آموزش انواع سیستمها در فوتسال
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

آموزش انواع سیستمها در فوتسال

آموزش سیستم ۳ـ۱

سه نـفر در زمین خـودی و یک نفر که ویژگی حفظ توپ و ارسال پاس دقیق را دارد، در زمین حریف می‌ایستد. سه نفری که در زمین خودی هستند سعی می‌کـنند با پاس‌های متوالی و چرخش سریع بازیکنان در عـرض زمین شـبیه به ۸ انگلیسی موقعیتی از قبل تمرین شده بوجود آورند تا با صاحب توپ نمودن نفر رأس (در زمین حریف)، حـرکت و حملـه خود را آغازنمایند.

آموزش سیستم ۰ ـ ۴ ـ ۱

در این سیستم استقرار بازیکن‌ها در شکل مشخص شده و باید سه نکته مهم رعایت گردد
۱ـ آمادگی جسمانی خوب: بازی و دویدن
۲ـ پاس دادن زیاد: استفاده از هوش وتکنیک بازیکن
۳ـ اجرای تکنیک شوت: شوت در تمام حالت‌های مختلف (روی پا، داخل پا، نوک پا و سر ضرب)
در این سیستم استقرار بازیکن در پشت توپ می‌باشد

آموزش سیستم ۱ـ۲ـ۱

در این سیستم یک نفر به عنوان دفاع آخر و پوششی قرار گرفته و دو بازیکن دیگر در کناره‌های زمین به صورت کشویی از یکدیگر حمایت می‌کنند و نفر آخر هم از این ۲ نفر حمایت می‌کند در جلوی ۲ بازیکن کناری یک رأس حمله قرار دارد که هر لحظه بر اساس شرایط بازی و توپ انجام وظیفه می‌کند.

آموزش سیستم ۲ـ۱

دو بازیکن به صورت مدافع انجام وظیفه می‌کنند و حرکت این دو مدافع حمایت از یکدیگر می‌باشد بدین صورت که، اگر مدافع اول درگیر شود مدافع دوم به صورت کشویی از او حمایت می‌کند و برعکس و دو نفر به صورت مهاجم وظیفه خود را انجام می‌دهند.

آموزش سیستم ۱ـ۱ـ۲

دو نفر به صورت مدافع در مقابل دروازه بازی می‌کنند ویک نفر در جلوی دو مدافع بازی می‌کند و یک رأس حلمه در جلوی یار خودی کار خود را انجام می‌دهد

نکته مهم در فوتسال داشتن سه فاکتور قدرت تصمیم گیری (توانایی)، آمادگی جسمانی و سرعت است که این فاکتورها می‌تواند یک تیم را تا مرز قهرمانی هدایت نماید. همچنین نوع تمرینات و اتخاذ سیستم نیز می‌تواند به تیم کمک کند.

آموزش سیستم ۲ـ۱ـ۱

در این سیستم یک نفر در دفاع آخر و یک بازیکن که قدرت مانور دارد، در وسط زمین قرار می‌گیرد. دو نفر هم به عنوان مهاجم انجـام وظیفه می‌کنند که باید از سوی نفر وسط به خوبی حمایت شوند.

آموزش سیستم ۱ـ۳

در این سیستم سه بازیکن در خط دفاعی بصورت دفاع وسط، دفاع راست و چپ، قرارگرفته و کار دفاعی خود را تکمیل می‌کنند و یک نفر به عنوان رأس حمله به صورت متحرک بازی می‌کند.

آموزش سیستم ۳ـ۱

بازیکن A به B پاس داده و به او نزدیک می‌شود. در این زمان C به جای A و D به جای C می‌رود. بازیکن B با یک پاس به عقب A را صاحب توپ کرده و خود به قسمت دیگر زمین می‌رود. در این حالت A به D پاس می‌دهد تا او به دروازه نزدیک شود یا به B پاس‌ دهد

آموزش سیستم ۱ـ۲ـ۱

امروزه این سیستم در فوتسال، کاربرد زیادی ندارد چرا که تحرک در این سیستم کم بوده و نفرات بیشتر از خلاقیت فردی خود استفاده می‌کنند تا به هدفشان برسند. این سیستم زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که تیم مقابل به لحاظ تکنیکی، تاکتیکی و بدنی ضعیف باشد.
آموزش سیستم ۲ـ۲

این سیستم در زمانی که یک تیم فضای عمق را بسته باشد و به تیم مهاجم اجازه نفوذ به عمق را ندهد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این حالت تیم مهاجم مجبور است از سیستم ۲ـ۲ استفاده نماید تا از این طریق بتواند به دروازه حریف نزدیک شود و از کناره‌ها به تیم مدافع ضربه زند.
آموزش سیستم ۲ـ۲ـ۱

این سیستم زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که یک تیم نتیجه را به حریف خود واگذار نموده و مربی قصد دارد با استفاده از یک بازیکن آزاد تیم را در حالت هجومی قرار دهد. به این منظور مربی می‌تواند در حالت حمله، از یک بازیکن به جای دروازه‌بان استفاده نماید، و زمانی که حریفصاحب توپ شد‌ دوباره دروازه‌بان را به جای خود برگرداند.

آموزش سیستم ۰-۴

در این سیستم نفرات به صورت یک دسته‌ی عینک در زمین قرار می‌گیرند. این سیستم زمانی استفاده می‌شود که تیم مدافع ما را تحت فشار قرار داده و ما بخواهیم فضاهای خالی و بهتری برای خود ایجاد کنیم و تیم حریف را بدون پوشش قرار دهیم تا بتوانیم از فضاهای خالی به نحو احسن برای رسیدن به هدف خود استفاده کنیم.





:: برچسب‌ها: تیم مدافع , دسته‌ی عینک , صاحب توپ , حالت حمله , بازیکن , دروازه‌بان , سیستم , تحرک , دفاع وسط , دفاع راست و چپ , فوتسال , مدافع , رأس حمله , سیستم استقرار بازیکن در پشت توپ , اجرای تکنیک شوت , استفاده از هوش وتکنیک بازیکن , آمادگی جسمانی , سیستم استقرار بازیکن‌ها , زمین حریف , زمین خـودی , حفظ توپ و ارسال پاس دقیق , آموزش انواع سیستمها در فوتسال ,
:: بازدید از این مطلب : 684
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: