نکات تخصصی در مورد باغ داری
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

در مورد کود دهی درختان میوه به دنبال یک عدد کود خاص نباشید و فکر نکنید با استفاده از کود های دامی می توانید گلدهی و باردهی درختان خود را به حداکثر برسانید.

اکین نهال برای شما یک پیشنهاد مفید و کاربردی دارد.

اگر سه الی چهار سال برنامه غذایی مرتب و علمی داشته باشید که مستلزم زمان و هزینه است می توانید ضمن بالاترین میزان برداشت منطقه خود با کیفیت ترین میوه های آن سال را داشته باشید که هم از نظر بازار پسندی و هم از نظر طعم و اندازه بالاترین کیفیت را دارا باشند.

دقیقآ راهکاری که کشاورزان نمونه هر استان آن را انجام می دهند.

درختان بر خلاف دیگر گیاهان بخصوص صیفی جات نمی توانند سریعآ به یک عنصر خاص واکنش سریع نشان دهند و نیازمند زمان بیشتری هستند.

تنها راهکاری که باعث افزایش عملکرد و باردهی بیشتر یک درخت طی همان سال می شود استفاده از اسید هیومیک شوک مایع است.

که فقط همان سال می تواند حداقل افزایش عملکرد درختان میوه را 30 الی 40 درصد افزایش دهد.

این تنها کودی است که به دلیل فرمول خاص آن فوری جواب می هد.

ولی همانطور که گفته شد برای رساندن درختان به حداکثر باردهی خود نیاز به برنامه غذایی ممتد ، منظم و علمی داریم که در این راستا کارشناسان اکین نهال می توانند شما را از این نظر به بهترین نحو پشتیبانی کنند

تغذیه نهال:

بدون شک نهال ها مانند دیگر موجودات زنده برای رشد مطلوب نیازمند مواد ویژه و ضروری هستند و تا وقتی آن ها را در کنار دیگر عوامل دریافت نکنند، در همان اندازه خریداری شده باقی می مانند و رشد قابل توجهی نخواهند کرد حتی در موارد شدید کمبود نهال خشک می گردد؛ پس اگر در چیدن میوه های خود از درخت آینده تان مصمم هستید بایستی به برنامه تغذیه و نیازهای آن اهمیت بدهید و ما را در کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله یاری نمایید

کود فسفر : بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه

بهترین کود برای رشد سریع درخت : فسفر موجب ازیاد اندازه و کیفیت در میوه می گردد. و با استفاده درست و متعادل فسفر بر طول دوره انبار داری میوه افزوده می شود. ‏در کشور ایران در استفاده از کودهای فسفر اسراف شده که نیاز درختان بارور به فسفر بیست الی پنجاه کلیو گرم‎‎ ‎در هر ‏هکتار است. کودهای فسفاته قابلیت حرکت پایینی در زمین دارند و برای مصرف این کود باید حتما در عمق پهل الی پنجاه سانتی متری و در کنار ریشه قرار داده شوند. مواد کودی فسفر شامل دی فسفات آمونیوم چهل و شش درصد فسفر و بیست درصد ازت- ‏سوپر فسفات تریبل چهل و شش درصد فسفر و سوپرفسفات معمولی بیت درصد فسفر به شکل‏‎ P‎‏2‏O‏5‏‎ ‎است‏‎.‎

کود ازت:  بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه

از استفاده بیش از حد نیتروژن در زمین باید بپرهیزید چون که باعث آثار منفی بر روی کیفیت میوه است. استفاده ‏سالانه کود ازت برای گیاهان بارور میوه سیب بر روی پایه دانه ای صد و بیست کیلو گرم در هر هکتار ازته خالص و برای گیاهان میوه هلو بسته ‏به نوع خاک صد و پنجاه الی دویست کیلو گرم در هر هکتار است. در سال نخست بعد از کاشت برای جلوگیری از صدمه به نهال های ‏نو جوانه زده کود خشک کم تری مصرف می گردد در صورت نیاز پانزده الی سی گرم ازته خالص در سال نخست به صورت خشک مصرف ‏گردد.

 نور به صورت دوره ای برای شبیه سازی روز و شب، خاموش و روشن می شود. اما اینجا لازم نیست که هر دوره ۲۴ ساعت طول بکشد! و آن را طبق ریتم رشد گیاه برای دستیابی به حداکثر تولید تظیم می کنند. آب هم به صورت قطره ای به گیاهان داده می شود و باقی مانده آن هم پس از خروج از مزرعه برای آبیاری دوباره بازیافت می شود.

منبع:

https://akinnahal.com/





:: برچسب‌ها: نکات تخصصی در مورد باغ داری ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: