دوربین مداربسته چیست؟ معرفی بهترین برند دوربین مداربسته در ایران
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

دوربین‌های مداربسته معمولاً برای نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسته به شرایط محیط انواع مختلفی دارند. این دوربین‌ها می‌توانند دوربین‌های ویدئویی یا دوربین‌های دیجیتال باشند. یک مهندس آلمانی به نام والتر بروش مخترع دوربین مداربسته بود.اولین رونمایی از دوربین مدار بسته در اماکن عمومی آمریکا در سال ۱۹۱۳ بود در ادامه با بلاگتن همراه باشید  

تاریخچه دوربین مداربسته

اولین دوربین مداربسته در سال ۱۹۴۲ توسط ارتش آلمان برای نظارت بر چگونگی شلیک موشک V2 در ایستگاه پرتاب این موشک نصب شد. حدود ۷ سال بعد در آمریکا سیستم‌های مدار بسته تجاری به بازار آمد با نام Vericon و جالب توجه است که استفاده از این دوربین‌ها نیازی به مجوز دولتی نداشته‌است.

اولین دوربین‌های تحت شبکه در سال ۱۹۹۶ توسط شرکت "Axis" با استفاده از پایه نرم‌افزاری لینوکس (Linux) تولید شد، این دوربین‌ها براساس استانداردهای HTTP و RTSP طراحی گردیده بود و از استانداردهای IP برای ارسال تصاویر در قالب اطلاعات (Data) استفاده می‌کرد. دوربین مداربسته از طریق ثبت اطلاعات تصویری یک محیط امکان پیگیری شخصی یا قضایی پس از وقوع جرم را محیا می کند. امروزه استفاده از تصاویر دوربین های مداربسته در سطح شهر به بخشی از روند پیگیری پلیس و سازمان های امنیتی تبدیل شده. داشتن تصویر از محل وقوع جرم، روند اجرای آن یا افراد متخلف درگیر، امکان پیگیری و جلب مجرمین را به شدت بالا می برد. از منظر قضایی نیز تصویر ضبط شده در دوربین های مداربسته به عنوان یک مدرک کاملا معتبر شناسایی می شود و میتوان به راحتی به آن استناد کرد.

از نظر شکل ظاهری و نوع کاربرد دوربین مداربسته

دوربین مداربسته دام(Dome):اصطلاح دام(Dome) به معنای گنبد است. همان‌طور که از معنای این دوربین‌ها واضح است اصطلاح دام به شکل بدنه این نوع از دوربین‌های مداربسته دلالت دارد. این دوربین ها بیشتر برای نصب بر زیر سقف طراحی شده است.

 

  • دوربین اسپید دام نصب شده روی دکل
  • دوربین مداربسته باکس(Box):اصطلاح باکس(Box) به معنای جعبه است. دوربین‌های باکس دوربین‌هایی با بدنه معمولاً مستطیلی شکل و پلاستیکی هستند که لنز آن‌ها به صورت جدا بر روی دوربین نصب می‌شود.
  • دوربین مداربسته بولت(Bullet):اصطلاح بولت(Bullet)به معنای گلوله است. دوربین‌های بولت دوربین‌هایی با بدنه معمولاً استوانه‌ای شکل و عموماً فلزی هستند.
  • دوربین مداربسته اسپید دام(Speed dome):دوربین‌های گردان را با نام‌های متفاوتی می‌شناسند بعضی از این نام‌ها عبارتند از Fast dome,Speed dome,PTZ. فرد میتواند با قابلیت دوربین های Speed dome سیستم های مدار بسته، دوربین را به هر جهتی که می خواهد بچرخاند.
  • دوربین های مینیاتوری: دوربین های مینیاتوری یا mini camera همانگونه که از نامشان پیداست دوربین های کوچکی هستند که بیشتر به عنوان دوربین های مخفی استفاده می شود.
  • دوربین مداربسته حرارتی(Thermal):دوربین‌های حرارتی یا گرمایی(Thermal)نوعی از دوربین‌های مداربسته هستند که تصاویر خود را به جای نور با توجه به شکل حرارتی محیط می‌سازند.

تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه

  • رزولوشن تصویر: دوربین‌های تحت شبکه از نظر رزولوشن تصویر سطح بسیار بالاتری را نسبت به دوربین‌های آنالوگ دارند.
  • پردازش تصویر: گرچه دوربین‌های آنالوگ قابلیت‌های اولیه‌ای در این زمینه دارند اما قابلیت‌های اصلی پردازش تصویر (تشخیص صورت، پلاک خودرو و ...) تنها در دوربین‌های تحت شبکه قابل دسترسی هستند.
  • انعطاف‌پذیری و امکان گسترش: با توجه به استفاده دوربین‌های تحت شبکه از بستر شبکه‌های دیجیتال، این دوربین‌ها انعطاف‌پذیری و امکان گسترش بسیار بالاتری دارند.
  • قیمت: از نظر قیمت، هزینه دوربین‌های آنالوگ به مراتب پایین‌تر از دوربین‌های تحت شبکه است.
  • سادگی در نصب و نگهداری: دوربین‌های آنالوگ از نظر ساختار نصب و نگهداری بسیار ساده‌تر هستند و پیچیدگی فنی کمتری دارند.

بهترین برند دوربین مداربسته برند هایک ویژن (Hikvision)

 

شرکت هایک ویژن یک شرکت چینی است که در سال ۲۰۰۱ تاسیس شده و از آن زمان تا به امروز همواره در لیست پرفروش‌ترین و بهترین برند دوربین مداربسته در جهان قرار داشته است.  یکی از مزایای این شرکت اهمیت به بخش تحقیق و توسعه است که رابطه مستقیمی با ایجاد خلاقیت و نوآوری در محصولات دارد. از اینرو هایک ویژن دارای یکی از بزرگترین تیم‌های تحقیق و توسعه در جهان است. همچنین این شرکت به منظور ارتقا کیفیت محصولات خود در انواع کاربری ها، سالانه ۷ درصد از سود خود را صرف بخش تحقیق و توسعه می‌کند. شرکت هایک ویژن شامل مجموعه ای از ۳۱ شعبه داخلی در کشور چین و ۱۲ شعبه در سرتاسر جهان است. به دلیل کیفیت بالا و در عین حال قیمت مناسب محصولات آن، دوربین هایک ویژن از جمله پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین برندها در جهان محسوب می‌گردد. هایک ویژن یکی از تولید کنندگان و برندهای دوربین مداربسته درحوزه سیستم های امنیتی است که در سال ۲۰۰۱میلادی(۱۳۸۰شمسی) در هانگژو چین تاسیس شد. هایک ویژن با بیش از ۱۳۰۰۰ نیروی انسانی و ۴۰۰۰ نفر در بخش تحقیق و توسعه ، دارای بزرگترین تیم تحقیق و توسعه میان برندهای فعال در این حوزه می باشد. این شرکت همواره به دنبال توسعه محصولات خود از طریق نوآوری وخلاقیت و همچنین خلق ارزش پایدار بوده است. تا کنون محصولات هایک ویژن در بیش از ۱۰۰ کشور به فروش رسیده است. واین شرکت در نقاط گوناگون جهان از جمله آمریکا،هلند،ایتالیا،روسیه،هنگ کنگ،دبی،ایران و… دارای دفاتر مستقیم فروش میباشد. محصولات این شرکت شامل طیف کامل و وسیعی از دوربین های آنالوگ و دوربین تحت شبکه، دستگاه های ضبط تصاویر آنالوگ،ذخیره ساز های تحت شبکه و… می باشد. در واقع هدف برند هایک ویژن کشف راه های نوآورانه ، تقویت چشم انداز برای تصمیم گیران و متخصصان ، ایمنی بالا وتوسعه ی پایدار جهان میباشد. برند هایک ویژن فراتر از تکنولوژی روز فعالیت میکند و همواره از لحاظ طراحی در میان برند های دیگردر این حوزه حرف اول را میزند دیجی حفاظ نمایندگی هایک ویژن در ایران است . این شرکت توانسته به واسطه قدرت خود در تولید دوربین های مدار بسته و البته قیمت مناسب در برابر کیفیت بالا پروژه های زیر را در سطح جهان به اجرا برساند.

نقاط قوت هایک ویژن:

نصب آسان، تصاویر بسیار با کیفیت، قیمت مناسب در کنار کیفیت بالا، امکان مشاهده تصاویر از راه دور بر روی گوشی همراه یا تبلت، کیفیت و دوام بالای محصولات (پشتیبانی از استانداردهای IP66 ،IP67)، سازگاری دوربین هایک ویژن با سایر دوربین‌های مداربسته با تکنولوژی متفاوت مانند آنالوگ، AHD و …، تولید و ارائه انواع نرم‌افزارهای مدیریت تصاویر که توسط خود شرکت، مجهز به انواع قابلیت‌های تجزیه و تحلیل تصاویر مانند تشخیص عبور از خط، تشخیص چهره به کمک هوش مصنوعی و

نقاط ضعف هایک ویژن:

وجود برندهای تقلبی با همین نام در بازار، عدم سازگاری با برندهای متفرقه، تعداد مدل دوربین هایی که همزمان با تصویر، صدا نیز ضبط می کنند در این برند محدود است.

بهترین دوربین مداربسته را از کجا خرید کنیم ؟

شرکت پارس ارتباط به تنهایی اقدام به فروش دوربین مداربسته نکرده و مسئولیت فروش را بر عهده عاملیت های خود در تهران و شهرستان ها قرار داده است . فروشگاه هایلوک یکی از نمایندگی های فروش این محصولات در تهران است که قابلیت ارسال محصولات این دو برند به سراسر ایران را فراهم کرده است . همچنین امکان همکاری برای نصب دوربین مدار بسته در سراسر ایران توسط دیجی حفاظ برای شما فراهم شده است . همچنین مجموعه دیجی حفاظ شما را در تمام مراحل خرید نصب و راه اندازی اینسیستم های نظارتی یاری خواهد کرد و شما می توانید تمامی مراحل اجرا را به این تیم بسپارید. این مجموعه نمایندگی هایلوک و هایک ویژن در ایران است .

 

 

روشهای ارتباط مشتری

مرکز تماس در عین پاسخگویی به مشتریان ، نیازهای اطلاعاتی و خدماتی همکاران را نیز پوشش می دهد و به عنوان یک نقطه شروع می تواند به صورت مستقل از زمان و مکان در ساعات اداری در گستره ای ملی از طریق سیستمهای ارتباطی نظیر شبکه اینترنت ، تلفن ، پیام کوتاه ،‌ خدمات اطلاعات مورد نیاز و پیگیری امور مشتریان را در اسرع وقت به انجام رساند .

 

کارشناسان واحد مرکز تماس در تمامی ایام هفته به جز ایام تعطیل با خط تلفنی۰۲۱۶۶۷۴۲۸۹۰| ۰۹۱۲۸۶۹۶۱۴۵، شماره فکس ۰۲۱۶۶۷۴۲۸۹۰ (جهت ارتباط نمایندگان خدمات پس از فروش با فروشگاه دیجی حفاظ )، پیامک ۰۹۱۲۸۶۹۶۱۴۵ و یا آدرس ایمیل info@digihefaz.comآماده پاسخگویی به سوالات مشتریان و هموطنان ارجمند می باشند.





:: برچسب‌ها: دوربین مداربسته چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: