هزینه پشتیبانی شبکه در رایان پشتیبان چقدر است؟
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

یکی از مواردی که در انتخاب شرکت پشتیبانی شبکه رایان پشتیبان برای مشتریان حائز اهمیت است هزینه های پشتیبانی شبکه میباشد. اما بهتر است توجه داشته باشید که مساله ای که در انتخاب شرکت پشتیبانی شبکه از همه مهم تر است کیفیت خدمات و پشتیبانی میباشد.

ممکن است بعضی از سازمان ها و شرکت هایی که به تازگی تاسیس شده اند به علت کمبود بودجه، از انجام خدمات شبکه صرف نظر کنند. اما باید توجه داشته باشند که همین مساله ممکن است باعث بروز مشکلاتی برایشان شود و هزینه های سنگینی را برایشان به دنبال داشته باشد.

امروزه و با پیشرفت تکنولوژی، در تمامی کسب و کارها نیاز به کامپیوتر بسیار ضروری است و به دنبال آن نگهداری و پشتیبانی شبکه نیز لزوم پیدا میکند. کارفرما با انتخاب مناسب ترین تعرفه نگهداری و پشتیبانی شبکه های کامپیوتری میتواند  در هزینه های خود صرفه جویی کند.

البته هر ساله سازمان نظام صنفی رایانه ای و اتحادیه شرکت های کامپیوتری تهران، تعرفه پشتیبانی شبکه را تعیین واعلام میکند و شرکت های پشتیبانی شبکه موظف به پیروی از آن میباشند. شرکت رایان پشتیبان نیز هزینه ی خدمات خود را براساس همین تعرفه ها محاسبه میکند.

عوامل موثر بر تعرفه پشتیبانی  شبکه

تعیین تعرفه پشتیبانی شبکه به عوامل متعددی بستگی دارد و باتوجه به شرایط و نیاز کارفرما می تواند تغییر کند. به همین تهیه لیست قیمت ها تقریبا کاری ناممکن و نادرست است و نیازمند بررسی کارشناسان رایان پشتیبان از محل شما دارد. در زیر به بررسی این عوامل تاثیر گذار بر تعرفه پشتیبانی شبکه میپردازیم.

  • تعداد تجهیزات شبکه: تعداد تجهیزات شبکه مانند: تعداد کامپیوترها، پرینترها، سرورها و ... که نیاز به پشتیبانی دارند برای تعیین تعرفه پشتیبانی شبکه مهم است. هر چه تعداد تجهیزات موجود در شبکه بیشتر باشد متخصص شبکه های کامپیوتری جهت پشتیبانی و عیب یابی باید زمان بیشتری در محل صرف کنند و در نتیجه هزینه ها را متفاوت خواهند کرد.

 

  • تعداد دفعات مراجعه پشتیبان شبکه به محل: بسته به نیاز کارفرما و سیستم شبکه، تعداد دفعاتی که کارشناس پشتیبانی باید در ماه به محل مراجعه کند و زمانی که باید در آنجا صرف کند، متفاوت است. که این مساله تاثیر مستقیمی در قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری دارد.

 

  • مسافت: مسافت بین شرکت ارائه دهنده خدمات تا مشتری، به عنوان هزینه ی رفت وآمد در تعیین تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه موثر است. و در واقع هرچه مسافت طولانی تر باشد هزینه ها بیشتر میشود.

 

  • نرم افزارهای موجود درشبکه: نرم افزارهایی که تحت شبکه کار میکنند مانند: DHCP، سرویس های مانیتورینگ، اکتیو دایرکتوری، فایروال های نرم افزاری، نرم افزارهای مجازی سازی و ... ، به دلیل پیچیدگی و تخصصی که نیاز دارند و باتوجه به میزان تخصصی بودن و زمان صرف شده هزینه های پشتیبانی شبکه را تغییر میدهند.

 

  • سخت افزارهای موجود در شبکه: دستگاه هایی که در شبکه استفاده میشود هر کدام جهت پشتیبانی نیاز به تخصص خاص و کارشناس مخصوص به خود را دارند در نتیجه در تعیین هزینه ها موثر خواهد بود.

 

  • نحوه ارائه خدمات پشتیبانی شبکه: ارائه خدمات پشتیبانی میتوانند به صورت حضوری و غیر حضوری صورت گیرد. که در حالت غیر حضوری به دلیل کم شدن هزینه های رفت و آمد و صرف زمان کمتر توسط کارشناس هزینه ها کمتر میشود.

 

شما میتوانید جهت اطلاع دقیق تر از هزینه ها به سایت رایان پشتیبان مراجعه کرده واز کارشناسان آنها مشاوره های لازم را دریافت کنید.

تعرفه خدمات پشتییبانی شبکه

تعرفه سرویس های پشتیبانی شبکه نیز مانند تعرفه خدمات شبکه، بسته به انتخاب کارفرما دارای تعرفه های متفاوتی است؛ که آنها را در زیر بیان کرده ایم.

  1. تعرفه پشتیبانی مانیتورینگ از راه دور: این روش پشتیبانی نسبت به سایر روش ها هزینه ی کمتری دارد که به دلیل این است که  نیازی به حضوری کارشناس در محل ندارد. در این روش خدمات پشتیبانی از طریق نظارت بر شبکه و هشدار صورت میگیرد.
  2. تعرفه پشتیبانی شبکه براساس تعداد کاربران: این روش که برای شرکت های کوچک بسیار مناسب است، تعرفه آن براساس تعداد کاربران تعیین میشود.
  3. تعرفه پشتیبانی براساس تعداد تجهیزات شبکه: تجهیزاتی که در شبکه به کار می روند مانند: کامپیوتر، سرور، لپ تاپ و... که هزینه ها براساس تعدادشان تعیین میشود.
  4. تعرفه پشتیبانی براساس بسته های خدمات: بعضی از شرکت ها انواع مختلفی از بسته های خدماتی متناسب با تعداد تجهیزات شرکت و بزرگی آن شرکت در نظر میگیرند و کارفرما می تواند با انتخاب نوع بسته خود از میزان معینی از خدمات پشتیبانی بهره مند شود.




:: برچسب‌ها: هزینه پشتیبانی شبکه ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: