یادگیری زبان
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

یادگیری زبان دوم یک کار پیچیده و زمانبر است که نیاز به صرف وقت بسیار ، پایداری و سخت کوشی دارد. آنچه ممکن است ندانید این است که راهکارهایی وجود دارد که می تواند به شما در مطالعه موثرتر کمک کند، تا از وقت و انرژی خود نهایت استفاده را ببرید. تحقیقات در این زمینه نشان می دهد که سه عنصر اصلی برای یادگیری یک زبان جدید وجود دارد.

  • عنصر اول: اولین عنصر درک و فهم کلمات است که یک روش موثر برای تقویت مهارت خواندن و شنیدن به حساب می آید در معرض زبان جدید قرار گرفتن یکی از روشهای یادگیری و درک کلمات است.
  • عنصر دوم: دومین عنصر صحبت کردن و تولید کلام است به زبان دوم است.
  • عنصر سوم: سومین عنصر بررسی یا بازخورد آموزه هاست که اساساً به معنای شناسایی خطاها و ایجاد تغییر در پاسخ های زبان دوم است.

یادگیری زبان انگلیسی

در هنگام یادگیری زبان انگلیسی، با روش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شویم. برخی از افراد ترجیح می‌دهند که به کلاس‌های آموزشی بروند. برخی دیگر تمام‌وقت خود را بر روی دیدن فیلم و سریال می‌گذارند. اما در بین این همه روش مختلف، کدام مسیر زودتر ما را به مقصد می‌رساند؟ از راه های یادگیری زبان انگلیسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-          انگیزه یادگیری زبان انگلیسی مهم‌تر از روش خواندن زبان است: پیش از شروع یادگیری زبان، بهتر است هدفمان را از این کار مشخص کنیم. اگر اهداف شفافی را برای خود در نظر بگیریم، یادگیری زبان انگلیسی راحت‌تر می‌شود. انگیزه یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند آزمون تافل، مهاجرت یا لذت بردن از یادگیری یک‌زبان جدید باشد. اگر یادگیری زبان انگلیسی بیشتر از جنس انگیزه درونی باشد، قطعاً در مسیر آموزش لذت بیشتری خواهید برد. اگر قصد شرکت در کلاس زبان را دارید به صفحه آموزش خصوصی زبان موسسه آقای زبان سر بزنید.

-          در یادگیری زبان انگلیسی سخت‌گیر نباشید: یکی از اشتباهات و باورهای غلط در یادگیری، کمال‌گرایی در آموختن همه‌چیز است. معمولاً ما در زبان فارسی که زبان مادری به شمار می‌رود، کلمات را اشتباه به کار می‌بریم. حتی در برخی موارد از افعال اشتباه استفاده می‌کنیم. در یادگیری زبان خارجی نباید بیش از اندازه روی همه چیز وقت صرف کنیم. خصوصاً اگر در ابتدای مسیر یادگیری هستید، لازم نیست وسواس زیادی به خرج دهید. یکی از سریع ترین و راحت ترین روش های یادگیری زبان انگلیسی، استخدام معلم خصوصی زبان انگلیسی در محل کار و منزل است.

-          موزیک و پادکست‌های انگلیسی، بهترین راه‌حل تقویت مهارت شنیداری: گوش دادن به موزیک‌ها و پادکست‌های انگلیسی علاوه بر تقویت مهارت شنیداری به گسترش دامنه لغات هم کمک می‌کند. در انتخاب موزیک تقریباً محدودیتی وجود ندارد. لازم نیست خود را محدود به خواننده یا سبکی خاص کنید. صرفاً از شنیدن انگلیسی لذت ببرید.

-          خاطره‌نویسی یا وبلاگ نویسی، راه‌حل تقویت مهارت Writing: نوشتن خاطرات روزانه یا راه‌اندازی یک وبلاگ به زبان انگلیسی بهترین راهکار تقویت زبان انگلیسی است. یادگیری زبان انگلیسی به تمرین و استمرار نیاز دارد. این استمراری بودن یادگیری خصوصاً در مهارت رایتینگ بیشتر خودش را نشان می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم اگر کمی پیشرفت کرده‌اید روزانه حتی در حد چند جمله خاطرات یا ایده‌های خود را بنویسید.

-          مکالمه را در برنامه روزانه خود قرار دهید: مکالمه و صحبت به زبان انگلیسی از سخت‌ترین کارهای یادگیری زبان است. تمرین حرف زدن به انگلیسی اگر به‌صورت روزانه انجام شود، نتایج بهتری خواهد داشت. برای تمرین می‌توانید خاطرات روزانه خود را به‌صورت یک ویس صوتی یک‌دقیقه‌ای در پایان روز ضبط کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای تقویت مهارت مکالمه در جمع‌های انگلیسی‌زبان حضور پیدا کنید.

 

یادگیری زبان فرانسوی

می‌خواهید یادگیری زبان فرانسه را آغاز کنید؟ بسیار خوب! در حال حاضر میلیون‌ها زبان‌‌آموز در سراسر جهان، در حال یادگیری زبان فرانسه هستند بنابراین شما در این راه تنها نیستید. می‌توانید سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنید، صحبت کردن به زبان فرانسوی را بیاموزید. درست مانند هر زبان دیگری، برخی از جنبه‌های زبان فرانسوی می‌تواند دشوار باشد، اما به‌طورکلی یادگیری زبان فرانسه آسان است. یکی دیگر از زبان های پرطرفدار اروپا زبان آلمانی است. اگر قصد فراگرفتن زبان آلمانی دارید در کلاس های آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران شرکت کنید.

-          چقدر طول می کشد تا زبان فرانسوی یاد بگیریم؟ این یکی از سوال‌هایی است که هرکس به یادگیری زبان علاقه‌مند است می‌پرسد و متاسفانه هیچ راه آسانی برای پاسخ به آن وجود ندارد. یادگیری یک زبان فرایندی پیچیده است که برای هر شخصی بسته به شرایطش، به عوامل متفاوتی بستگی دارد.

عوامل تاثیرگذار در یادگیری زبان فرانسوی:

1-      تجربه‌های قبلی یادگیری زبان: اگر شما قبلا به یک زبان خارجی صحبت می‌کردید و یا به اصطلاح چند زبانه هستید، شما ممکن است به زمان کمتری احتیاج داشته باشید. مطالعات علمی ثابت کرده که افراد دو زبانه، زبان سوم را ساده‌تر فرا‌می‌گیرند؛ به این دلیل که آن‌ها به طور طبیعی بیشتر عادت دارند که در معرض زبان‌های مختلف باشند. و تسلط و مهارت در یک زبان، تسلط و مهارت در زبان دیگر را تقویت می‌کند.

2-      زبانی که از ابتدا می‌دانید: حتی اگر هر زبان خارجی برایتان ناشناخته باشد، تعدادی از زبان‌ها در واقع نسبت به بقیه به هم شباهت بیشتری دارند. یادگیری یک زبانی که مشابه زبان مادریتان است، می‌تواند در یادگیری الفبا، تلفظ، دستور زبان و یا کلمات، در وقتتان صرفه‌جویی کند. به عنوان یک قانون کلی، زبان‌هایی که ریشه مشابه دارند، یادگیریشان آسان‌تر است و به زمان کمتری احتیاج دارد. برای آنان که زبان مادریشان انگلیسی است، یعنی هر زبانی با ریشه «لاتین» را می‌توانند بسیار ساده‌تر یاد بگیرند.

3-      نحوه یادگیری: روش یادگیری شما نیز نقش مهمی را در سرعت یادگیری زبان بازی می‌کند. اگر یادگیری شما فقط به کلاس محدود است، یادگیری زبان کمی بیشتر از شما وقت می‌گیرد.

4-      احساس شما: نگرش شما به یادگیری هم نقش بسیار مهمی در سرعت یادگیریتان ایفا می‌کند. اگرشما یادگیری زبان را مانند یک بازی لذت‌بخش در نظر بگیرید و افق‌های روشنی برای خودتان ببینید، می‌توانید بیشتر یاد بگیرید. شما انگیزه بیشتری برای یادگیری با حداکثر سرعت خواهید داشت و فراید برایتان بسیار لذت‌بخش‌تر ونهایتا  سریع‌تر خواهد شد.

5-      انگیزه: بر کسی پوشیده نیست که با‌انگیزه بودن، کلید یادگیری یک زبان جدید است. مطالعات زیادی اهمیت انگیزه در یادگیری را ثابت‌کرده. با‌انگیزگی دلیل این است که چرا بعضی‌ها با موفقیت زبان را آموخته‌اند و بعضی‌ها در این راه شکست خورده‌اند.

یادگیری زبان ترکی

مسیر وروش یادگیری زبان ترکی،از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اگر واقعا از نحوه یادگیری زبان ترکی لذت ببرید، در کیفیت و سرعت یادگیری شما تاثیر بسزایی دارد و اما اینکه یادگیری زبان ترکی چقدر طول می کشد، به هدفی که برای یادگیری زبان ترکی دارید، بستگی دارد. عامل مهم دیگر در سرعت یادگیری زبان ترکی یا سایر زبان های دیگر، اشتیاق و میزان انگیزه شما برای یادگیری است. در واقع نظر کارشناسان این است که حدود ۱ تا ۲ سال زمان نیاز است تا به سطح قابل قبولی از زبان ترکی برسید. برای یادگیری زبان ترکی در کلاس های تدریس خصوصی زبان ترکی استانبولی نیز می توانید شرکت کنید.





:: برچسب‌ها: یادگیری زبان ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: