسی رایانه ، یک فرایند گام به گام نقش اساسی در حل مشکلات یا الگوریتم ها دارد. الگوریتم مجموعه ای محدود از دستورالعمل ها و الگوریتم های قاب برنامه نویسان کاملاً تعریف شده قبل از ارائه کد واقعی است

محیط برنامه نویسی رایانه

تک برنامه نویسی زبان در ، مطالعه از خدمات بیشتر مهم چیزی است محیط زیست راه اندازی است. این برنامه است برای پایه به شکل کار که است. کامپیوتر در نصب و راه اندازی D ، کامپایل و برنامه اعدام به سفارش استفاده به باشد

برنامه نویسی زبان به استفاده از شروع به به راه اندازی متن ویرایشگر ، کامپایلر و مفسر از قانون اساسی که است. کامپیوتر برنامه را برای متن ویرایشگر به استفاده از به اطمینان حاصل شود که کامپایلر برنامه به باینری فرمت به تغییر که است. برنامه به طور مستقیم اجرا برای سفارش ، مترجم از نیاز است که. متن سردبیران از موارد در دفترچه یادداشت + +، متن ویرایش و Bibiidit درگیر هستند. جاوا ، پاسکال و C ++ به عنوان برنامه نویسی زبان های برای چنین زبان در برنامه نویسی از شروع از اول خود کامپایلر نصب به مورد نیاز     است

پایتون ، پرل و پی اچ پی به عنوان برنامه نویسی زبان به باینری فرمت در تلفیقی از نیاز نیست وجود دارد است و مترجم از دسترسی خط خط برنامه خط به عنوان خوانده شده و مستقیم تبدیل از هیچ برنامه به اعدام می شود به سفارش به باشد ممکن است داشته باشد

یک برنامه خط به راحتی قابل نوشتن است. برنامه نویسی پیچیده نیاز به اجرای برنامه های پیچیده دارد. زبانهای مختلف از نظر نحو آنها متفاوت است. به عنوان مثال ، هر برنامه C با یک تابع اصلی شروع می شود و بین پرانتز ها وصل می شود. کدگذاری قسمت درون پرانتز به عنوان بدنه برنامه شناخته می شود.

کارها واحدهای کوچک برنامه هایی هستند که برای انجام کارهای خاص به کار می روند. برنامه نویسی C توابع داخلی را فراهم می کند. برخی از زبانهای برنامه نویسی به جای توابع از زیر برنامه ها استفاده می کنند. برای ایجاد فهم این برنامه از نظرات استفاده می شود و می توانید از هر زبانی که می خواهید بنویسید استفاده کنید. علاوه بر کاراکترهای قابل چاپ برای تهیه گزاره های برنامه نویسی ، فضا ، تب و برنامه همچنین دارای یک خط جدید مانند فضای سفید است. کاراکترهای Whitespace برای همه زبانهای برنامه نویسی مشترک است.

خط سیاه یا خطی که حاوی فضای سفید و اظهار نظر است توسط بیشتر کامپایلرها نادیده گرفته می شود. هر جمله فردی به روشی خاص خاتمه می یابد ، به عنوان مثال ، در برنامه های C یک بیانیه فردی با یک کلمه به پایان می رسد



:: برچسب‌ها: اصول زبان برنامه نویسی رایانه , محیط برنامه نویسی رایانه , زبان برنامه نویسی کامپیوتر چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 476
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

بازار معرفی گوشی موبایل و ابزارهای مرتبط با دنیای تکنولوژی در عرصه کنونی بسیار داغ و پرطرفدار شده است در این بازار پر رقیب بزرگان این عرصه همچون شرکت اپل،سامسونگ،شیائومی،ایسوس و غیره بسیار نقش بسزایی ایفا می کنند و خریداران و مخاطبان این عرصه با پیگیری اخبار تکنولوژی می توانند بسته به نیاز خود کالای مد نظر را خرید کنند ما در این مقاله قصد داریم به جزییاتی از آیفون 11 بپردازیم که به تازگی توسط شرکت اپل معرفی و روانه بازار شده با شما صحبت کنیم در ادامه با ما همراه باشید

همانطور که گفتیم شرکت اپل یکی از محبوب ترین شرکت های فعال در حوزه تولید رایانه و ابزارهای مرتبط با رایانه و گوشی موبایل می باشد و طرفداران پروپا قرصی به خود اختصاص داده است این شرکت در پاییز هر سال یکی از پرچمدارهای جدید خود را در کنفرانس های تبلیغاتی معرفی می کند و روانه بازار می کند اخیرا هم آیفون 11 را معرفی کرده و روانه بازار کرده است این گوشی همانند نسل های گذشته تولیدات شرکت اپل طرفداران بسیاری به خود جذب کرده است این گوشی برخلاف نسل های گذشته اپل که تلاش شده است زیبایی صد در صد در بدنه رعایت شود عمل کرده است و در پشت گوشی برخلاف این سنت دیرینه خود 3 دوربین قرار داده که از نظر کیفیت کمر خیلی از رغبارو خم کرده است

ما در این مقاله قصد داشتیم به بررسی تخصصی آیفون 11 بپردازیم ولی همانطور که میدانید بررسی کالاهای الکترونیک نیاز به تخصص و تجربه خاص دارند در دنیای اینترنت تعداد سایت هایی که در زمینه اخبار تکنولوژی و بررسی تخصصی موبایل و تبلت فعالیت دارند بسیار زیاد است که حتما اگر اهل پیگیری این دست از سایت ها هستید تعداد زیادی از آن ها را دیده اید و یا به شما معرفی شده است  ما در پایان این مقاله سایتی را به شما معرفی میکنیم که در خود مقالات جامعی نظیر اخبار تکنولوژی و مقالاتی هم نظیر این دست از محصولات را در خود جای داده است در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین وبسایت خبری تکنولوژی را به شما معرفی کنیم

پیشتازتک

همانطور که گفتیم در این مقاله سایتی را به شما معرفی خواهیم کرد سایت خبری تکنولوژی پیشتازتک یکی از سایت های معتبر در زمینه بررسی موبایل و موضوعاتی از این دست است سایت پیشتازتک یکی از غنی ترین وبسایت ها در زمینه آموزش و محتوای آموزش در حوزه دنیای تکنوژی هم می باشد در این سایت شاهد دسته بندی های متنوع در حوزه تکنولوژی می باشید لازم بذکر است در پیشتاز تک ویدئوهایی در زمینه بررسی تخصصی ویجت های مختلف و تازه معرفی شده هم هستید و می توانید به صورت تصویری مقاومت ویجت و کارایی آن ها را بررسی کنید در پیشتاز تک تمام مقالات از منایع معتبری همچون سایت سامسونگ و سایت اپل تهیه و ترجمه می شود و برای شما در دسته های مختلف منتشر می شود در این سایت علاوه بر اخبار و محتوای آموزشی بازی های زیادی هم برای دانلود وجود دارد که شما میتوانید برای گوشی خود یکی از آن ها را انتخاب و دانلود کنید شما هم می توانید با پیگیری این وبسایت از محتوای آن بهره کامل را ببرید و آن را به دوستان خود معرفی کنید



:: برچسب‌ها: بررسی تخصصی آیفون 11 , پیشتازتک , اخبار تکنولوژی , سایت خبری تکنولوژی پیشتازتک , بررسی موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 570
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آبان 1398 | نظرات ()