تجهیزات استخری
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

تجهیزاتی که برای تمیز نگه داشتن و نگهداری از استخرها، جکوزی ها و سونا مورد استفاده قرار می گیرند، تجهیزات استخری هستند. این تجهیزات از مهمترین لوازم برای راه اندازی همه استخرها بوده و بدون به کار بردن این تجهیزات، نمی توان هیچ استخری را راه اندازی کرد. در حقیقت می توان گفت تجهیزاتی که برای ساخت یک استخر استفاده می شوند، با توجه به عمق و کاربرد استخرها با یکدیگر تفاوت دارند. برای خرید تجهیزات استخری به لینک زیر بروید:

https://pumpekhoob.com/%d8%aa%d8%ac%d9%87%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%aa-%d9%88-%d8%a7%d8%af%d9%88%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%b1%db%8c/

به طور کلی تجهیزات استخری برای ساخت انواع استخر و جکوزی به کار برده می شوند و این تجهیزات به دو نوع تجهیزات اصلی و جانبی تقسیم می شوند. تجهیزات اصلی استخری از تجهیزات ضروری برای ساخت استخرها بوده و حتماً باید در ساخت استخر از آنها استفاده شود. در حقیقت بدون استفاده از تجهیزات اصلی، ساخت استخر امکان پذیر نمی باشد. این  در حالی است که تجهیزات جانبی استخر فقط جنبه تزئینی داشته با توجه به کارکرد استخر انتخاب می شوند. در حقیقت ابزارهای جانبی استخر جزء ابزارهای لوکس بوده و بر خلاف تجهیزات اصلی، استفاده از آنها در استخر و جکوزی ضروری نمی باشد.

کلر زن استخر

دستگاه کلرزن یکی دیگر از تجهیزات استخری بوده و مجهز به یک پمپ برای انتقال کلر و همچنین یک سیستم کنترل کننده برای میزان تزریق کلر به داخل استخر می باشد. دستگاه کلر زن در استخرهای خانگی، استخرهای بزرگ و همچنین مخزن های آب شهری مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه کلر زن یکی از کوچکترین تجهیزات استخری است ولی با توجه به این که آب استخر را تمیز و ضد عفونی می کند، نقش بسیار مهمی در استخر ها دارد.

در حقیقت در اکسید کلر بعد از کلر یکی از قوی ترین ماده های گند زدایی در صنعت آب و فاضلاب محسوب می شود. در دستگاه کلر زن، از ترکیب کلریدریک اسید و کلریت سدیم، در اکسید کلر به وجود می آید. مکانیسم این دستگاه مانع از ورود گازهای سمی به محیط می شود و علاوه بر این نسبت به سیستم گاز کلر از ایمنی بیشتری برخوردار است.

فیلتر شنی استخر

فیلتر شنی یکی از مهمترین تجهیزات استخری بوده و برای تصفیه آب استخر مورد استفاده قرار می گیرد. . فیلتر شنی، با تمیز کردن آب استخر، ذرات موجود در آب از جمله گل و لای، مواد آلی، رنگ، باکتری ها و پلانگتون ها را کاملاً از بین می برد. برای آگاهی از قیمت فیلتر شنی استخر با پایا گسترش تماس بگیرید.

فیلتر های شنی معمولاً به شکل استوانه ایی طراحی و تولید می شوند و ستون های این فیلترهای شنی با شن آنتراسیت پر شده و سپس درون استخر قرار داده می شوند. برای جلوگیری از گرفتگی لوله های این فیلتر، یک لایه  شن  درشت به روی نازل فیلتر ریخته می شود و در مرحله بعدی یک لایه شن ریز نیز روی لایه های درشت قرار داده می شود. با توجه به این که آب از بین ذرات شنی عبور می کند، مواد موجود در آب در فیلتر شنی گیر کرده و در نتیجه آب بدون مواد معلق در فیلتر شنی جمع می شود. در بعضی مواقع به خاطر جمع شدن مواد معلق موجود آب در داخل فیلتر شنی، فشار آب کم می شود و در این صورت صافی باید تمیز و شسته شود. فیلتر های شنی در موارد زیادی از جمله برای تصفیه آب استخر ها، آب های سطحی چاه ها و رودخانه ها، فیلتراسیون فاضلاب های انسانی و صنعتی و همچنین تصفیه مصارف خانگی و صنعتی استفاده می شوند. از آن جایی که سطح استخر ها باز است و اگر آب استخر به طور مرتب تصفیه یا تعویض نشود، آب استخر به خاطر مواد خارجی از جمله گرد و خاک و میکروب ها آلوده شده و موجب به وجود آمدن بیماری های پوستی و غیره می شود. به این ترتیب کلیه استخرهای عمومی به خاطر وجود این مواد خارجی و همچنین میکروب های موجود در آب، باید از فیلتر شنی استفاده کنند.

برای تمیز کردن فیلترهای شنی استخر، می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. یکی از روش هایی که برای تمیز کردن فیلتر شنی وجود دارد، شستشوی فیلتر شنی به صورت معکوس است. برای شستشوی معکوس فیلتر شنی، باید شیر آب ورودی را بست و سپس شیر شستشوی معکوس را باز کرد. با توجه به این که جریان آب به صورت معکوس از پایین به طرف بالا حرکت می کند، تمام ذرات از جمله ذرات گل و لای که به فیلتر شنی چسبیده اند، به طورکامل از فیلتر شنی جدا شده و به این ترتیب فیلتر تمیز می شود. روش دیگر برای تمیز کردن فیلتر این است که باید ده سانتی متر از لایه بالایی فیلتر را به طور کامل تعویض کرد. در این روش فیلتر شنی به طور کامل تمیز می شود. در حقیقت می توان گفت با استفاده از فیلتر های شنی در استخرها، آب استخر و جکوزی همیشه تمیز و شفاف باقی می ماند و علاوه بر این در مصرف انرژی و آب نیز صرفه جویی می شود. 

پمپ جکوزی

جت پمپ جکوزی یکی از تجهیزات مهم و ضروری برای راه اندازی جکوزی است. جت پمپ با سرعت بالا، برای پمپاژ نمودن آب با فشار بالا به داخل جکوزی به کار برده می شود. برای به چرخش درآوردن آب در حالت های عادی، پمپ جکوزی با سرعت پایین استفاده می شود. به طور کلی در جکوزی ها دو سیستم برای گردش آب وجود دارد. یکی از این سیستم ها، سیستم گردش آب و تصفیه آن و سیستم دیگری جت پمپ جکوزی است که برای تامین فشار مورد نیاز نازل های ماساژور جکوزی استفاده می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول به صفحه جت پمپ جکوزی سر بزنید.

پمپ های جکوزی باید تا حد امکان نزدیک به کاسه جکوزی نصب شوند. علاوه بر این استفاده از پمپ دوم یا رززو در همه جکوزی ها ضروری است زیرا این پمپ موجب می شود هنگام تعمیر یکی دیگر از پمپ ها، گردش آب بدون وقفه توسط پمپ دیگر ادامه داشته باشد.

پمپ تصفیه استخر

پمپ تصفیه استخر یکی از تجهیزات مهم استخری بوده و وجود آن برای همه استخرها ضروری است. پمپ آب استخر، با چرخاندن آب استخر، آب استخر را شفاف کرده و مانع از راکد شدن آب استخر می شود. در حقیقت پمپ تصفیه استخر یکی از مهمترین تجهیزات استخری بوده و موجب به حرکت در آوردن آب استخر می شود. پمپ تصفیه با استفاده از اسکیمر و آبکش، آب استخر را بیرون کشیده و آن را وارد فیلتر می کند و سپس آب تصفیه شده را دوباره به داخل استخر پمپاژ می کند.

پمپ استخری یا پمپ تصفیه استخر در دو نوع تک فاز و سه فاز و برای مصارف صنعتی و خانگی طراحی و تولید می شود. بدنه پمپ تصفیه استخر در مقایسه با سایر پمپ ها، محکم تر است. به طور کلی می توان گفت جنس بدنه این پمپ ها از پلیمر بوده و در نتیجه در برابر آشغال، اسید و کلر مقاومت زیادی دارد. جنس مرغوب بدنه این پمپ ها از خوردگی و آسیب رساندن به پمپ جلوگیری می کند. علاوه بر این پمپ تصفیه استخر مجهز به یک دستگاه موگیر بوده و این دستگاه که در دهانه موتور قرار گرفته از ورود ذرات ریز جلوگیری می کند. مهمترین مزیت پمپ های تصفیه استخر ، کم مصرف بودن و توان بسیار بالای آن می باشد.

فیلتر کارتریجی استخر

فیلتر کارتریجی مخصوص یکی از مهمترین تجهیزات استخری بوده و برای از بین بردن ذرات معلق موجود در آب در استخرها استفاده می شود. برای آگاهی از قیمت فیلتر کارتریجی استخر با پایا گسترش تماس بگیرید. فیلتر کارتریجی برای از بین بردن ذراتی که قطرشان بین 10 تا 15 میکرون است، به کار برده می شود. داخل بدنه فیلتر کارتریجی، فیلترهای استوانه ایی وجود دارد و این فیلترها با توجه به مقدار دبی آب ورودی در سایزهای مختلف به روی آن نصب می شوند.





:: برچسب‌ها: تجهیزات استخری ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: