خدماتی که شرکت های پشتیبانی شبکه های کامپیوتری انجام می دهدند ؟
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

تعریف شبکه کامپیوتری

شبکه های کامپیوتری تیم ای از کامپیوتر های جداگانه متصل به یکدیگرند که با به کار گیری از شبکه های ارتباطی متعدد با یکدیگر رابطه داشته و تبادل داده مینمایند. جدا بودن کامپیوتر ها به‌این معناست که هر کدام دارنده واحدهای غیر وابسته بوده و به صورت غیروابسته در یک بستر شبکه کار می نمایند. همینطور متصل بودن کامپیوتر ها به‌این معناست که از روش یک رسانه یا این که زیرساخت مانند کابل، فیبر نوری، ماهواره ها و غیره به هم متصل هستند. غیر وابسته و متصل بودن دو شرط لازم برای ساخت یک شبکه کامپیوتری می‌باشند ولی شرط کافی برای تولید یک شبکه کامپیوتری داشتن رابطه و تبادل داده ها فی مابین دیگر سیستم ها میباشد.

         شیوه ها پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

         از روش پشتیبانی از راه دور

         پشتیبانی تلفنی

         همینطور اعزام تکنسین جهت رفع انواع

چه موقع یک شبکه کامپیوتری نیاز به پشتیبانی شبکه های کامپیوتری خواهد داشت؟

همان طور پیشتر گفته شد یک شبکه کامپیوتری از امکانات سخت افزاری و قابل نرم افزاری بسیار زیاد و پر هزینه ای ساخته و درست شده میباشد که برای عدم اخلال در نظم و پروسه کاری این شبکه مستلزم به یک کارشناس برای پشتیبانی شبکه های کامپیوتری هستیم لذا برای ثبات سیستم ها و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و تحت ایجاد های آی تی، یک شبکه نیاز خویش را به پشتیبان شبکه های کامپیوتری را امری حیاتی می نماید.

سرویس های پشتیبانی شبکه های کامپیوتری طوری طراحی میگردند تا سیستم های فناوری داده ها سخت افزارها نرم افزارها و پایین تولید ها به طور روان و بدون ویروس فعالیت نمایند تا از اینکه یک شبکه به صدق و قابل اطمینان به کار خویش ادامه دهد اطمینان نتیجه ها شود.

غالبا هر شبکه کامپیوتری به طور تخصصی در مشت یک شرکت است و مراحل کاری روزمره خویش را با آن شبکه و سیستم ها سپری می‌کند که‌این دستور تماما مسلم میباشد در صورتیکه اخلالی در سیستم به وجود آید سبب ساز صرف مخارج بسیار زیاد در سوی بهبود شبکه داشت، پس این نکته را خیال نشان بایستی کرد که مدام پیشگیری بهتر از معالجه میباشد لذا پشتیبانی شبکه های کامپیوتری نیز این نکته را به ثابت میرساند.

مشکلاتی که ممکن میباشد در شبکه های کامپیوتری به وجود آید

ایرادات سخت افزاری

مجموعاَ مشکلاتی که در سطح سخت افزار های یک شبکه مانند کامپیوتر ها، امکانات ذیل شبکه، سرورها ، زیرساخت ها و امکانات امنیتی و الکترونیکی مانند کابل شبکه، رک، ترانک شبکه، کیستون ها، پچ پنل و غیره بوجود میاید. این ها ایرادات سخت افزاری بودند که در سطح یک شبکه کامپیوتری به وجود می‌آید.

ایرادات نرم افزاری

همینطور مشکلاتی ممکن میباشد در سطح نرم افزار های یک شبکه کامپیوتری بوجود آید که همان گونه از اسم این ایراد معلوم میباشد قابل نرم افزارهای شبکه مانند نرم افزار های کلاینت، سیستم برهان و سرورهای یک شبکه مبتلا عیب و ایراداتی گردیده که پشتیبانی شبکه های کامپیوتری ادله رفع این معایب هست.

چه علامت هایی ما را مجاب می‌نماید که به پشتیبانی شبکه های کامپیوتری نیاز داریم؟

کم شدن توان مصرفی شبکه و کاهش در حداکثر مقدار داده ای که بوسیله شبکه توسط یک یا این که چندین واحداندازه گیری دوره منتقل میشود. گزینه دیگر اینکه تاخیر هنگامی زیاد و همینطور تاخیر در ذخیره سازی، بازیابی و تاخیر در انتقال داده های در داخل یک شبکه از سازمان می‌تواند از برهان های پشتیبانی شبکه های کامپیوتری باشد. دیگر آیتم اینکه زمانی که بسته های اطلاعات در یک شبکه حرکت میکنند به جهت خطاهای انتقال و تراکم به مقصد خویش نمیرسند. از مورد ها دیگر این میباشد شبکه کامپیوتری شما کهنه خیس و تندتر از پیشرفت سازمانی شما شده‌است و شما از این شبکه سرعت پیشرفت بالاتری یافته اید و خطاها شبکه منجر نماید شدن فعالیت شما میگردد لذا در‌این‌حالت‌ یک پشتیبان شبکه های کامپیوتری می‌تواند ضمن مشورت کردن مبادرت به ردوبدل موردها ضروری مانند مشقت بار افزار های شبکه و یا این که ذیل تولید ها نماید. بدین ترتیب این نکات در یک بازه مشخص مشخصی میکند که یک شبکه کامپیوتری به پشتیبانی شبکه های کامپیوتری نیاز مبرم خواهد داشت.

از مزایایی که پشتیبانی شبکه های کامپیوتری سبب پیشبرد شبکه می‌گردد چه است؟

با دقت به اینکه هرگونه کندی سیستم، قطعی شبکه و میتواند تاثیرات جبران ناپذیری را بوجود آورد از این رو پشتیبانی شبکه های کامپیوتری از این دستور پیشگیری کرده و منجر پیشبرد شبکه می‌گردد.

در شرایطی‌که به سیستم یک مهندس نفت که با شبکه رمز و‌فعالیت دارااست بنگرید و متوجه گردید خدمت های شبکه را اخذ می‌کند، از آدرس اینترنتی و اشتراک گذاری فولدر ها تا سیستم های اتوماسیون و مدیر منابع به راحتی بیش تر از ۳۰ خدمت برای هر استفاده کننده می فرستد، پس در حالتی که این شبکه مختل شود مسبب هزینه و اتلاف وقت بزرگی خواهد شد لذا باید یک پشتیبانی شبکه های کامپیوتری بر این فرمان آنالیز لازم را داشته باشد.

هر شبکه کامپیوتری بایستی با دقت‌به‌حالت و‌نیاز های یک سازمان طراحی و پیاده سازی گردد. شبکه های کامپیوتری زیرساخت های لازم برای افتتاح از منابع فیزیکی و منطقی را در یک سازمان آماده می‌نمایند. این بدیهی میباشد که در‌صورتی‌که تحت ایجاد های لازم به صحت پباده سازی نگردند در حین به کارگیری از شبکه با اشتباهات مختلفی مواجه می‌گردد و‌بایستی هزینه بسیار متعددی را به خواسته تطبیق آن با نیاز متبوع صرف کرد که از علت های اصلی در بروز چنین مشکلاتی از پباده سازی شبکه بوده که وجود یک پشتوانه شبکه های کامپیوتری را مطرح مینماید.

پشتیبانی شبکه

پشتیبانی شبکه های کامپیوتری، در واقعیت به معنا حفظ شبکه، حفظ و رفع اختلال بوجود آمده در نصیب قابل نرم  افزاری و طاقت فرسا افزاری شبکه کامپیوتری میباشد که علاوه به رفع اشکالات شبکه خرابی های کامپیوتر هم مشتمل بر این سرویس ها می‌شود. این رشته در دنیای مدرن یک شغل بسیار مهم به حساب می آید به دلیل آنکه با امنیت داده ها در شبکه های کامپیوتری سرو فعالیت داراست و درصورتی که در کوتاهترین عصر سرویس ها پشتیبانی شبکه به نیکی ارئه نشود ضرر و زیان متعددی تولید خواهد نمود. شرکت رایان پشتیبان ارائه دهنده سرویس ها پشتیبانی شبکه در تهران این مسئله را خیلی خوب شعور کرده و عملکرد میکند با ارائه سرویس ها متمایز و مشورت کردن های به موقع از ایرادات کامپیوتری و شبکه پیشگری کرده و با کسب رضایت مشتریان سرویس ها خویش و تعداد مشتریان را بسط دهد.

پسیو شبکه

کابل کشی شبکه ( Passive ) در واقع ردیف فقرات یک شبکه را برای برقراری ارتباطات تشکیل می دهد . به این ترتیب داشتن شبکه ای سریع مستلزم داشتن سیستم کابلی ( پسیو ) با کیفیت میباشد .

کابل کشی ایجاد یافته تنها منوط به تهیه و تنظیم کالای کیفیت خوب وجود ندارد ; بلکه اجرای صحیح تمامی استاندارد های جان دار در‌این دستور سبب فراهم داخل شدن زیر تولید شبکه ی کابلی مطمئن با بالاترین واحد سنجش پهنای باند خواهد شد تا علاوه بر تامین نیاز فعلی امکان افزایش بستر جانور به تکنولوژی های آتی را به آسانی و با حداقل هزینه ها مهیا آورد .

اجرای راس داده ( دیتاسنتر ) که قلب شبکه را تشکیل میدهد بخش دیگری از خدمات هزارسو را تشکیل می دهد که اجرای آن مستلزم رعایت تیم ای از استانداردها و تکنیک هایی میباشد که علاوه بر ظرافت و زیبایی در طراحی و اجرا , بتوان از حداکثر ظرفیت تجهیزات استفاده شده استفاده کرد .

تجهیزات پسیو شبکه :

تجهیزات پسیو ( Passive ) به مجموعه ای از تجهیزاتی در شبکه اشاره داراست که در واقع روی آنها هیچ کار انجام نمی پذیرد و صرفا نقش زیرساختی جهت انتقال و عبور دیتا را به عهده دارند . می اقتدار در یک تمجید دیگر و یا به گویش عامیانه تر اینگونه بیان کرد که تجهیزاتی که نیاز به جریان برق برای کارکرد خود ندارند بخشی از تجهیزات پسیو شبکه حساب میشوند . این تجهیزات لازمه تولید یک شبکه می باشند . رسانه انتقال در شبکه چه کابل مسی باشد و یا کابل فیبر نوری قسمتی از تجهیزات پسیو شبکه محسوب می شود .

از سایر بخش‌های تحت گروه فعال سازی شبکه، بخش سرویس ها اکتیو شبکه میباشد. اکتیو در لغت به معنای فعال میباشد. به بیان دیگر سرویس ها اکتیو شبکه، در واقع به عبارتی کار‌های نرم‌افزاری شبکه و تنظیمات امن امکانات شبکه است. امکانات اکتیو شبکه نیز به گروه تجهیزاتی گفته می شود که بضاعت اعمال یک روند معین بر روی سیگنال‌ها و دیتای عبوری از شبکه را دارا‌هستند. کمپانی رایکانت راهکارهای شبکه ای و سرویس ها ماهر خویش را در حوزه سرویس ها اکتیو شبکه مطابق با نیاز شرکت‌ها ارائه میدهد.

خدمات IT

خدمات اکتیو شبکه دربرگیرنده مورد ها پایین است:

تهیه و تنظیم و تنظیمات (Configuration) همگی امکانات اکتیو شبکه مانند: سوئیچ (Switch)، روتر (Router)، مودم (Modem)، اکسس پوینت (Access Point)، فایروال (Firewall) و …

نصب سیستم دلیل‌های کلاینت و سرور و پیکربندی آن، مانند: Windows Server 2016 ,2012 ,2008 ،Linux و …

نصب و راه‌ اندازی خدمت‌های ذیل شبکه مانند: Active Directory ،Domain ،DHCP ،DNS و …

نصب و رویه‌ اندازی نرم‌افزاری‌های زیر شبکه مانند: آنتی ویروس‌ها Skype for Business Server (Microsoft Lync Server) ،SQL Server ،Microsoft Exchange ،Microsoft CRM نرم‌افزارهای تجاری و تخصصی ذیل شبکه و …

انجام پیکربندی و تنظیمات جهت در دست گرفتن و مدیریت یک پارچه سیستم‌ها، حساب‌ها، فولدر‌ها و …

فعال‌ساز‌ی رئیس وب،کاربران و مدیر پهنای باند

اهمیت قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری یک کدام از مهمترین مسائلی میباشد که شرکت ارائه دهنده سرویس ها شبکه و کارفرمایان می بایست به آن اعتنا به سری داشته باشند . طرفین قرارداد می بایست در لحاظ داشته باشند که مواقعی که در قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری تثبیت و به امضاء میرسد نقش مهمی در پیشبرد پروژه خواهد داشت. به این ترتیب بایستی موردها مهم و ضروری مد لحاظ را در قرارداد قید نمایند تا در زمان انجام پروژه به نقص‌ بر نخورند. شرکت مشاورین فناوری داده ها چینود این قابلیت و امکان را برای مشتریان خویش مهیا آورده میباشد تا مفاد قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری را بسته به وضعیت کارفرمایان (از نگاه دوره استارت و اتمام پروژه , شیوه ی پرداخت هزینه ها , عصر حضور کارشناسان و ….) به نحوی تهیه و تنظیم نمایند که به توافق طرفین ختم شود . به این دلیل که مهم‌ترین هدف ما جلب رضایت مشتریان می‌باشد.

 

در طول مدت قرارداد پشتیبانی شبکه این شرکت مراحل زیر انجام می پذیرد:

         ثبت و بایگانی كلیه مراحل خدمات پشتیبانی شبکه

         ارائه و ثبت كلیه مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز به تقكیک مكان و تجهیزات

         ارائه مشاوره‌های مورد نیاز جهت بهینه‌سازی سیستم‌های رایانه‌ای

         انجام رفع نواقص ( سخت‌ افزاری و نرم‌ افزاری ) بر اساس اعلام كارفرما

         به روز رسانی آنتی ویروس و نصب patch های امنیتی

         سرویس ادواری از كلیه تجهیزات و ادوات رایانه‌ای و انجام كنترلهای لازم (QC)

         بازدید دوره‌ای از كلیه مراكز

         تهیه و تنظیم شناسنامه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم ، ادوات و تجهیزات انفورماتیكی

         سرویس اولیه كلیه سیسمتهای رایانه‌ای

         تعمیر دستگاه‌های معیوب و نصب نرم‌افزارهای لازم

منبع: بیست خبر





:: برچسب‌ها: شرکت های پشتیبانی شبکه ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: