نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

پینترست پس از شروع کار خود در سال ۲۰۱۰ پله‌های ترقی را به سرعت طی نمود، این شبکه اجتماعی پیشرفت خود را احتمالا مدیون سیستم جستجوی پیشرفته‌ای است که از آن استفاده می‌کند. بر خلاف شبکه های اجتماعی دیگر تصاویر به اشتراک گذاشته شده در این پلتفرم، چند ساعت پس از انتشار، نه تنها از دور خارج نمی‌شوند، بلکه ۴ تا ۵ ماه پس از پین شدن، به اوج نمایش داده شدن خود می‌رسند.
احتمالا نام اپلیکیشن را در ماه‌های آینده –در بدبینانه‌ترین حالت سال‌های آینده- بسیار بیشتر از گذشته خواهید شنید، چرا که روند رشد این شبکه اجتماعی بسیار سریع‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید، در ادامه آموزش کار با این پلتفرم حقایقی عجیب از آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

  • ۸۰ درصد کاربران این رسانه اجتماعی را زنان تشکیل می‌دهند.
  • نیمه عمر مفید یک پین هزار و ششصد بار بیشتر از یک پست فیس بوک است.
  • بالاترین نرخ رشد را در بین تمام شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۴ داشت.

اصطلاحات پینترست
آموزش نصب پینترست بر روی گوشی

  1. برای نصب اپلیکیشن پینترست، بسته به نوع گوشی و سیستم عامل استفاده شده، به گوگل پلی یا اپ استور مراجعه کنید.
  2. در قسمت سرچ، Pinterest را وارد نمایید.
  3.  بر روی گزینه نصب، بزنید.
  4. این شبکه اجتماعی بر روی گوشی شما نصب شده است، اکنون آیکون برنامه‌ را در میان سایر اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی تلفن هوشمندتان پیدا خواهید کرد، با زدن بر روی اپلیکیشن به آن وارد شده و اطلاعات حساب خود را وارد نمایید.

ساخت اکانت کاربری

  1. به وب سایت پینترست وارد شوید.
  2. سه راه مختلف برای ایجاد حساب کاربری پیش روی شماست. با زدن بر روی گزینه فیس بوک، یا گوگل به طور خودکار به صفحه دیگری منتقل می‌شوید -اگر حساب کاربری فیس بوک یا گوگل شما فعال باشد، به طور خودکار وارد پینترست می‌شوید- در این قسمت اطلاعات کاربری خود را وارد نمایید، به طور جایگزین با وارد کردن، ایمیل و پسورد دلخواه، حساب کاربری برای شما ساخته می‌شود.
  3. اگر از طریق ایمیل وارد شده‌اید، روی لینک فعال سازی کلیک نمایید.
  4. با کلیک بر روی آیکون آدمک در سمت راست بالای وب سایت و سپس انتخاب تنظیمات، می‌توانید اطلاعات بیو، حرفه، زبان، کشور و… را تنظیم کنید.

آموزش استفاده از بورد

  1. بر روی گزینه بورد کلید نمایید.
  2. با کلیک بر روی آیکون + می‌توانید، بورد جدید بسازید، در انتخاب نام بورد دقت کافی را داشته باشید، توجه کنید، کاربران پینترست بر اساس دسته بندی شما، پین‌های مرتبط را پیدا خواهند نمود.
  3. پس از انتخاب نام مناسب برای بورد خودتان می‌توانید گزینه خصوصی بودن را انتخاب کنید، با فعال سازی این گزینه، دسترسی دیگر کاربران به آن بورد محدود شده، اما امکان قرار دادن تصاویر خصوصی برای شما فراهم می‌شود.
  4. در قسمت سرچ نیز می‌توانید نام بوردهای دلخواه خودتان را جستجو کنید، توجه داشته باشید، جستجوی شما باید موضوعی باشد، مثلا، ایده‌های تزیین درخت کریسمس، سپس بوردهای مورد نظرتان را فالوو کنید.

آموزش استفاده از پین

  1. فرقی نمی‌کند با نسخه وب سایت یا اپلیکیشن از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنید، کافیست پس از پیدا کردن تصویر مورد نظرتان، بر روی گزینه پین، کلیک کنید.
  2. پس از نمایش تصاویر، عکس مورد نظر را انتخاب کرده، به بورد دلخواهتان اضافه کنید.
  3. بهتر است برای هر پین در قسمت توضیحات، برداشت یا توصیفی از آن عکس ارائه دهید.
  4. پس از انجام مراحل بالا، بر روی گزینه ذخیره کردن کلیک نمایید.
  5. برای هر چه بیشتر و بهتر دیده شدن، در قسمت جستجو، پین‌های دیگر کاربران را پیدا کرده، آن‌ها را لایک کنید یا برای آن‌ها کامنت بگذارید.

احتمالا دانستن نکات بالا باعث به هیجان آمدن شما شده است، اما این تنها آغاز راه است. آموزش کار با پینترست امکان درآمد زایی از آن را نیز به شما خواهد داد، البته فراموش نکنید، قبل از هر چیز عامل موفقیت در هر کسب و کار آنلاین برنامه ریزی هوشمندانه و تسلط به پلتفرمی است که قصد ادامه فعالیت خود را در آن دارید.
بخش اول آموزش کار با این سوشال نتورک، اختصاص به یادگیری اصطلاحات تخصصی آن دارد. برای جلوگیری از اتلاف وقت خوانندگان عزیز تکراتو، اصطلاحات پر کاربردی که در سایر شبکه‌های اجتماعی با آن‌ها آشنایی پیدا کرده‌اید، حذف شده و تنها کلمات جدیدی که در هنگام فعالیت در پینترست به آن‌ها برخورد می‌کنید، برای شما ذکر شده است.
بورد (Board): این کلمه بیان کننده ابزاریست که برای تقسیم بندی مطالب و علاقه مندی‌ها در این پلتفرم به کار می‌رود. تخته ها، فضای کاری شما را منظم و سازمان یافته می‌کنند، به این ترتیب، به راحتی‌ می‌توانید مطالب دلخواهتان را با دیگران به اشتراک گذاشته و از مطالب دیگران نهایت استفاده را ببرید.
عملکرد تخته در پینترست بسیار شبیه، تایم لاین فیس بوک است، یعنی طبقه بندی علایق شما به صورتیکه، علاوه بر راحت‌تر کردن نحوه استفاده، موجب افزایش جذابیت هرچه بیشتر آن شود.
پین (Pin): عبارت است از، یک عکس، یا به ندرت یک ویدیو که به طور مستقیم به یک وبسایت، لینک شده است. – در واقع پین، بوک مارک علاقه مندی‌های شماست -فرق پین با پست در شبکه‌های اجتماعی دیگر، ماندگاری بیشتری است که نسبت به آن‌ها دارد.
ریپین (RePin): عبارت است از به اشتراک گذاری پین دیگر کاربران در بورد خودتان، عملکرد پین، بسیار شبیه به ریتوییت در توییتر است. با ریپین نمودن پین دیگر کاربران، به آن‌ها احترام و علاقه خودتان را نشان می‌دهید.
کامنت (Comment): پینترست پاسخ و تعامل نوشتاری با یک پین است. به زبان ساده، زمانی که یک پین نظر شما را جلب کرده باشد، می‌توانید به صورت کامنت با کسی که پین را به اشتراک گذاشته در تعامل باشید. البته به خاطر داشته باشید که تنها کامنت‌ها به شکل نوشتاری هستند.
لایک (Like): علاوه بر نشان دادن علاقه مندی شما به یک پین خاص، امکان نمایش آن پین و ارجاع دادن به آن در آینده بدون اینکه نیاز به پست کردن محتوای آن در دیوارتان باشد را به شما می‌دهد.
کار با پینترست به صورت عملی، بعد از ساخت حساب کاربری آغاز می‌شود. این قسمت را با دقت بیشتری دنبال کنید. قبل از هرچیز باید بدانید، استفاده از این پلتفرم به عنوان یک شبکه اجتماعی دیگر، تنها قسمتی از کل ماجراست، این پلتفرم می‌تواند به طور فوق العاده‌ای به گسترش کسب و کار آنلاین شما کمک کند، اما برای شروع، تنها به ساخت یک اکانت کاربری ساده اکتفا می‌کنیم.
بورد پینترست، در واقع نشانگر موضوعاتی است که به آن‌ها علاقه دارید. اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید، می‌توانید برای دسته‌های متفاوت مورد نظرتان، بورد ایجاد کنید، مثلا بورد پوشاک کودک ۶ ماهه، شما تا حداکثر ۵۰۰ بورد مختلف می‌توانید بسازید، پیشنهاد ما به شما ایجاد ۱۰ بورد مختلف در گام اول است.
هر پین معادل یک پست است، البته نیازی نیست برای ساخت هر پین وقت بسیاری صرف کنید، کافیست هر تصویری که مرتبط با علاقه‌مندی‌های شماست را پیدا کرده، به راحتی با زدن دکمه پین، آن‌را به بورد دلخواهتان متصل کنید، فراموش نکنید، هدف شما حتی اگر گسترش کسب و کارتان نباشد، نیاز به جذب مخاطب دارید، پس از پین‌های مرتبط با هر بورد استفاده کنید.

منبع:تکراتو





:: برچسب‌ها: آموزش کار با پینترست جامع‌ترین مقاله به زبان فارسی درباره این شبکه اجتماعی , شبکه اجتماعی , سیستم جستجوی پیشرفته‌ , اپلیکیشن , رسانه اجتماعی ,
:: بازدید از این مطلب : 710
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: