نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

گیاه مالت نوع دیگری از گیاهان تغذیه ای است که کاربردهای بی شماری در تجارت دارد. از این ماشین ها برای پاشیدن مواد بیشمار استفاده می شود. کارخانه سورتمه کش توسط خطوط بازار شکل گرفته است که با روش هایی برای این بازارچه های کوچک ، مواد جامد گرانول را در تخته سنگ ها ، خرد شدن یا تمیز کردن پیشرونده ایجاد می کنند. گیاه مالت به طور گسترده در تمرکز صنعت تغذیه مورد استفاده قرار می گیرد. در هر دستگاه mallet مقدار ستون سورتمه در دستگاه تاثیری در حد دستگاه دارد. لبه های تیز از استیل جامد ساخته شده و خشن نیست. به طور معمول ، این بازارچه ها بر روی یک مرکز هادی نصب شده اند که می تواند با تکیه بر تحمل چرخش روتور ، خلاف جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت باشد. سرپرست کارخانه تغذیه می تواند فعالیت دستگاه را از طریق جعبه کنترل کنترل کند ، برای مثال تغییر سرعت موتور و روشن و خاموش کردن چارچوب نیرو و تقویت کننده. با بلاگتن همراه باشید

موارد کاربرد دستگاه های آسیاب

این گیاه تغذیه به طور مرتب دارای یک دستگاه دانه بندی است و به طور گسترده در تجارت مواد مغذی مورد استفاده قرار می گیرد. انواع گیاهان زینت در اندازه ، شکل و شکل تغییر می کنند و کاملاً برنامه ریزی شده و گرد و غبار ندارند. به طور معمول انواع مختلف دستگاههای تپنده و انواع ماشینهای گرانشی استفاده می شوند. از آنجایی که اخیراً در زمینه دستگاه دانه بندی تخصص خاصی داشتیم ، می توان گفت که تعداد کمی از کارخانه های صنعتی تغذیه ای در تمرکز های مختلف وجود دارد:

- مکانهای بزرگ تولید ، به عنوان مثال خطوط تولید ذرت ، گندم و دانه.

- گیاهان مواد غذایی جهت پاشیدن و دانه بندی طعم های مختلف ، دانه های مورد استفاده در مراکز تغذیه ، آجیل و سایر مواد مغذی.

امکانات صنعتی دارویی در ایجاد پودرها و قرص ها.

- نمونه های خانگی برای سر و صدا کردن طعم ها ، کیک ها و چیزهای آشپزخانه.


کالای شرکتی جهت خرید دستگاه های آسیاب برای خرد کردن دانه ها و طعم های سخت مانند زرده ، دارچین ، دارچین ، فلفل ، سنگ نمک ، جوز هندی ، گشنیز ، بخشی ، زنجبیل ، سماس ، بیت خرما ، میخک ، باریک کردن برگ ، هل ، آویشن ، زیره و کتان استفاده می شود ، در این کارخانه دارای ضمانت و برجسته های همراه است:

ظرفیت اطلاعات: 300 گرم ایستاده - 500 گرم در حال ریزش - 1000 گرم در حال ریزش - 2000 گرم در حال ریزش - 2500 گرم در حال فروپاشی

جنس دستگاه: 316 قطعات آسیاب از جنس استنلس استیل مواد غذایی

توان گجت: بسته به اسباب بازی - قدرت موتور 2200 وات - قدرت موتور 3100 وات - قدرت موتور 4100 وات - قدرت موتور 4200 وات

ویژگی های ابزار: ساعت به موقع - تمیز کردن آسان دستگاه - چرخش 2 درجه

کاربرد: صفحه اصلی - صنعتی

کالای سازمانی جهت دانه بندی دانه ها و طعم دهنده هایی مانند زرده ، دارچین ، گشنیز ، فلفل ، نمک سنگ ، جوز هندی ، تخم گشنیز ، اسفناج ، زنجبیل ، سوماس ، قسمت خرما ، میخک ، برگ ورودی ، هل ، آویشن ، زیره و کتان استفاده می شود.

دستگاه کارخانه دانش

کالای شرکت برای پردازش گیاهان دانه ای مانند گندم مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه پردازش دارای ضمانت و برجسته همراه است:

جنس دستگاه: تیغه های ساخته شده از فولاد بهار خشن و غیر رنده شده - لوله استیل با مخزن استیل - مواد بدنه آلومینیوم

مصرف نیرو: قدرت تک فاز - موتور 2 اسب بخار - دور موتور

ویژگی های ابزار: - مجهز به سوئیچ کنترلی Amper برای برخورد با موتور حلقوی موتور برای تغییر ساده گذر دانه به دستگاه

منبع: وبسایت بازرگانی بهار



:: برچسب‌ها: دستگاه آسیاب چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

بیایید به خودتان لطف کنید و نوروز امسال را بهتر از هر سال جشن بگیرید و بیخیال سفرهای جاده ای پرترافیک داخل ایران شوید. البته که ایران سرشار از دیدنی هاییست که در هیچ کجای دنیا یافت نمی شوند و هر کدام می توانند شما را حیرت زده کنند. اما چرا ایام نوروز را برای ایرانگردی انتخاب کنید؟ ایام نوروز به واقع بدترین زمان برای سفرهای جاده ای در داخل کشور محسوب می شود و علت آن هم ترافیک و شلوغی وحشتناکی است که بر اثر حجم زیاد سفرهای نوروزی اتفاق می افتد، در چنین شرایطی سفر به کشورهای خارجی بهترین گزینه است. اما اگر قصد داشته باشید در ایام نوروز به یک کشور خارجی سفر کنید کدام کشور را برای سفر بهاری خود انتخاب می کنید؟ ما به شما کمک می کنیم بهترین سفر خارجی در عید نوروز را تجربه کنید.

وقتی صحبت از سفرهای خارجی می شود اولین چیزی که به ذهن همه می رسد هزینه های زیاد خرید بلیط هواپیما خارجی و دردسر های اخذ ویزاست! ولی داستان به این گرانی و سختی هم که شما فکر می کنید نیست! کشورهای بسیاری در دنیا وجود دارند که با هزینه ای مناسب می توانید در نوروز به آنها سفر کنید و تجربه خاطره انگیزی داشته باشید.
پس پیشنهاد می کنیم برای برنامه ریزی سفر نوروزی عید امسال، تجربه یک سفر خارجی و گردشی متفاوت را هم قرار بدهید. در ادامه با معرفی تعدادی از ارزان ترین کشورهای دنیا برای سفر در عید نوروز با وبلاگ ما همراه باشید.

تور برزیل :

سفر به برزیل را هر کسی باید حداقل یک بار در طول زندگیش تجربه کند. . به طور کلی با وجود سواحل فراوان، مردم زیبا و قیمت‌های ارزان، نیازی به دعوت از گردشگران برای بازدید از این کشور نیست. برزیل بهترین‌ها را برای شما حاضر کرده است؛ در برزیل می‌توانید از گشت‌و‌گذار در مناطق مختلف با اقلیم و حیات وحش متفاوت لذت ببرید و در جنگل‌های بارانی آمازون لذت رویایی با منحصربه‌فردترین ومتنوع‌ترین حیات وحش را تجربه کنید. اگر شهرها و بناهای تاریخی و آثار معماری را دوست دارید، در برزیل ناامید نمی‌شوید. قدم زدن در ساحل، فوتبال، مردم دوست‌داشتنی و قیمت‌های معقول، همگی دست به دست هم می‌دهند تا برای سفر به برزیل مشتاق شوید.
بازدید از مجسمه مسیح (پنجمین مجسمه بزرگ دنیا) و آبشار شگفت‌انگیز و باشکوه ایگواسو در مرز برزیل و آرژانتین از مهم ترین جاذبه های گردشگری برزیل است.
مهمترین شهر های کشور برزیل:

 شهر سائوپائولو:

این شهر با داشتن 12 میلیون نفر جمعیت یکی از پرجمعیت ترین شهر های این کشور بوده و به عنوان اصلی ترین شهرهای صنعتی در آمریکای جنوبی شناخته شده است.

شهر ریودوژانیرو:

این شهر با داشتن 450 سال قدمت خود دومین شهر بزرگ کشور برزیل می باشد که در سواحل اقیانوس اطلس واقع شده است و یکی از دیدنی ترین و گردشگرپذیرترین شهر های کشور برزیل می باشد.

شهر برازیلیا:

در سال 1960 به شکل رسمی پایتخت این کشور شناخته شد و از مهمترین شهرهای سیاسی در آمریکای جنوبی به شمار می رود.
جاذبه های دیدنی ریودوژانیرو:

کوه شوگِرلوف (Sugar Loaf Mountain):

یکی از زیباترین جاذبه های شهر ریو و هم چنین از معروف ترین جاذبه های کشور برزیل، همین کوه زیباست که بازدیدکنندگان را به دنیایی از سحر و جادو و سفری آمیخته با تفریح و سرگرمی دعوت می کند و خاطراتی ناب و فراموش نشدنی برایشان رقم می زند. این جاذبه با داشتن چشم اندازی  فرهنگی، طبیعی، تاریخی و توریستی، نقطه ی مهمی از شهر ریو محسوب می شود. این کوه به عنوان عنصری طبیعی، ما را به دوره ی دریانوردانی می برد که به خلیج Guanabara آمدند و در قالب یک پدیده ی جغرافیایی، تاریخ قاره ی آمریکا را نمایش می دهد.

مجسمه ی مسیح منجی (Statue of Christ the Redeemer):

تصویری که خیلی ها از شهر ریو در ذهن دارند، تصویر مجسمه ی مسیح منجی است که در بالای کوه "کورکووادو" (Corcovado) قرار گرفته و با آغوشی باز به بازدیدکنندگان این شهر خوش آمد می گوید. این مجسمه که یکی از عجایب هفتگانه ی جدید در دنیاست و در ارتفاع 710 متری از زمین قرار گرفته، کل شهر را در سیطره ی خود دارد. ساخت این مجسمه در سال 1931 به پایان رسید. ارتفاع آن 30 متر است و عرض مجسمه به دلیل دست های باز حضرت مسیح در طراحی آن، به 28 متر می رسد.

ساحل کوپاکابانا (Copacabana Beach):

یک تلاقی شگفت انگیز میان دریا و خشکی و محبوب ترین خط ساحلی شهر ریو!
این ساحل بلند و پرپیچ و خم که روزگاری فقط یک زمین هلالی شکل شنی و ساکت و سوت و کور بود، امروز با دنیایی از تفریح و سرگرمی و سرشار از حس فعالیت و سرزندگی به طول 4 متر گسترده شده است.

جزیره ی پاکوئتا (Ilha de Paqueta):

جزیره ی پاکوئتا که در خلیج گوئانابارا (Guanabara) قرار گرفته، یک جاذبه ی توریستی و مکانی آرام و دنج برای فرار از شلوغی و هیاهوی شهر است.این جزیره نزدیک به 20 درخت بائوباب (baobab) (یک گونه درخت آفریقایی) دارد. یکی از این درختان Maria Gorda نام دارد که ساکنین ریو برای خوش شانسی آن را می بوسند

کلیسای جامع سنت سباستین (St. Sebastian Cathedral):

به این کلیسا، کلیسای جامع ریو دو ژانیرو نیز می گویند. معمار این بنا، ادگار فونسکا (Edgar Fonseca) است که با الهام گرفتن از اهرام مخروطی شکل مایاها، شکل مخروطی این کلیسا را با سبک معماری مدرن تلفیق کرد و بنایی باشکوه و استثنائی را خلق کرد که 8000 متر فضای داخلی و 75 متر ارتفاع دارد

موزه هنر سائو پائولو ( Museu de Arte de Sao Paulo ، MASP ):

موزه هنر سائوپائولو که محلی ها آن را به Masp می شناسند . هر چند که در سال 1968 افتتاح شده و قدمت چندانی ندارد، با این حال جامع ترین و معروف ترین کلکسیون هنر غرب آمریکای جنوبی را در خود جای می دهد. شما در این موزه می توانید آثار هنری متعلق به امپرسیونیست ها و اعجوبه های هنر مدرن مثل رینور، ون گوک ، ماتیس، مانت ، دبرت، پیکاسو و میرو را مشاهده کنید.در کنار این مجموعه 73 مجسمه برنزی قرار دارد که فقط توسط دگاس معروف ساخته شده ه اند

جاذبه دیدنی ایگواسو:

آبشار ایگواسو (Iguazu Falls)
مرکز حیات وحش گورا اوگا (Guira Oga Wildlife Center)
آبشار سالتوس دل ماندی (Saltos del Monday)

تور برزیل

تور آفریقای جنوبی:

آفریقای جنوبی بسیار متنوع و منحصربه‌فرد و یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای ایرانی هاست. تور آفریقای جنوبی مملوء از جاذبه های ناب است؛ هم از لحاظ فرهنگی و هم از لحاظ ویژگی‌های طبیعی از جمله پوشش گیاهی و حیات وحش،گویی جهان کوچکی را در دل خود جای داده است.
شهر های پر طرفدار در آفریقای جنوبی کیپ تاون و ژوهانسبورگ است. کیپ‌تاون پایتخت آفریقای جنوبی، دومین شهر بزرگ و مهم آن است. کیپ تاون را می توان محبوب‌ترین مقصد جهانگردی در آفریقای جنوبی دانست که تنها تعداد کوچکی از نقاط برجسته این کشور مثل پارک ملی کروگر، کوه تیبل و دماغه امید نیک، آکواریوم دو اقیانوس ، غواصی با کوسه‌ها و سواحل خارق‌العاده را نام برد که سالانه میلیون‌ها گردشگر برای بازدید از جاذبه‌های این شهر و گذراندن تعطیلاتی مهیج به این شهر سفر می‌کنند.
ژوهانسبورگ، پرجمعیت‌ترین شهر آفریقای جنوبی و مقصدی محبوب برای گردشگران و علاقه‌مندان به سافاری است.ژوهانسبورگ، پرجمعیت‌ترین شهر آفریقای جنوبی و مقصدی محبوب برای گردشگران و علاقه‌مندان به سافاری است.

پايتخت های آفريقای جنوبی:

1-ژوهانسبورگ

ژوهانْسبورگ یا یوهانسبورگ بزرگترین شهر کشور آفریقای جنوبی و مرکز استان گائوتنگ، ثروتمندترین استان آفریقای جنوبی است.
بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر آفریقای جنوبی است. این شهر دارای موزه ها و پارکها و گالری های نقاشی و دیدنی های بسیار زیاد و همچنین معادن عظیم طلا میباشد. ژوهانسبورگ از قدیم شهری ثروتمند و پر جمعیت بود. وجود معادن طلا از قدیم در این منطقه، خاک آن را بسیار با ارزش کرده است. به همین دلیل امروزه این شهر قوی ترین اقتصاد را در آفریقای جنوبی دارد.

پارک شیرها (Lion Park) در ژوهانسبورگ

باغ وحش ژوهانسبورگ بیش از دو هزار حیوان در خود دارد و در مکانی سرسبز واقع شده است. باغ وحش ژوهانسبورگ در سال 2003 یکصدمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت، ولی اهمیت این باغ وحش تنها قدمت و دیرینگی آن نیست، بلکه خدمات جانبی این باغ‌وحش آن را در رده هشتم بهترین باغ وحش‌های دنیا قرار داده است.
باغ وحش ژوهانسبورگ جزو معدود باغ وحش های دنیاست که برای گردشگران و مراجعه کنندگان خود تورهای بازدید شبانه برگزار می کند. باغ وحش ژوهانسبورگ اولین باغ وحش دنیاست که در قفس حیوانات خود دوربین هایی قرار داده که به صورت شبانه روزی می توان از طریق اینترنت آنها را دید. این باغ وحش بخش های مختلفی همچون Spice Route (حیوانات آسیایی)، قلب آفریقا (گوریل، شامپانزه و دیگر حیوانات آفریقای مرکزی)، سافاری جنوبی (حیوانات محلی)، زیستگاه های دیگر (شتر، خرس قطبی و پنگوئن) و آمازونیا است که شامل حیوانات آمریکای جنوبی است.

2-کیپ تان:

دومین شهر پر جمعیت آفریقا جنوبی بعد از ژوهانسبورگ شهر کیپ تاون است. این شهر محبوب ترین مقصد جهان گردان و گردشگران در قاره آفریقا است و از همین رو برای شانزدهمین بار عنوان برترین شهر آفریقا و خاورمیانه را در سایت TravelLeisure از آن خود کرده است. این شهر مجموعه ای از سواحل، حیات وحش، طبیعت های بکر را در دل کوه های بلند خود جای داده است؛ شهر کیپ تاون به «مادر سیتی» هم مشهور است. در کنار تمامی جاذبه ها و طبیعت های بکر و زیبایی که دارد از آب و هوای فوق العاده ای هم بهره می برد.

جاذبه های کیب تان:

بوک آپ (Bo-Kaap):

این منطقه که بر روی تپه ای در جنوب غربی مرکز شهر قرار دارد، منطقه ای تاریخی است که اصالتا به برده هایی که از جنوب شرق آسیا به این منطقه آورده می شدند اختصاص داشته است. با برچیده شدن نظام برده داری این منطقه تا حدی حالت محله های قدیمی و زندگی سنتی خود را حفظ کرده است. خانه هایی با معماری رنگی چشم اندازی عالی از این شهر را بوجود آورده اند. مساجد متعدد یادآور حضور مسلمانان شرق آسیایی در این قسمت هستند.
باغ طبیعی کریستین بوش (Kirstenbosch):
از جمله مکانهایی است که کلکسیونی از گیاهان و گل های ویژه آفریقای جنوبی و کیپ تاون است. گیاهان نادری از سراسر آفریقای جنوبی در این باغ گردآوری شده اند.
جزیره روبن یا روبن آیلند (Robben Island):
این جزیره که در نزدیکی ساحل کیپ تاون واقع شده زندان آپارتاید برای مخالفان و شورشیان بوده است و مهم ترین زندانی آن، نلسون ماندلا رهبر جنبش ضد تبعیض نژادی آفریقا بوده است.
آکواریوم دو اقیانوسی (Two Oceans Aquarium):
(Two Oceans Aquarium) این آکواریوم که در نزدیکی واتر فرانت (Waterfront) قرار دارد، مکانی جالب برای دیدن جانوران دریایی اقیانوس های آرام و اطلس است. چرا که کیپ تاون در نقطه تلاقی و دیدار این دو اقیانوس قرار دارد.

تور آفریقای جنوبی

تور استرالیا :

استرالیا با نام رسمی قلمرو همسود استرالیا (به انگلیسی: Commonwealth of Australia) کشوری است توسعه یافته در نیمکره جنوبی. این کشور با ۷٬۶۸۶٬۸۵۰ کیلومتر مربع وسعت، ششمین کشور پهناور دنیا است. استرالیا یکی از قلمروهای همسود است و در سال ۱۹۰۱ از بریتانیای کبیر استقلال یافته‌است. جمعیت استرالیا ۲۵ میلیون و ۵۱۲ هزار نفر و زبان ملی کشور انگلیسی است در قانون کشور برای آن رسمیتی در نظر گرفته نشده‌است. بیشتر جمعیت استرالیا در حاشیه ساحل جنوبی تمرکز دارد. بومیان استرالیا تا قبل از کشف توسط اروپایی ها از حدود ۶۵۰۰۰ سال پیش در آنجا سکونت داشتند.
استرالیا دین رسمی ندارد و قانون اساسی آن، دولت را از تصویب هر قانونی که بر پایه دین بنا شده باشد منع می‌کند. در سرشماری سال ۲۰۱۶ میلادی ۵۵٫۸ درصد از استرالیایی‌ها خود را مسیحی، ۳۱٫۳ درصد بی‌دین و ۷٫۳ درصد نیز پیرو ادیان غیرمسیحی معرفی کردند.

معرفی شهرهای مهم استرالیا

-ملبورن در استان ویکتوریا
-سیدنی در ایالت ولز جنوبی جدید
-پرت در استرالیای غربی
-وودونگا در ایالت ویکتوریا
 

جاذبه گردشگری استرالیا:

 تالار اپرای سیدنی:

صحبت از سیدنی استرالیا که به میان می آید ناخودآگاه تالار اپرا در ذهن ها تداعی می شود ساختمان جذاب و زیبا در منطقه بنلونگ پوینت که بخاطر طراحی منحصربه فرد و خیره کننده اش در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار می گیرد،این مکان یکی از بزرگترین نمادهای معماری در جهان نیز محسوب می شود و بسیار چشم نواز و دلربا است.

2. دیواره بزرگ مرجانی:

دومین جاذبه گردشگری کشور استرالیا دیواره بزرگ مرجانی که به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است می باشد و همچنین یکی از بزرگترین ساختارهای زیستی روی کره زمین محسوب می شود.
پارک آبی دیواری بزرگ مرجانی در سال 1957 پدیدار شد تا حفاظت 300 ساحل مرجانی ، 600 جزیره قاره ای ازجمله جزایر زیبای ویتساندی، 3000 آب سنگ مرجانی و جزایر مانگرو داخل ساحل را در بر گیرد.

3. پارک ملی اولورا کاتا جوتا:

پارک ملی اولورا کاتا جوتا که در مرکز سرخ استرالیا واقع شده است از محبوب ترین شگفتی های طبیعی کشور استرالیا و جایگاه مردم بومی آنانگو به شمار می رود،نام این منطقه نیز در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به چشم می خورد.
در گویش محلی بومی اولارو که به معنای مکان سایه دار رایج است نسبت به مکان های اطراف ارتفاعی به اندازه 348 متر را داراست و محل قرارگیری بیشترین توده ان در زیر سطح زمین می باشد.صخره های گنبدی شکل قرمز رنگی به اسم کاتا تیوتا در این پارک وجود دارد که بازدیدکنندگان به هنگام غروب خورشید تغییر رنگ آن را به تماشا می نشینند.

4. پل بندرگاه سیدنی:

پل بندرگاه سیدنی نیز همانند تالار اپرا یکی از مشهورترین نمادهای استرالیا شناخته می شود این بنای جذاب معروف به جالباسی بزرگترین پل قوسی فولادی در جهان است،ساخت این پل 40 سال پیش از تالار سیدنی که به سال 1932 برمیگردد به انجام رسید.
صعود به نوک پل و تماشای منظره چشم نواز بندرگاه و شهر از کارهای با الویت توریست ها در سیدنی می باشد،نکته جالبی که بهتر است از آن اطلاع داشته باشید این است که بازیگر معروف استرالیایی به نام پل هوگان قبل از اینکه به مشهوریت برسد به عنوان نقاش در این پل کار می کرد.

باغ یخی استرالیا:

باغ یخیباغ Fitzroy پس از سر چارلز آگوستوس فرماندار نیو ساوث ولز و فرماندار کل از مستعمرات استرالیا نامگذاری شد. این باغ قدمتی بالغ بر ۱۵۰ سال دارد و در كمتر شهری میتوان چنین باغی نزدیك به مركز شهر پیدا كرد.این باغ همه ساله در حدود ۲ میلیون توریست خارجی ،توریست محلی دارد.

تور مکزیک کوبا :

مکزیک کشوری زیبا و متنوع از همه‌ی جهات است همچنین کوبا یک مقصد گردشگری کامل است. در سفر با تور کوبا و مکزیک می توانید بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، آثار معماری شگفت‌انگیز، تاریخ طولانی و پرفرازونشیب و طبیعت فوق‌العاده را تجربه کنید.
کوبا با نام رسمی جمهوری کوبا کشوری است تشکيل شده از مجمع الجزايری در دريای کارائيب و پايتخت آن هاوانا است.
جمعيت اين کشور 11 ميليون و 200 هزار نفر و زبان رسمی آن زبان اسپانيايی است.
64 درصد از مردم کوبا سفيدپوست و26.6 درصد از نژاد آميخته با بوميان هستند.9 درصد نيز سياهپوستند.
65درصد مردم اين کشور مسيحی، 25 درصد بدون دين مشخص و 17درصد پيرو باورهای بومی (مانند سانتريا) هستند.واحد پول اين کشور پزوی کوبا است.

جاذبه های گردشگری کوبا:

1-دريای کارائيب:

دريای کارائيب دريائی است در غرب اقيانوس اطلس، منطقه کارائيب در آمريکای مرکزی. نام اين دريا را در متون قديميی تر دريای غرائب نيز نوشته‌اند.
کارائيب از شرق آسيا کمی دورتر است و در جنوب شرقی آمريکای شمالی، خاور آمريکای مرکزی و در شمال غربی آمريکای جنوبی قرار گرفته‌ است.
جاذبه های ديدنی دريای کارائيب:

جزيره آروبا:

آروبا يکی از جزاير کارائيب به حساب می‌آيد درآروبا اقيانوس و صحرا در کنار هم قرار گرفته‌اند و با گذر از بيابان مي توانيد به اين خط ساحلی برسيد.
آروباجزيره‌ای کوچک در جنوب کارائيب است که به پادشاه هلند تعلق دارد.دارای بادهای غالب مناطق گرمسيری استوايی ميباشد
اين جزيره علاوه بر فضايی آرام دارای تفريحات آبی، اسب سواری، دوچرخه سواری کوهستان و گلف نيز ميباشد.

جزيره سابا:

سابا بهشت زيبای گرمسيری پر از چشم‌اندازهای باشکوه و گنج‌های پنهانی است که آب زلال و شفاف سواحل آن با انعکاس تصاوير زيبای اطراف، طيف گسترده‌ای از رنگ‌های طبيعت را به نمايش می گذارد.

جزيره سنت لوسيا:

يکی از زيباترين جزيره های منطقه کارائيب است که دارای جنگل های موسمی و سواحل آن بسيار زيبا و چشمگير هستند در جزيره سنت لوسيا ميباشد.
با اينکه رنگ شن‌های ساحلِ جزيره سنت لوسيا سياه به نظر می‌رسند، اما گل‌های گرمسيری زيبا و عطر عالی انبه در هوا گردشگر را مدهوش خود می‌کند.سنت لوسيا دارای قله های آتشفشانی فراز اقيانوس اطلس است.

جزيره برمودا:

غارهای شگفت انگيز، آب‌های شفاف و گرم، سواحل شنی زيبا، مسيرهای پياده‌روی با چشم اندازهای بکر همگی در جزيره برمودا قرار دارد.
در اين جزيره زيبا گردشگران می‌توانند فعاليت‌های تفريحی زيادی از جمله غواصی با لوله تنفسی، گشت و گذار در ميان صخره‌های مرجانی، حمام آفتاب، قايق سواری و پياده‌روی در جنگل انبوه تجربه کنند.

جزيره تورکس و کايکوس:

اين جزيره پر از ديدنی است و زيباترين آب‌های زلال کارائيب را پيشکش گردشگران خود ميکند.
ساحل شنی تورکس و کايکوس مملو از صخره‌های مرجانی است

جزيره گوادلوپ:

اگر عاشق تورهای طبيعت گردی و سفر به مناطق کمتر شناخته شده کارائيب هستيد و دوست داريد بهترين جزاير آن را بشناسيد پيشنهاد می کنيم به جزيره گوادلوپ سری بزنيد.
از تفريحات گردشگران در اين مجمع الجزاير می‌توان به شب‌زنده‌داری در کنار سواحل و صرف خوش‌طعم‌ترين غذاهای دريايی و نوشيدنی‌های بومی و رنگارنگ اشاره کرد.
يکی از هيجان‌انگيزترين جاذبه جزيره گوادلوپ غواصی در کنار کوسه‌ها و تماشای کوسه‌‎ها ميباشد.
برای اين کار شما را در قفسی مخصوص ميیگذارند و با لباس غواصی به دل دريا می‌اندازند. در صورتی که بخواهيد میتوانيد در لبه بالايی قفس مخصوص تماشای کوسه‌‌ها بنشينيد و احساس کنيد در کنار آن‌ها غواصی و شنا می‌کنيد.

جزيره گرنادا:

ساحل لا ساگس جزيره گرنادا از مراکز طبيعت گردی باغ گرمسيری است که می‌توانيد قبل از برگشتن از کارائيب در آن قدم بزنيد و در هوای آکنده از عطر ادويه‌جات گوناگون آن هر آنچه را که می‌خواهيد تهيه کنيد؛
چرا که در تپه‌های سرسبز و حاصلخيز گرنادا انواع ادويه‌جات از جمله دارچين، جوز، علف ليمو، زردچوبه و ميخک به وفور رشد می‌کند، پس تعجبی ندارد که چرا اين منطقه را جزيره‌ی ادويه ناميده‌اند.

2-هاوانا:

شهر هاوانا پايتخت کشور کوبا و شهری با ساختمان های دوران استعماری اسپانيا است که اغلب کسانی که به اين شهر سفر می کنند می توانند در خيابان هايی که متعلق به کم کم 50 سال پيش است قدم بزنند و با آن آشنا شوند.
اين شهر بزرگترين و پرشورترين شهر کوبا است، جايی که به يکی از مناطق مهم کارائيب تبديل شده است. از آنجايی که هاوانا به علت موقعيت خاص و استراتژيکی خود براي سال ها تحت استعمار اسپانيايی ها بود، ساختمان ها و بناهای قديمی بسياری را در آن خواهيد ديد.

3-سانتيگو دی کوبا Santiago de Cuba:

سانتيگو دی کوبا دومين شهر مهم بعد از هاوانا و يکی از مکان های ديدنی کوبا است و در جنوب کوبا قرار دارد.
برخی اينجا را يک شهر جذاب پر از فروشنده‌ ها و با فرهنگ‌ های جالب می دانند که نقش بسيار مهمی در تاريخ و فرهنگ کوبا ايفا کرده است.
در هيچ کجای کوبا چنين ترکيب گسترده‌ ای از مردم و تاريخ پيدا نخواهيد کرد. فيدل کاسترو انقلاب خود را از اين شهر شروع کرد.

4-قلعه سه پادشاه مورو (Castillo de los Tres Reyes del Morro)

اين قلعه ،نقش حمايتی در ناحيه ورود به حوزه هاوانا بوده است که در سال 1589 ساخت آن به پايان رسيد. اين قلعه توسط مهندسی ايتاليايی به نام ژوان باتيستا آنتونلی و توسط برده ها ساخته ميشد و سنگ های آن در طول دهه ها و به صورت خشت تهيه می‌شد.
اما به دليل مشکلات اقتصادی دولتمردان کوبا و تناقضات و اختلافات با آنتونلی، ساخت اين قلعه به مدت30 سال طول کشيد. کف آن چند ضلعی است و با سنگ های مرتفع تهيه شده است .
بخش فانوس دريايی اين قلعه به خاطر تخريب ها و آسيب هايی که ديده بود، چندين بار بازسازی شده است و در قرن 19 ميلادی، فانوس ديگری جايگزين آن شده است. تماشای اين منظره از ارتفاعات بالای شهر بسيار چشم نواز است.

5-ساختمان ملی کاپيتال (El Capitolio):

ساختمان ملی کاپيتال در هاوانا ،به عنوان سازمان دولتی تا زمان انقلاب کوبا ،سال 1959، بود و هم اکنون به عنوان آکادمی علوم کوبا شناخته ميشود .
طراحی آن در مشابهت با ساختمان کاپيتال آمريکا ساخته شده است ،گرچه به طور کامل شبيه آن نيست. ساخت آن در سال 1929 تکميل شد و به عنوان بلندترين ساختمان در هاوانا تا دهه1950 شناخته ميشد.
اين بنا را با الهام از معبد خدايان در پاريس ،Panthéon، ساخته است. گنبد اين بنا در ايالت متحده ساخته شد و سپس به کوبا وارد شد

کوبا

تور مکزیک:

سفر با تور مکزیک برای هر سلیقه ای جذاب است. در تور مکزیک جاذبه‌های متنوعی از آثار به‌جامانده از تمدن مایا و جنگل‌های انبوه که هزاران طوطی در آن زندگی می‌کنند تا شهرهای شلوغ و مدرن و جاذبه‌های شهری و امروزی برای دیدن وجود دارد.
مکزیک کشوری زیبا و متنوع از همه‌ی جهات است همچنین کوبا یک مقصد گردشگری کامل استموقعیت مکزیک:
مکزیک (به اسپانیایی: México)، با نام رسمی ایالات متحد مکزیک کشوری در آمریکای شمالی است. این کشور ۱۲۷ میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن مکزیکوسیتی است.زبان اداری و کاربردی در مکزیک زبان اسپانیایی است اما این کشور یک زبان رسمی ندارد و از سال ۲۰۰۳، تعداد ۶۲ زبان بومی سرخ‌پوستی نیز به عنوان «زبان‌های ملی» ثبت شده و رسمیت یافته‌است. کشور مکزیک بزرگ‌ترین کشور اسپانیایی‌زبان جهان است و حدود یک‌سوم از کل اسپانیایی‌زبان‌های جهان در مکزیک زندگی می‌کنند.

مکان های دیدنی مکزیک:

تلاکسکالا | Tlaxcala:

تلاکسکالا هم یک ایالت و هم یک شهر محسوب می شود و قطعا یکی از دلایلی سفر به مکزیک محسوب می گردد. تلاکسکالا جایی خوش آب و هوا و دارای کاخ Gobierno و Basilica در Ocotlán است، که همانند سایر ساختمان ها از سبک معماری نئوکلاسیک تبعیت می کند. این شهر دارای جمعیت بالای دانشجویان و رستوران های خوب و موزه های بی نظیر و فرهنگ زندگی پر جنب و جوش هست.

Taxco:

این شهر در جنوب مکزیک واقع است؛ شهری که ساختمان های سبک نئوکلاسیک آن بر روی تپه ها ساخته شده اند. Taxco به علت معادن زیادی که در آن وجود دارد، معروف بوده و محل خرید نقره جات است.

تپوزتلان | Trpoztlan:

با یک ساعت رانندگی به سمت شمال شهر مکزیکو سیتی حرکت کنید به این منطقه خواهید رسید؛ تپوزتلان مقصدی جدید برای مسافران با اماکن باستانی بسیار جذاب است. با کمتر از یک ساعت پیاده روی به بالای کوه می رسید جایی که پر از انرژی مثبت است و اهرام باستانی El Tepozteco در آن قرار دارد. اگر حرکات ورزشی آرامش بخش بلد هستید می توانید با انجام دادن آنها در این منطقه آرامش فوق العاده ای را بدست آورید. اگر هم بلد نیست می توانید با پیاده روی و سکوتی که در این منطقه حکم فرماست بهره ببرید.

کوئیناواکا | Cuernavaca:

یک ساعت که به سمت جنوب شهر مکزیک بروید به این شهر می رسید که مشهور به شهر رایحه بهاری است. این شهر نامش را از هوای ملایم و خوبش می گیرد که این مکان را در تمام فصول ایده آل می سازد. Cuernavaca دارای باغ ها و پارک های عمومی بسیار زیاد و چشمه های آبگرم و رودخانه های طبیعی می باشد. سایت باستان شناسی تئوپانزولک متاثر از سبک آزتک بوده که مربوط به ۷۰۰ سال پیش می شود. از دیگر جاذبه های این شهر کلیسای جامع قرن هفدهم و کاخ Cortes است که مربوط به قرن شانزدهم که با نقاشی های هنرمندانه دیگو ریورا مزین شده است.
این بخش تاریخی امروزه در شهرداری سن خوان در ایالت مکزیک جای گرفته‌است و در حدود ۴۵ کیلومتری شمال خاوری مکزیکو سیتی است.

چلولا | Cholula:

درست بیرون پوئبلا مکان دیگری به نام چلولا وجود دارد. شهری کوچک که جایگاه جاذبه های باستانی بزرگی است. اهرام بزرگی به نام Pirámide Tepanapa که توسط مردم Tlachihualtepetl ساخته شده است. در قرن شانزدهم کلیسای کاتولیک در بالای این اهرام ساخته شده که هنوز هم پا در این منطقه این کلیسا برجاست، نمای داخلی این کلیسا با طلای ۲۴ عیار مزین شده است.

تنگه مس:

این تنگه دارای دره های باریک و پلهای معلق است که آن را به مقصد مناسبی برای صخره نوردی و پیاده روی تندیل کرده است. نام این دره نیز از رنگ مسی مایل به سبز آن برگرفته شده است.

سواحل مکزیک:

مکزیک دارای سواحل زیادی با آب های کریستالی است. از ایم میان می توان به سواحل خلیج مکزیک، دریای کارائیب و اقیانوس آرام اشاره کرد.

اهرام مکزیک:

برخلاف باور عموم بزرگترین اهرام جهان نه در مصر بلکه در مکزیک قرار دارد. این اهرام در فیلم های سینمایی زیادی نیز دیده شده است.

خانه موزه آبی فریدا:

این موزه محل تولد زندگی و مرگ فریدا نقاش پر آوازه مکزیکی است و یکی از مقاصدی است که همواره گردشگران زیادی را به مکزیک جذب می کند.

کنکان در مکزیک:

کنکان (Cancun) شهری است در شرقی ترین نقطه کشور مکزیک. به عبارت دیگر اگر می خواهید اولین اشعه خورشید که هنگام طلوع به مکزیک می تابد را ببینید، کافی است شبی را در کنکان بگذرانید.
کنکان همچنین دارای فروشگاه های بسیار، رستوران های متنوع و مکان هایی ویژه برای حمام آفتاب است. در این شهر برای هر بودجه ای، می توان اقامتگاهی یافت: از هتل های مجلل گرفته تا ویلاهای لوکس و اقامتگاه های تفریحی نسبتاً ارزان.

کلیسای جامع متروپولیتن | Catedral Metropolitana:

کلیسای جامع متروپولیتن از قدیمی ترین و بزرگ ترین کلیساهای منطقه و البته قدیمی ترین در آمریکای لاتین است. محل قرار گرفتن بنا در میدان زاکالو و روی زمینی است که روزگاهی معبد آزتک ها بوده است. ساخت بنا در سال ۱۵۲۵ آغاز شد و بیش از ۲۵۰ سال ادامه داشت. سبک نمای آن باروک است و همه آن را با برج های نئوکلاسیک، ستون های بزرگ و پیچ خورده،‌ برج های ناقوس، مجسمه های ایمان و امید و عشق می شناسند. نماینده اعظم کلیسای کاتولیک روم در این محل اقامت دارد.

مکزیک



:: برچسب‌ها: تورهای نوروز-تور برزیل ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

اگر علاقه مند هستید در مورد آینده زندگی، اتفاقات پیش و رو همین طور رخداد هایی که ممکن است مسیر شما را در آینده دگرگون سازد و حتی به آدم دیگری تبدیل شوید به شما پیشنهاد می کنیم که فال حافظ را تجربه کنید.

فالی که بر اساس استناد های انجام شده می تواند موجب پیش بینی های جالب و متفاوت در زندگی شما باشد.

اگر درگیر اتفاقی شده اید که می خواهید در مورد آن یک تصمیم جامع و نهایی بگیرید اما هر چه فکر می کنید انگار  که تصمیم گیری در ذهنتان قفل شده و کلیش را نمی یابید، پس بهتر است که فال حافظ را نیز به عنوان یک راهگشا بخوانید. با بلاگتن همراه باشید

https://backority.ir/images/871491.jpg

ایرانی ها بر اساس رسومات گذشته و قدیمی خود از یک کتاب حافظ در شب یلدا، عید نوروز و یا اعیاد مذهبی بر سر سفره استفاده می کنند و بر زیبایی معنوی خانه خود باری را افزوده و باعث می شود که آن ها همچنان بر فرهنگ و رسوم خود را پایبند نشان دهند.

امروزه وب سایت های آنلاین زیادی هستند که امکان گرفتن این فال را به صورت مجازی در اختیار شما قرار می دهند. البته سطح کیفی و همین طور صحت و تکامل آن ها با یکدیگر متفاوت است و بهتر است به دنبال یک مرجع اینترنتی جامع برای گرفتن فال باشید.

وب سایتی برای فال حافظ آنلاین

در درجه اول و یک امکان جالب شما می توانید تمامی صفحات این کتاب نفیس را بخوانید، خواندن حافظ می تواند برای کسانی که می خواهند در مورد ادبیات کلاسیک کشور ایران بیشتر بدانند قطعا اتفاق بی نظیر و خلاقانه ای خواهد بود. اما در صورتی که ترجیح می دهید فال حافظ بگیرید پیشنهاد می کنیم که این کار را به صورت آنلاین و بر روی همین وب سایت انجام دهید.

به جهت شروع فاتحه ای می خوانید و همین طور متن زیر را دنبال خواهید کرد: ای حافظ شیرازی! تو محرم هر رازی! تو را به خدا و به شاخ نباتت قسم می دهم که هر چه صلاح و مصلحت می بینی برایم آشکار و آرزوی مرا براورده سازی.

این جمله به صورت ثابت در هر بار فال حافظ تکرار می شود، پس از آن نیت کرده و کلیک می نمائید. اتفاقی که رخ می دهد این است که متن کامل فال به صورت شعر در اختیار شما قرار می گیرد. در مورد تفسیر آن نیز امکانات جالبی در دسترس شما عزیزان قرار گرفته است که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

تفسیر آنلاین فال حافظ

برای بسیاری درک مفهوم فال حافظ می تواند کار دشواری باشد و عموما بیشتر ما در آن ناموفق هستیم و این البته یک نقد بزرگ بر کسانی است که از سطح تحصیلات بالایی برخوردار هستند، اما به هر حال برای رفع این مشکل نیز چاره ای اندیشیده شده که می تواند حل مسئله باشد. البته اهمیت حضور یک کتاب از مشاهیر در خانه و محل زندگی هر ایرانی را نباید فراموش کرد.

در ادامه باید عرض کنیم که شما می توانید در یک تیتر و متن خوانا، ترجمه و تفسیر صحیح و قابل درک آن را بخوانید.

https://backority.ir/images/106352.jpg

جالب است بدانید که فال حافظ می تواند به زندگی شما مسیر بدهد، البته اگر خودتان تصمیم گیرنده نهایی باشید و به افکار عمومی در مورد تصمیم های مهم زندگی تان نیز توجهی نداشته باشید.

پانصد غزل در دیوان حافظ شیرازی وجود دارد که شما می توانید نحوه صحیح و دقیق فال گیری را از این طریق بیاموزید.

استخاره و فال حافظ آنلاین

در روزمره بسیاری از ما ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که خودمان قبلا آن رها پیش بینی کرده باشیم، در واقع این چاره اندیشی است که حتی در فال حافظ نیز به صورت مستقیم به آن اشاره شده است.

در نظر بسیاری از ایرانیان باستان این موضوع کاملا صحیح است که حافظ شیرازی، در کشف بسیاری از اسرار علمی، نهان و عالم غیب کوشا بوده و این می تواند یک روش برای مهر تایید زدن بر صحت این فال یا استخاره باشد.

https://backority.ir/images/593763.jpg

ایشان در انتخاب دو راهی ها و همین طور درک موضوعاتی که ممکن است بود فرد را دچار اشتباه کنند علم بسیار داشتند.

می توانید برای تصمیم گیری در مورد مسیر زندگی، شغل و فرصت های کاری، ازدواج و یا حتی طلاق از فال حافظ کمک بگیرید. البته که در نهایت تصمیم گیری نهایی بر عهده شخص شماست.



:: برچسب‌ها: فال حافظ ,
:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

در سری وبلاگ های موجود تصمیم دارم مطالب مهم سایت ویکی پدیا را برای کسانی که دنبال کننده وبلاگ های من هستند منتشر کنم شاید از خود بپرسید چرا مزایای این مقالات چی هست یکی از مزایای این مقالات این است که به زبان فارسی روان تبدیل شده و به راحتی قابل خواندن می باشد یکی دیگر از مزایای این مقالات فونت و ترتیب کلمات است از اینکه وبلاگ ما را را دنبال می کنید از شما تشکر می کنیم و آرزو داریم بتوانیم مقالات خوبی را برای شما فراهم کنیم

لطفا توجه داشته باشید این مطلب دارای منبع است و در انتهای مقاله می توانید منبع به همراه لینک را مشاهده کنید

محل زندگی بختیاری ها از ابتدا بختیاری‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری و شمال، شمال‌غربی و شمال‌شرقی خوزستان، غرب و جنوب‌غربی اصفهان، شرق لرستان و شمال کهگیلویه و بویراحمد ساکن هستند.

چهارمحال و بختیاری شامل چهار محلِ لار، کیار، میزدج، گندمان به علاوه سرزمین‌های بختیاری است و از این رو به آن چهار محال و بختیاری گفته‌انداین سرزمین‌ها به دو بخش ییلاقی و قشلاقی تقسیم می‌شود

محل سکونت ییلاق و قشلاق ایل چهارلنگ به دو بخش تقسیم می‌شود

بخش ییلاقی:

یکی در محدوده شهرستان فریدن تا شهرستان دورود و دیگری از شهرستان سمیرم تا لردگان است.

بخش قشلاقی:

یکی در محدوده شهرستان دزفول و دیگری در محدوده شهرستان ایذه و شهرستان رامهرمز است.

محلِ سکونتِ ایل هفت لنگ نیز به دو بخش تقسیم می‌شود:

بخش ییلاقی:

 در محدوده شورآب، تنگه گزی و دامنه‌های زردکوه تا اردل به مرکزیت شهرستان‌های کوهرنگ و چلگرد است.

بخش قشلاقی:

در محدوده شهرستان اندیکا و شهرستان مسجد سلیمان است.

کوچ، واژه ای که هزاران سال زندگی سنتی اقوام لرزبان دامنه های زاگرس را به تصویر می کشد. "مال کنون "مهم ترین موضوع زندگی و معیشت عشایر است و در عین حال یادآور شاخص ترین اثر موسیقایی ایل بختیاری است.

مالکنون، آیینی تاریخی و دیرین عشایر بختیاری است، که به لحظه آغاز کوچ عشایر گفته می‌شود

" کوچ " در قوم بختیاری با سختی و تلاش عجین شده و مردان و زنان این دیار باطی طریق در دل کوه‌ها و کوهساران دل به دریای رودهای ناآرام‌ می‌زنند.عشایر در طول سال برای دست یافتن به مراتع سرسبز در ییلاق و قشلاق دوبار اقدام به کوچ می کنند که کوچ بهاری ییلاقی از خوزستان به چهارمحال و بختیاری به دلیل دست یافتن به مراتع سرسبز و آبهای روان با خوشحالی همراه است.عشایر برای حرکت ایل ساعت نیک می کنند و باروبنه می بندند و در فصل زیبای بهار راهی ییلاق می شوند. کسانی که در ایل وظیفه شان راندن بره ها وبزغاله هاست برای این که خوشی و هیجان سفر و حرکت بره ها وبزغاله ها را درایل پخش کنند با آهنگی دلنشین اشعاری را به لری می خوانند...

کوچ عشایر بختیاری

عشایر بختیاری در سال دو نوبت کوچ می کنند به گونه ای که در بهار از نیمه فروردین تا اواخر اردیبهشت از منطقه گرمسیر (شهرهایی در استان خوزستان) به منطقه سردسیر در استان چهار محال و بختیاری و دامنه های شمالی رشته کوه زاگرس نقل مکان می کنند و از اواخر شهریور تا اواسط آبان هم همین مسیر را برمی گردند.

تاکنون سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر ایلراه درجه یک، ۲ و ۳ عشایری در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است. برخی از این ایلراه ها بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد و مهمترین آن ایلراه “دزپارت” است که از “گردنه رخ” آغاز و به منطقه “دهدز” استان خوزستان متصل می شود.

اقوام ایرانی اصیل می توان به ایل لر ( لر بزرگ ؛ ایل بختیاری و لر کوچک اهالی لرستان) کرد ، بلوچ و نام برد که همگی از زیر شاخه ها یا تیره های پارت هستند.

جمعیت بختیاری ها و پراکندگی آن ها

ایل بختیاری با جمعیتی بالغ بر 4 میلیون نفر به تنهایی بزرگ ترین ایل جهان و ایران است ( البته کرد ها آن قدر زیاد هستند که یک قوم شناخته می شوند) که لر ها تنها در استان های چهار محال و بختیاری ، خوزستان ، کهکیلویه و بویر احمد ، پارس ( ممسنی پارس) شاهین شهر اصفهان لرستان ، بوشهر(سپید پوستان) و … زندگی می کنند .

این ایل یکی از زیر شاخه های تیره پارت نژاد آریا و از نزدیکان آن میتوان به پارت هاي گلستاني و شمال خراسان اشاره کرد. که روزگاری را در کنار دریای کاسپین ( خزر ) به گذرانده اندو نام خود را بدان دریا دادند ، این ایل به همراه لر های کوچک ( اهالی لرستان ) و کرد ها بعد از مهاجرت از جنوب سیبری ( کوچ معروف و بزرگ هندواروپایی) در استان کونونی پارتيانا ( خراسان ) نشین شدند .

تیره های بزرگ و کوچک بختیاری

تا اینجا تیره آنان بسیار کوچک بود و رفته رفته بر جمعین آنان افزوده شد . آنان حکومت اشكاني را قبل از اسلام به راه انداختند البته پدران آنان از بزرگان فرمانروایی هخامنشیان بودند ( لباس و پوشاک آنان ) و هم چنین بعد از اسلام ، حکومت زندیه به دست آنان تشکیل یافت . لر ها ( بختیاری ها ) تا پيش از زمان حمله اشكانيان به سلوكيان بيگانه و يوناني در آستر آباد ( گرگان ) بودند و براي پاسداري از مرز ها و پيروزي بر جنگ ها به كوه هاي بختياري كنوني آورده شدند.پس از حمله اعراب مسلمان به همراه کرد ها و لر های کوچک و دربار ساسانی ( البته در آن زمان هنوز تقسیم بندی لر ها وجود نداشت) به کوه های زاگرس ( استان کنونی چهار محال و بختیاری و کهکیلویه ) گریختند و به جنگ چریکی با اعراب پرداختند . آنان در کوه ها به جنگ با اعراب می پرداختند تا جایی که پارس ها به آنان لقب بختیاری ؛ دارای شانس و بخت همیار دادند . آنان که زرتشتی بودند بعد از شناخته شدن اسلام ؛ مسلمان شدند و مذهب شیعه را برگزیدند .

همچنین میتوانید مقالاتی در این زمینه در ویکی بختیاری مطالعه کنید

ایل بختیاری به 2 شاخه هفت لنگ و چهار لنگ تقسیم شده است این تقسیم ناشی از مالیات های زمان خود بوده است ( حدود 1000 سال پیش ) 11 برادر و پسر عمو بودند که بر سر زمین های اجدادی به جنگ و ستیز پرداختند که در نهایت 4 لنگ ها توانستند زمین های بیشتری را تصاحب کنند که خود باعث میشد مالیات افزور تری بپردازند و هفت لنگ ها کمتر

منبع: ویکی پدیا



:: برچسب‌ها: محل زندگی بختیاری ها از ابتدا , ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

در سری وبلاگ های موجود تصمیم دارم مطالب مهم سایت ویکی پدیا را برای کسانی که دنبال کننده وبلاگ های من هستند منتشر کنم شاید از خود بپرسید چرا مزایای این مقالات چی هست یکی از مزایای این مقالات این است که به زبان فارسی روان تبدیل شده و به راحتی قابل خواندن می باشد یکی دیگر از مزایای این مقالات فونت و ترتیب کلمات است از اینکه وبلاگ ما را را دنبال می کنید از شما تشکر می کنیم و آرزو داریم بتوانیم مقالات خوبی را برای شما فراهم کنیم

لطفا توجه داشته باشید این مطلب دارای منبع است و در انتهای مقاله می توانید منبع به همراه لینک را مشاهده کنید

امروزه با گسترش روزافزون اطلاعات و فن‌آوری مزیت های ایجاد شبکه را به ضرورت تبدیل کرده‌اند. با وجود بازار رقابتی و همچنین حجم عظیمی از داده‌هایی که باید تجزیه و تحلیل شوند، لزوم ایجاد شبکه بیش از پیش مشخص می‌شود. در این متن به طور کلی از مزیت های ایجاد شبکه خواهم گفت.

مزیت‌های ایجاد شبکه یا ضرورت‌های آن

زمانی باب بود که می‌گفتند کسی که به زبان انگلیسی آشنا نباشد و مهارت کامپیوتر نداشته باشد، عملا بی‌سواد است. نکته‌ی ظریفی در این نظر هست. اینکه این دو را نه یک مزیت، که ضرورت به حساب می‌آورد. برای همین بهتر است به جای مزیت ‌های ایجاد شبکه به ضرورت آن فکر کرد.

تبادل اطلاعات روز به روز در حال افزایش است

از مزیت ‌های ایجاد شبکه وارد شدن به دنیای اطلاعات است. امروزه فن‌آوری اطلاعات به بخشی ضروری در هر کسب و کار، چه تجاری و یا خدماتی تبدیل شده است و مدیران شرکت‌ها را مجاب به راه‌اندازی شبکه کرده است. کسب و کارها و شرکت هایی که می خواهند از سیستم روز بهره ببرند، به هر روی به شبکه کردن اطلاعات مجموعه شان نیازمند خواهد بود. امروزه مطالعات و تجارب متخصصین و مدیران نشان داده که بهره گیری صحیح از فن‌آوری موجب موفقیت و سودآوری برای آن مجموعه است. مزیت‌های ایجاد شبکه فقط با یک تیم پشتیبانی شبکه متخصص فراهم می‌شود که بتوانند از این سیستم به صورتی بهینه استفاده کنند.

سازمان هایی که با فن آوری روز همراه هستند اهمیت بالایی به شبکه شدن اعضا و تجزیه و تحلیل های آماری می دهد.

مزیت های ایجاد شبکه به قدر توان خود

اگر بخواهیم مزیت های ایجاد شبکه را در چند کلمه خلاصه کنیم: فرمان پذیری، اعتمادسازی، امنیت و عملیات روان و ساده مبادلاتی را خواهیم یافت. پشتیبانی شبکه صحت عملکرد این تبادلات، دیده‌بانی از اشکالات نرم‌افزاری و سخت افزاری، شناسایی ویروس ها و تهدیدات آنلاین و اقدام لازم علیه آن ها، و همچنین به روز ماندن را تضمین می کند.  مزیت های ایجاد شبکه یک پتانسیل است که می‌توان به قدر توان آن را فعال کرد.

به طور کلی ایجاد شبکه تبادل اطلاعات و پشتیبانی شبکه یک رویکرد عالی برای دست یابی به راهبردهای نوین در کسب و کارهاست. درِ کسب و کار شما همیشه برای مشتریان باز است. این موضوع فرصت های قابل توجهی برای کسب و کارها فراهم می کند و از مزیت خدمات شبکه به حساب می آید. پشتیبانی شبکه، دیده بانی از این مجموعه ی ارتباطی است و همچنین رفع نقص های احتمالی که ممکن است در شبکه رخ دهند.

مدیران می توانند استراتژی های کوتاه مدت و بلند مدت را با استفاده از تجزیه و تحلیل اطلاعات طراحی کنند. در واقع می توان از دورنمایی که پشتیبانی شبکه فراهم می کند برای این امر بهره برد. پشتیبانی شبکه در این موضوع می تواند مدیران را نسبت به مسائلی آگاه کند که با هشیاری آنان نقش حیاتی در توسعه ی کسب و کار خواهد داشت. پشتیبانی شبکه کارکرد بدون خطای زیرساخت ها و ابزار آلات شبکه را تضمین می کند. مدیر را از فن‌آوری های روز در کسب کارشان آگاه می کند. پس یکی دیگر از مزیت های ایجاد شبکه فراهم کردن رویکردهای مدیریتی برای مدیران شرکت است.

از مزیت های ایجاد شبکه اتصال به حجم عظیمی از اطلاعات است

دو روی سکه را ببینیم

در بازار رقابتی امروز، فن‌آوری های روز نقش اساسی را ایفا می کنند. این فقط یک روی سکه است. اینکه این شبکه چگونه ایجاد شود و چه متخصصینی آن را اداره و مدیریت کنند، بسته به کیفیت شرکت پشتیبانی شبکه ای است که در آن مجموعه در حال فعالیت است. تیم پشتیبانی شبکه ی حرفه ای می توانند هزینه ها را با تخصص، دانش و مهارت های یک کاردان، به طرز قابل توجهی کاهش دهند و مزیت خدمات شبکه را فعال کنند. آن ها خود را با فن‌آوری به روز نگه می دارند تا فرصت هایی برای مدیران فراهم شود. دستیابی به اطلاعات دسته بندی شده و تحلیل آن ها می تواند در افزایش نرخ تولید در مدت زمانی کم موثر باشد. همچنین رویکردهایی که می ایجاد می‌شود مدیران را از دوره های انتقال شرکت(مجموعه) به سازماندهی های وسیع تر و بزرگ مقیاس تر آگاه می کند. این همان چیزی است که هدف هر مدیری می تواند باشد. مدیران به سه مهم فکر می کنند: حفظ، به روز آوری و توسعه ی کسب و کار که دسترسی به این مهم از طریق یک تیم پشتیبانی شبکه ی حرفه ای محتمل تر است. روی دیگر مزیت های ایجاد شبکه، مشکلاتی است که ممکن است به وجود آورد. اینجاست که نقش تیم پشتیبان مشخص می‌شود.

پشتبانی شبکه گره های اطلاعاتی را طراحی می کند تا مجموعه به صورت بهینه اتصال پیدا کند

پیشگیری قبل از درمان از مزیت های ایجاد شبکه

از مزیت‌ های ایجاد شبکه شناسایی ضعف های زیرساختی است. مدیر با مسائل پیش از آنکه به نقاط بحرانی برسند دست و پنجه نرم می کند. گزارشات لحظه ای(Real-time) و تاریخچه ای از شبکه به شکل آماری دسته بندی می شوند که دورنمایی برای مدیر برای طراحی رویکردهای نوین به منظور حفظ و توسعه فراهم می کند.

مزیت های خدمات شبکه  معمولا با برون سپاری یا دادن بخش پشتیبانی شبکه به یک شرکت به جای استخدام چند ردیف شغلی در شرکت مربوطه فراهم می‌شود. واحد IT متمرکز کار خود می شود و مسئولیت دیده بانی به طور کامل به عهده ی شرکت پشتیبانی شبکه است. در این صورت گروهی بزرگ تر که تخصص و تجربه ی کاری بیش تری دارد پشتیبانی شبکه را تضمین می کند.

کنترل مجموعه های بزرگ مقیاس

پشتیبانی شبکه زمانی حائز اهمیت بیش تری است که مجموعه ای که شبکه شده باشد عظیم تر باشد. هرچه سازمان یا کسب و کار توسعه یافته تر باشد و اصطلاحا بزرگ مقیاس(large-scale)، حضور یک تیم تخصصی به روز و کاردان در پشتیبانی شبکه مشهود است. در واقع این از مزیت های ایجاد شبکه کنترل مجموعه‌های بزرگ مقیاس است.

اتصالات در مقیاس بزرگ نیازمند پشتیبانی تخصصی هستند

کار مهندسین و مدیران شبکه آماده سازی سرویس های IT شامل: مانیتورینگ، بهینه سازی، برقراری امنیت و توسعه بهینه و موثر شبکه مطابق با احتیاجات مشتریان است. هرچه این شبکه ی اطلاعاتی گسترده تر شود، دیده بانی از آن دشوارتر و پیچیده تر خواهد بود. البته این به این معنی نیست که شبکه های کوچکتر پشتیبانی شبکه نیاز ندارند؛ مشخصا اگر کامپیوتر باشد و شبکه، مهندسین این حوزه صرفه جویی در زمان و هزینه ها را تضمین خواهند کرد.

برای اینکه از مزیت های ایجاد شبکه در مجموعه ی خود به بهینه‌ترین شکل ممکن بهره ببریم نیازمند یک تیم پشتیبان متخصص و مسئولیت پذیر داریم. تیم رایان پشتیبان با بیش از یک دهه فعالیت در این زمینه‌ و تجارب مختلف خود در حوزه‌های مختلف آمادگی راه اندازی و پشتیبانی از شبکه را با تیم متعهد و متخصص خود دارد.

منبع: شبکه مگ

 



:: برچسب‌ها: مزیت‌های ایجاد شبکه یا ضرورت‌های آن ,
:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

مهمترین مطلب درمورد خرید پیپ و خرید توتون پیپ شاید این باشد که بجز اصول اساسی و اولیه و بنیادین که آن هم در طول زمان دچار تغییراتی شده مانند اصول طراحی و ساخت پیپ که در سالهای اخیر دستخوش تغییراتی از جمله تغییرات سلیقه ای شده است ، مابقی مسایل مربوط به عالم پیپ و توتون از نظر شخص بنده ، بالای نود درصد ، بر اساس سلیقه و احساس میباشد !!! در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید

شاید بهترین و ساده ترین توصیه ای که درباره انتخاب و خرید اولین پیپ بتوان داشت این جمله است که از هر پیپی که خوشتان آمد،  همان را بخرید !!
اما قبل از گوش دادن و رعایت این توصیه در نظر گرفتن برخی نکات و ویژگی ها لازم و مفید فایده است .
اول از همه در هنگام خرید پیپ، تهیه ادوات پیپ همچون فندک زیپو و کبریت مخصوص،  ابزار و یا بیلچه ،  نخ تمیز کننده و ....  فراموش نشود .
حال به برخی نکات و اصطلاحات که در هنگام خرید پیپ باید در نظر گرفته شوند اشاره ای میکنیم 

خرید پیپ

1-جنس پیپ :

بعنوان اولین پیپ سعی کنید پیپی از جنس برایر که رایج ترین و بهترین گزینه برای ساخت می باشد،  انتخاب کنید،  ماده ای که از هر لحاظ برای ساخت پیپ مناسب است مقاوم در برابر حرارت ،  کیفیت اسموک عالی،  قدرت جذب مناسب و ظاهری زیبا و فریبنده .
اگر چه پیپ از مواد دیگری مانند سفال،  میرشام ، فلز و حتی پرسلین و...  نیز ساخته می شود ولی در میان تمام این موارد ،  برایر گزینه برتر است .
بعنوان ارزانترین پیپ نیز می توان از پیپ کورن کاب نام برد که از ذرت طی مراحل خاصی تولید می شود اما به دلیل داشتن کاسه کوچک و طعم و مزه خاص این پیپ به عنوان گزینه ای برای اولین پیپ توصیه نمی شود .
استم اکثر پیپ های برایری معمولا از جنس ولکانیت و یا لوسیت ساخته می شوند البته مواد دیگری نیز استفاده می شود.
ولکانیت جنس نرم تری دارد و در دهان و در میان دندان ها حس راحتی بیشتری ایجاد می کند و معمولا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
لوسیت دوام و مقاومت بیشتری در برابر اکسیداسیون از خود نشان می دهد .

2-فرم و اندازه پیپ :

برخی دوستان جویای این مطلب شده بودند که تفاوت بین فرم های خمیده و غیر خمیده straight در چیست و کدام بهتر است !؟
در پاسخ بایید عرض کنم که غیر از تفاوت آشکار ظاهری قابل مشاهده در این دو فرم , هر کدام معایب و مزایایی دارند .
در فرم غیر خمیده straight بدلیل مستقیم بودن مسیر هوایی از آتشگاه تا دهان اسموک لایت و سبک تری خواهیم داشت , معمولا بدلیل فرم و ساختار ظاهری وزن کمتری دارند و سبک تر هستند , در هنگام نگهداشتن در دهان فشار کمتری به دندان وارد میشود , بنابر همین موارد به توصیه اساتید فن پیپ های غیر خمیده انتخاب مناسب تری برای پایپرهای تازه کار میباشند .
اما ! به دلیل همین مستقیم بودن مسیر هوایی و عبور هوای بیشتر و راحتر تر اگر صبر و تامل و آرامش در حین اسموک رعایت نشود احتمال گرم شدن کاسه پیپ بیشتر است و مطلب بعدی اینکه به همین دلیل اگر توتون مصرفی مرطوب و یا شیره دار باشد , خب طبیعتا باید منتظر ایجاد شیره در حین کشیدن پیپ باشید و شیره ایجاد شده به دلیل مستقیم بودن مسیر هوایی به راحتی به دهان منتقل خواهد شد .
در مورد پیپ های خمیده Bent باید عرض کنم که :
اولا شکل ظاهری این نوع پیپ ها حس نوستالژیک در بین افراد ایجاد میکند و بیشتر افراد , پیپ را با این فرم و ظاهر در ذهن به خاطر می آورند . گذشته از این موضوع باید اشاره کرد که به دلیل انحنای موجود در این فرم پیپ , مسیر جریان هوا طولانی تر شده و در نتیجه اسموک خنک تری خواهیم داشت بخصوص در مدل های چرچ , هر چه مسیر عبور هوا طولانی تر باشد , اسموک خنک تر میشود اما همین افزایش مسیر هوا خود مستلزم ایجاد فشار بیشتر در دهان برای کام گرفتن میشود بعلاوه باعث افزایش وزن پیپ نیز میگردد , همچنین به خاطر ساختمان ظاهری پیپ شاید مجبور شوید زمان بیشتری را برای پیدا کردن پیپ مناسبی که با استایل شما هماهنگی بیشتری داشته باشد و به اصطلاح در دستتان بنشیند , صرف کنید .
مزیت این فرم در منتقل نشدن شیره ایجاد شده به دهان پایپر است.
مخصوصا با سیستمهای ابداعی و انحصاری که توسط سازندگان پیپ در ساخت پیپ ها انجام میگیرد مانند سیستم انحصاری بربیا در قسمت استم و سیستم انحصاری پترسون , که همگی سعی بر داشتن هر چه بیشتر اسموکی خنک تر , خشک تر و لایت و سبکتری دارند ..

 خرید پیپ

3-قیمت پیپ  :

پیپ در کشور ما معمولا از حدود 100 هزار تومان شروع شده و تا چند میلیون ادامه پیدا می کند.
پیشنهاد میکنم برای اولین پیپ از گران قیمت ها شروع نکنید تا اگر بنا به دلایلی از ادامه پیپ کشیدن منصرف شدین فشار مالی زیادی به شما وارد نشود.
همچنین از خرید پیپ های فیک و چینی موجود در بازار نیز خودداری کنید که جزء ضرر به سلامتی و همینطور جیب شما چیزی بهمراه نخواهد داشت.
توصیه میکنم به فروشگاه مراجعه کنید و از گفتن این موضوع که شما در پیپ کشیدن تازه کار هستین ابایی نداشته باشین،  در هر صورت فروشنده دیر یا زود متوجه این موضوع خواهد شد ولی با بیان تازه کار بودن فروشنده می تواند طیف وسیعی از انتخاب ها را پیش روی شما قرار دهد و چه بسا توصیه های ارزشمندی برای شروع کار داشته باشد .

4 -فیلتر پیپ :

یکی از اساسی ترین موارد در هنگام پیپ کشیدن داخل ندادن دود حاصل از سوختن توتون  به ریه هاست بهمین دلیل به عقیده خیلی ها وجود فیلتر امری غیر ضروری است ،  به عقیده این گروه یکی از معایب وجود سیستم فیلترینگ در صورت رعایت نکردن نظافت مرتب و منظم تاثیر بر روی طعم و مزه و کیفیت اسموک به دلیل وجود آلودگی در سیستم فیلترینگ است .
اگر چه در بسیاری از نقاط دنیا بخصوص اروپای مرکزی استفاده از پیپ های فیلتر دار 9 میلی متری رایج و مرسوم است .

انواع توتون پیپ ساموئل گاویت:

شرکت ساموئل گاویت در سال ۱۷۹۲ تاسیس شده است و بیش از ۲۰۰ سال است که در زمینه تولید توتون پیپ مرغوب و توتون اسنیف در حال فعالیت است. شاید یکی از نامدارترین و قدیمیترین برند های تولید توتون پیپ در جهان باشد.
استفاده از موارد اولیه مرغوب، اسانس هایی با پایه طبیعی و فارق از افزودنی های شیمیایی آن را به یکی از برترین برندهای تولید کننده در این صنعت تبدیل کرده است. شاید جمله " هنوز آنقدر پولدار نشده ام که کالای ارزان بخرم"را واقعا در طرز تفکر این شرکت انگلیسی بشود یافت! شاید جالب باشد بدانید که شرکتی با این قدمت و سابقه هنوز در تولیدات خود از روش های سنتی و گاها دستی استفاده می کند و برخی از ماشین آلات آنها متعلق به همان ۲۰۰ سال پیش است. !

سوال این است چرا؟

شاید بتوان اولین برندهای تولید پیپ را هنوز در انگلستان جست، در زمانی که پیپ و پیپ کشیدن در ابتدای راه خود بود. پیپ کشیدن همیشه طبقه خاصی از جامعه را شامل شده و هنوز هم بسیاری افراد پیپ کش را کمی خاص تر می بینند.
شرکت ساموئل گاویت هنوز هم مشاور بلیندینگ بسیاری از شرکت های اروپایی و امریکایی است و کمتر نمایشگاه معتبری را می توان جست که استند این کمپانی خالی باشد.
در ذیل به توضیح انواع توتون پیپ این شرکت خواهیم پرداخت.

توتون فول ویرجینیا فلیک (FullVirginiaFlake1):

این توتون فلیک ۱۰۰% ویرجینیاست. ویرجینیا توتون شیرینی به حساب می آید و رنگ آن زرد روشن است. در دو مرحله بلیندینگ و هولدینگ کمی رنگ آن تیره تر شده و برای دوستداران توتون شیرین انتخاب مناسبی است. طعم آن شیرین و سنگینی آن متوسط است.
هنر طراحی و ساخت پیپ ایرانی تا سال ۲۰۱۵ رویایی بیش برای ایرانیان نبود! ماه اکتبر ۲۰۱۵ بود که تیم مدیریت انجمن پیپ ایران و مجموعه پاسارگاد تاباک طراحی های خاص استاد رحیمی (mastro rahimi ) و‌ ترکیب رینگ نقره و حتی مینا کاری توجه سازندگان پیپ جهانی و حتی سندیکاهای پیپ سازی ایتالیا و فرانسه را به خود جلب کرد. با چند سال تلاش و کار گروهی از اولین ست شش تایی پیپ طراحی و ساخت رونمایی شد و نام‌ برند پاسارگادتاباک در دنیا به عنوان اولین سازنده پیپ ایرانی مطرح شد و صفحات اینستاگرام و سایت و فیسبوک این مجموعه مورد توجه برند های معتبر سازنده ایتالیایی شد و بازدید هایی توسط صاحبان برند و مطرح جهان و مخصوصا ایتالیایی ها از محل فروشگاه انجام شد و استاندارد های فروشگاه و شرایط یک اسموک شاپ واقعی مورد تایید این عزیزان همچون آقای بوتزی صاحب برند پیپ بربیا قرار گرفت
تا ماه اکتبر ۲۰۱۸ پاسارگادتاباک بعد از گذشت سه سال از شروع به طراحی و ساخت اولین پیپ در ایران۴۲۰ پیپ تماما دست ساز با برایر و متریال ایتالیایی را با هنر ایرانی به نمایش گذاشته است.
مجموعه پاسارگادتاباک و کافه آرتین با شعار کار گروهی و به عنوان اولین اسموک شاپ و اولین انجمن پیپ ایران و اولین طراح و سازنده پیپ ایران و اولین بیوکس کار حرفه ای پیپ مرشام و تنها مرکز نگهداری اصولی سیگاربرگ در ایران
منبع : www.pasargadtabac.net                     
جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره "٠٩٣٥٢٢٠٠٠٧٧" تماس حاصل فرمائید.
كانال انجمن پاسارگاد تاباک : pasargadtabaccafeartin@

 خرید پیپ

 

 



:: برچسب‌ها: خرید پیپ اصل , خرید توتون پیپ ,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

نمایشگاه هنرهای زیبا

مقاله اصلی: نمایشگاه هنر

نمایشگاه های هنری شامل مجموعه ای از آثار باستانی از اشکال بی شماری از ساخت بشر است: نقاشی ها ، نقاشی ها ، صنایع دستی ، مجسمه سازی ، نصب و راه اندازی ویدئو ، نصب صوتی ، نمایش ، هنر تعاملی و غیره. نمایشگاه های هنری ممکن است در یک هنرمند ، یک گروه ، یک ژانر ، دیگری قرار داشته باشد. موضوع یا یک مجموعه؛ یا ممکن است توسط متصدیان برگزار شود ، توسط هیئت داوران انتخاب شده ، یا هر اثر هنری ارائه شده نشان داده شود. تجهیزات نمایشگاهی

در نمایشگاه های هنرهای زیبا به طور معمول آثار هنری با فضای سخاوتمندانه و نورپردازی برجسته می شود و از طریق برچسب ها یا audioguides که به گونه ای طراحی شده اند که برای خود هنر غیرقابل مشاهده باشد ، اطلاعات را تهیه می کنند.

نمایشگاه ها ممکن است به صورت دوره ای و یا به صورت دوره ای برگزار شود ، مانند مورد های دوسالانه ، سه ساله و چهارگوش. گفته می شود اولین نمایشگاه هنری که به عنوان بلاک ساز شناخته می شود ، نمایش پیکاسو در 1960 در Tate در لندن بود.

نمایشگاههای تفسیری

نمایشگاه های تفسیری نمایشگاه هایی هستند که نیاز به زمینه بیشتری برای توضیح موارد نمایش داده شده دارند. این به طور کلی در مورد نمایشگاه هایی که به مضامین علمی و تاریخی اختصاص داده می شود ، صحیح است که در آن متن ، دیوراماها ، نمودارها ، نقشه ها و نمایشگرهای تعاملی ممکن است توضیحات لازم درباره پیش زمینه و مفاهیم را ارائه دهند. نمایشگاههای تفسیری معمولاً به متن و گرافیک بیشتری از نمایشگاههای هنری زیبا احتیاج دارند.

مباحث گرافیک تفسیری طیف گسترده ای از جمله باستان شناسی ، مردم شناسی ، مردم شناسی ، تاریخ ، علم ، فناوری و تاریخ طبیعی را در بر می گیرد.

مطالعه کنید:  نمایش سازمان یافته

نمایشگاههای تجاری

نمایشگاه سوم روسی (بین المللی) ، نمایشگاه خودرویی در سال 1907 در سن پترزبورگ ، روسیه.

مقاله اصلی: نمایشگاه تجاری

نمایشگاه های تجاری ، به طور کلی نمایشگاه های تجاری ، نمایشگاه های تجاری یا نمایشگاه ها معمولاً برگزار می شوند تا سازمان هایی با علاقه خاص یا صنعت بتوانند آخرین محصولات ، خدمات ، فعالیتهای مطالعه رقبا را به نمایش بگذارند و نشان دهند و روندها و فرصتهای اخیر را بررسی کنند. برخی از نمایشگاه های تجاری برای عموم آزاد است ، در حالی که برخی دیگر فقط می توانند توسط نمایندگان شرکت (اعضای تجارت) و اعضای مطبوعات شرکت کنند.

نمایشگاه دیجیتالی

تغییر در ارتباطات علمی و ظهور اینترنت منجر به ایجاد نمایشگاه های آنلاین یا نمایشگاه های دیجیتالی شده است. اینها می تواند شامل نمایش دیجیتالی نمایشگاههای فیزیکی باشد. تورهای ویدیویی موزه ها ، گالری های هنری و سایر مکانهای فرهنگی؛ و / یا نمایشگاه های آنلاین هنر ، مدل ها یا ابزارهای آموزشی "متولد دیجیتال". ادغام فن آوری اطلاعات در موزه ها و بایگانی ها همچنین فرصت هایی را برای تجربه های تعاملی و چندرسانه ای در داخل مؤسسات فرهنگی ایجاد کرده است. بسیاری از موزه ها و گالری ها دارای منابع گسترده آنلاین هستند که نمایشگاه های فیزیکی آنها را تکمیل یا تقویت می کنند. به عنوان مثال ، موزه بریتانیا ، لوور ، MET مجموعه های خود را به صورت آنلاین قرار داده است. نمونه دیگری از سال 2009 ، "شاعر عمومی ، مرد خصوصی" ، یک نمایشگاه آنلاین با موضوع کار هنری وادسورث لونگفولر ، توسط انجمن کالج ها و کتابخانه های تحقیقاتی (ARCL) به عنوان یک نمایشگاه دیجیتالی برجسته شناخته شد. [6]

 

برخی موزه ها به عنوان موزه های مجازی طبقه بندی می شوند. آنها منحصراً دیجیتالی هستند و طیف گسترده ای از نمایشگاه های آنلاین را ارائه می دهند. چند نمونه: UMA - موزه جهانی هنر ، موزه بین المللی زنان ، موزه Tucson LGBTQ ، موزه مجازی کانادا ، موزه مجازی هنر مدرن نیجریه ، موزه بدون مرز.

 

منبع: ویکی پدیا



:: برچسب‌ها: نمایشگاه های هنری ,
:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

اخبار بوش 

1- نمایندگی بوش کجاست؟
2- نمایندگی مرکزی بوش کجاست؟
3- آیا خرید از نمایندگی بوش بهتر است؟
4- بررسی و مقایسه نمایندگی سیهاوی و نمایندگی بوش سرویس؟

اگر به دنبال نمایندگی بوش هستید احتمالاً قصد خرید محصولات بوش را دارید و یا به دنبال خدمات پس از فروش و تعمیرات آن هستید به همین خاطر ما در این مقاله سعی کرده ایم نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش بوش سرویس و سیهاوی را مورد بررسی قرار داده و در انتهای این مقاله لینک مربوط به آدرس، تلفن و مشخصات تمام نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش آن ها برای شما قرار داده شده است؛ اما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از این که بخواهید به سراغ  آن ها بروید این مقاله را تا انتها بخوانید تا بدانید یک نمایندگی بوش چه خدماتی را به شما می دهند و چه خدماتی را نمی دهند.در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید

 

قبل از اینکه به لیست نمایندگی های بوش مراجعه کنید

به شما پیشنهاد می کنیم حتماً بخش زیر را مطالعه فرمایید.

 

مطمئناً زمانی که شما قصد خرید لوازم خانگی بوش و یا هر برند دیگری را دارید تمایل خواهید داشت از نمایندگی اصلی بوش خرید خود را انجام دهید و یا اگر قصد تعمیر آن را دارید مطمئناً باز هم تمایل خواهید داشت این کار توسط نمایندگی بوش و متخصصین آن صورت بگیرد تا خیالتان بابت قطعات و خدمات آسوده باشد اما متأسفانه به هر فروشگاهی که مراجعه می کنید می بینید که همه مدعی این هستند که نمایندگی اصلی بوش در ایران هستند و باعث سردرگم شدن شما می شوند که نمایندگی بوش واقعی چه کسی است و خدمات پس از فروش بوش کدام شرکت است به همین دلیل ما سعی کردیم در این مقاله نمایندگی های اصلی بوش در ایران را به شما معرفی کنیم تا بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید تا دچار سردرگمی و اشتباه نشوید، به همین خاطر در ابتدا سعی کرده ایم شرکت سیهاوی و بوش سرویس را مورد بررسی قرار دهیم و آن ها را با یکدیگر مقایسه کنیم تا بدانیم کدام یک نمایندگی اصلی بوش در ایران هستند؛ چرا که بسیاری این سوال برایشان مطرح است که کدام یک نمایندگی بوش در ایران هستند. شما می توانید با خواندن این مقاله اطلاعات خود را تکمیل کنید تا در نهایت بتوانید بر اساس اطلاعات بدست آورده بهترین تصمیم را بگیرید تا به سراغ کدام نمایندگی بروید.


نمایندگی بوش سیهاوی

در اینجا به جرئت می توانیم بگوییم که دو شرکت سیهاوی و بوش سرویس دو تا از بزرگ ترین نمایندگی های بوش در ایران هستند، به این صورت که شرکت سیهاوی بزرگ ‌ترین نمایندگی شخصی در ایران محسوب می شود، شرکت سیهاوی از سال 1379 شروع به فعالیت کرد و خیلی سریع به بزرگ ‌ترین وارد کننده محصولات بوش در ایران تبدیل شد و به دلیل اینکه در آن زمان شرکت بوش نمایندگی در ایران نداشت شرکت سیهاوی تصمیم گرفت با ارائه کارت گارانتی سیهاوی و راه اندازی خدمات پس از فروش در کشور خدماتی درخور این برند ارائه کند به همین دلیل تیمی از کارشناسان باتجربه و جوان خود را برای آموزش به آلمان فرستاد تا بتواند خدمات پس از فروش خود را به صورت تخصصی در کل کشور راه اندازی کند، به این صورت شرکت سیهاوی توانست با خدمات تخصصی و گارانتی معتبر خود رضایت مشتریان را جلب کند تا جایی که حتی امروز بسیاری از افراد تصور می کنند سیهاوی نمایندگی بوش در ایران است در حقیقت شرکت سیهاوی بزرگ ترین و معتبرترین گارانتی شخصی بوش در ایران محسوب می شود، یعنی سیهاوی در حال حاضر نمایندگی رسمی بوش در ایران نیست اما این چیزی از محبوبیت و خدمات عالی این شرکت کم نمی کند و شرکت بازرگانی سیهاوی با جلب رضایت مشتریان خود توانسته لوح های تقدیر بسیاری را از مراجع مختلف کسب کند که این مهر تأییدی بر کیفیت و موفقیت این شرکت بزرگ است.


نمایندگی بوش سرویس

در ابتدای سال 1395 بعد از برجام و لغو تحریم ها علیه ایران شرکت بوش تحت عنوان بوش سرویس فعالیت خود را به صورت رسمی در ایران شروع کرد. بوش سرویس از چهار شرکت تشکیل شده که شامل کاسپین، سناپویان، کارا گسترو مهستان می باشد. این چهار شرکت نمایندگان رسمی بوش آلمان در ایران محسوب می شوند که موظف هستند خدماتی کاملاً یکسان تحت نظارت BSH آلمان به مشتریان خود ارائه می دهند و تمام این خدمات تحت نظارت بوش آلمان صورت می گیرد؛ شما اگر وارد لینک مقابل شوید https://www.bosch-home.com/service در قسمت پایین قسمتی وجود دارد با نام Select your Location شما در این قسمت می توانید آسیا را انتخاب کنید و در اینجا شما می توانیدنام کشور ایران را در لیست نمایندگی های بوش مشاهده کنید.


کدام فروشگاه ها نمایندگی بوش هستند؟

حال که با دو مدعی بزرگ نمایندگی بوش آشنا شدیم به بحث اصلی خود یعنی نمایندگی فروش و تعمیرات آن خواهیم پرداخت. در ابتدا در مورد نمایندگی فروش صحبت خواهیم کرد و در ادامه مراکز تعمیرات و خدمات پس از فروش را بررسی می کنیم و در انتها نیز آدرس و تلفن نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش هر کدام از شرکت‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

مطمئناً زمانی که شما قصد خرید محصولی را دارید ترجیح می دهید آن را کمی گران تر تهیه کنید اما از اصل بودن و خدمات پس از فروش آن مطمئن باشید به همین خاطر ترجیح می دهید از نمایندگی بوش و نمایندگی اصلی خرید کنید و دقیقاً این بهترین و درست ترین کار است؛ اما نکته همین جاست به دلیل اینکه وقتی شما از نمایندگی بوش خرید می کنید مطمئناً با اطمینان و خیال راحت و آسوده تر این کار را انجام خواهید داد اما متأسفانه به دلیل اینکه شرکت ها هر فروشگاه و یا شخصی را که از آن ها خرید می کند را به لیست نمایندگی فروش خود اضافه می کنند و هیچ نظارتی روی آن ها وجود ندارد مشکلاتی پیش آورده است، برخی از فروشندگان به دلیل اینکه اسم فروشگاه آن ها به عنوان نمایندگی اعلام شده از اعتماد بیش از حد مشتری سوءاستفاده می کنند و غالباً کالای بدون گارانتی و یا حتی غیر اصلی را به مشتریان خود می فروشند، به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم از هر جایی که خرید می کنید فرقی نمی کند از یک فروشگاه فیزیکی یا فروشگاه اینترنتی و یا نمایندگی بوش حتماً از مدل و گارانتی اصلی آن مطمئن شوید و توجهی به تابلوی فروشگاه و ادعاهای فروشنده نکنید. به امید روزی که در ایران هم شرکت ها نمایندگانی را به عنوان نمایندگی فروش خود معرفی کنند که فروشگاه شرکت باشد و جنس اصلی با گارانتی اصلی را به مشتریان خود ارائه کنند و با نظارت درست و پاسخگویی به مشتریان خود ما هم در ایران بتوانیم مانند دیگر کشورها حتی با چشمانی بسته و خیالی آسوده در نمایندگی ها خرید کنیم.
جمع بندی: پس به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید به دنبال نمایندگی فروش بوش در ایران نباشید نباشید چرا که هیچ گونه نظارتی بر روی فروشگاه ها نمی شود و متأسفانه هر فروشگاه فقط به دنبال سود بیشتر است و سعی می کند از اطلاعات ناقص شما سوء استفاده کرده و با جلب اطمینان محصول مورد نظر خود را که بالاترین سود را دارد به شما بفروشد.


نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش شرکت بوش چه کسانی هستند؟

 

اگر به دنبال نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش، ماشین لباسشویی بوش و یا دیگر محصولات بوش هستید به شما پیشنهاد می کنیم که به هیچ عنوان وسیله خود را به تعمیرگاه های غیر تخصصی نسپارید چراکه غالباً علم تعمیر آن را نداشته و در بیشتر مواقع از قطعات غیر اورجینال استفاده می کنند به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنم به یکی از نمایندگی های اصلی بوش تماس بگیرید و از آن ها کمک بخواهید چرا که نمایندگی بوش از متخصصین آموزش دیده شرکت بوش استفاده می کنند و برای تعمیر از قطعات اورجینال استفاده می کنند چرا که تعمیرات زیر نظر بوش آلمان صورت می گیرد و نمایندگی قطعه معیوب را برای شرکت بوش ارسال می کند و جای آن قطعه نو دریافت می کند، اگر محصول شما گارانتی داشته باشد که شما هزینه ای برای تعمیر و قطعه پرداخت نمی کنید اما اگر وسیله شما گارانتی هم نداشته باشد باز جای نگرانی نیست چرا که شرکت کالای شما را تعمیر و هزینه آن را دریافت می کند.


در ادامه نمایندگی های فروش، خدمات پس از فروش و اطلاعات هر کدام از شرکت‌ها به صورت کامل آورده شده است شما می توانید با کلیک کردن بر روی لینک لیست فروشگاه های هر شرکت به آدرس و تلفن هر کدام دسترسی داشته باشید. در صورت هرگونه ابهام و سوال می توانید با شماره 02186021314 تماس بگیرید تا مشاورین ما بتوانند پاسخگوی سولات شما عزیزان باشند.

 

نمایندگی بوش کاسپین:

آدرس دفتر مرکزی کاسپین: تهران خیابان ری خیابان ایران بازار بزرگ امیرکبیر طبقه ۳ واحد ۳۲۱۰

تلفن دفتر مرکزی: 21- 02133523764

تلفن خدمات پس از فروش: 02135034


 

نمایندگی بوش مهستان:

آدرس دفتر مرکزی مهستان: تهران خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد) خیابان هجدهم پلاک 29,31

تلفن دفتر مرکزی: 02143496

تلفن خدمات پس از فروش: 02143496


 

نمایندگی بوش کارا گستر:

آدرس دفتر مرکزی کارا گستر: تهران خیابان طالقانی بین خیابان حافظ و نجات اللهی پلاک: 287 و 289

تلفن دفتر مرکزی: 02143401

تلفن خدمات پس از فروش: 02142857000


 

نمایندگی بوش سناپویان:

آدرس دفتر مرکزی سناپویان: میدان آرژانتین خیابان بیهقی خیابان چهاردهم شرقی پلاک ۲۱ طبقه اول

تلفن دفتر مرکزی: 0218529

تلفن خدمات پس از فروش: 0218529


 

نمایندگی بوش سیهاوی:

آدرس دفتر مرکزی سیهاوی: خیابان وزرا کوچه پنجم پلاک 12 طبقه سوم

تلفن دفتر مرکزی: 02181016

تلفن خدمات پس از فروش: 02181016 


در انتها باز تأکید می کنیم: فروشگاه هایی که شرکت ها به عنوان نمایندگی فروش بوش معرفی کرده اند نمایندگی بوش نبوده و هیچ نظارتی بر آن ها صورت نمی گیرد و در حقیقت مشتریان این شرکت ها محسوب می شوند پس در زمان خرید دقت لازم را داشته باشید و یادتان باشد مهم دریافت مدل درست و کارت گارانتی اصلی است و در صورت نیاز به خرید لوازم خانگی بوش با گارانتی بوش سرویس می توانید با بخش فروش انلاین نمایندگی به شماره 02186021314 تماس حاصل فرمایید تا محصول مورد نظرتان توسط شرکت بوش به صورت مستقیم باقیمتی بسیار مناسب و ارسال رایگان درب منزل به دست شما برسد و پس از دریافت کالای اصلی خود و کارت گارانتی می توانید پرداخت خود را انجام دهید.

منبع: مجله اینترنتی 20 بخر



:: برچسب‌ها: نمایندگی بوش , نمایندگی بوش کجاست ,
:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

ترخیص کالا از گمرک ایران :

ترخیص کالا از گمرک فرایندی در گمرکات ایران است که توسط صاحب کالا یا نمایندهٔ قانونی صاحب کالا (بند ب ماده ۱ قانون امور گمرکی مصوب سال ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی) نزد گمرک ایران جهت صادرات یا واردات کالا صورت می‌گیرد و در طی آن کالا با انجام تشریفات گمرکی مربوط از اماکن گمرکی خارج می‌گردد. در این صورت کالا از حالت قاچاق خارج شده و جنبه قانونی پیدا می کند. در فرآیند ترخیص کالا چندین مرحله طی می شود که از جمله آماده سازی، ثبت اسناد واردات یا صادرات کالا به شکل فیزیکی یا الکترونیک، محاسبه وجوهی همچون سود بازرگانی، حقوق گمرکی، مالیات، ماخذ تعرفه گمرکی و تسهیلات ارائه شده توسط دولت به واردکنندگان و صادر کنندگان کالا و … صورت می گیرد. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید
هر کشور به طور سالیانه سیاست‌های خود در رابطه با تجارت خارجی را منتشر می‌کند که در آن قید می‌شود چه کالاهایی برای صادرات و واردات مجاز هستند. از این رو، در یک سال ممکن است واردات یا صادرات نوع خاصی از کالا آزاد و در سال دیگر ممنوع باشد. همچنین، واردات یا صادرات برخی کالاها ممکن است رایگان یا مشمول درصد مشخصی تعرفه شود. به همین علت، تجار به منظور جلوگیری از بروز هر گونه مشکل قانونی و تسهیل فرایند ترخیص کالا لازم است تا به طور سالانه از قوانین گمرکی کشور مبدا و مقصد اطلاع کامل کسب کنند.

کارگزار رسمی گمرک (حق العمل کار گمرک) :

در اکثر کشورها کارگزار رسمی گمرک (حق العمل کار گمرک ) خدمات ترخیص کالا از گمرک را انجام می دهند. خطوط کشتی رانی، وارد کنندگان و صادر کنندگان و تجارت های مستقل بطور عمده کارفرمایان حق العملکار گمرک ( کارگزار گمرک) به شمار می روند و کشور ایران هم از این قائده مستثنی نمی باشد.

ویژگی‌های یک کارگزار ترخیص کار حرفه‌ای :

با توجه به اهمیت و پیچیدگی فرایند ترخیص کالا باید کارگزاری رسمی گمرک را برای این کار انتخاب کرد که توانایی و مهارت لازم در انجام امور گمرکی به بهترین وجه ممکن را داشته باشد. اولین فاکتوری که باید در یک کارگزار ترخیص کالا از گمرک ایران به دنبال آن بود دانش تخصصی است. از آن‌جایی که قوانین گمرکی در هر کشور متفاوت و فرایند ترخیص کالا دارای پیچیدگی خاص خود است، کارگزار می‌بایست از تمام قوانین و جوانب کار آگاهی کامل داشته باشد. تجربه نیز از جمله ویژگی‌های مهم یک کارگزار ترخیص کالای حرفه‌ای است. تجربه این امکان را به کارگزار می‌دهد تا از روال کار و مشکلات رایج ترخیص کالا آشنایی داشته باشد و بتواند امور را با سرعت بالا پیش ببرد. سومین ویژگی که می‌بایست در کارگزار ترخیص کالا مشاهده کرد در دسترس بودن او است. وارد کننده در صورت نیاز باید بتواند به شکل تلفنی یا حضوری با کارگزار ارتباط برقرار کند و مسائل و مشکلات خود را با او در میان بگذارد.
برای خیلی‌ها ترخیص کالا کاری پر استرس محسوب می‌شود. بروز هر گونه مشکل می‌تواند فرایند ترخیص کالا را با تاخیر مواجه کند و در نتیجه هزینه‌های گزافی را به وارد کننده برای مواردی همچون هزینه نگه‌داری کالا در انبار تحمیل کند. به همین جهت، همکاری با یک کارگزار حرفه‌ای گمرک برای اطمینان از انجام صحیح تمامی فرایند ترخیص کالا ضروری است.

شرکت بازرگانی تیوا تجارت آروین تاسیس 1386
‎خدمات ترخیص کالا از گمرک ایران
ترخیص کالا از بندرعباس
ترخیص کالا از خرمشهر
ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی
ارائه مشاوره و کلیه خدمات بازارگانی و واردات کالا از چین و دیگر کشورها
تلفن دفتر تهران : ۸۸۷۱۳۱۹۹
‎تلفن مدیریت آقای حسینی :۰۹۱۲۸۹۵۲۵۹۰

اهمیت ترخیص کالا:

در زمانی که فرآیند ترخیص کالا صورت می گیرد، یکی از موارد ضروری، تعیین ارزش کالاهای ترخیص شده می باشد. ارزش کالاها از جمله اطلاعاتی است که یک ترخیص کار گمرک و یک تاجر با سابقه باید به آن توجه داشته باشند. در تمامی گمرکات، در مرزهای کشور ارزش کالاها با قیمت های متفاوتی تعیین می شوند (که در سامانه TSC ارزش قابل جستجو می باشد.)

شرایط لازم جهت ترخیص کالا:

برای ترخیص کالا  از گمرک باید مجوزهای لازم و کارت حق العمل کاری و کارت بازرگانی که توسط سازمان گمرک ایران صادر می شود، دریافت شود.
مراحل ترخیص کالا در گمرک:
1- تکمیل اسناد
2- ورود اطلاعات از طریق سیستم EPL
3- پرینت اظهارنامه
4- دریافت کوتاژ و تعیین مسیر
5- ارزیابی کالا
6- اخذ مجوزهای لازم
7- کارشناس سرویس ( مجازی )
8- 10% کرایه حمل خطوط خارجی
9- صندوق
10- انبارداری و
11- درب خروج
12- خروج کالا
روند اظهار و ترخیص:
تحت یک سیستم الکترونیکی ،دیگر نیازی نیست که به بخش های مربوطه بروید و اسناد کاغذی ارائه دهید،چون دیگر تمام اسناد کاغذی از سیستم کامپیوتری شخص خریدار به سیستم ترخیص الکترونیکی گمرک انتقال داده خواهد شد.

ترخیص کالا

عموما روال اظهار و ترخیص شامل این ۴ مرحله زیر است:
ثبت اظهارنامه :
اولین مرحله از فرایند ترخیص کالا از گمرک تکمیل اظهارنامه واردات و ثبت آن در سیستم گمرک به صورت آنلاین هست. نوع کالا، کمیت، علامت تجاری، فنی، مدل، ارزش و وزن کالا از جمله اطلاعاتی است که در زمان ورود کالاها به گمرک به آنها توجه می شود. حال چه قبل از ورود محموله و چه بعد از آن ،شرکت کشتیرانی گزارش ورود و اطلاعات را به گمرک می دهد. اگر هیچ خطا و مشکلی پیش نیاد ،اعلامیه ورود کشتی یا هواپیما توسط سیستم الکترونیکی گمرک، شماره اعلامیه ورود به شرکت کشتیرانی و حمل و نقل داده می شود. وقتی که محموله به بندر رسید وارد کننده یا ترخیص کار اظهارنامه را به سیستم الکترونیکی گمرک می دهد. کوتاژ به معنای ثبت اظهارنامه واردات یا صادرات کالا در گمرک است که برای هر اظهار نامه ثبت شده، به آن یک شماره اختصاص داده می شود، به این شماره کوتاژ گفته می شود.

بررسی و تایید اظهارنامه:
مرحله دوم چک کردن و تائید اعلامیه و اسناد دیگر توسط وارد کننده است. باز هم سیستم الکترونیکی گمرک اطلاعات داده شده را اعتبار سنجی می کند و در عرض چند ثانیه شماره اظهار را به شما می دهد و شما پرداخت الکترونیکی را انجام می دهید.

پرداخت عوارض و مالیات واردات:
مرحله سوم پرداخت عوارض و مالیات در خواست شده است که دو راه برای پرداخت عوارض و مالیات گمرکی وجود دارد: پرداخت به صورت فیش بانکی و یا پرداخت به شکل الکترونیکی.

ارائه سایر اسناد:
در کنار اطلاعات، برخی اسناد و مدارک نیز باید به اداره گمرک تحویل داده شود.از جمله گواهی بهداشت که برای مواد غذایی و همچنین محصولات آرایشی و بهداشتی و دارویی ضرورت دارد. در کنار آن می توان از فاکتور خرید نیز نام برد که قیمت خرید کالاها را نشان می دهد. ارائه پکینگ لیست، مانیفست و بارنامه نیز از دیگر مدارک لازم جهت ارائه به گمرک می باشد.

تطبیق اسناد :
اداره گمرک به منظور تعیین ارزیاب باید تمامی اسناد و مدارک دریافتی از سوی متقاضیان و تاجران را به دقت بررسی کرده و سپس آنها را جهت ارزیابی و کنترل کالا با اسناد و صدور صورتحساب به قسمت حسابداری ارائه دهد.

اسناد لازم برای ترخیص کالا:
در پنجره واحد تجاری فرامرزی در زمان اظهار کالا در رویه واردات، بارگذاری بارنامه، ترخیصیه، قبض انبار، پرفرما، پکینگ لیست، فاکتور و گواهی مبدا الزامیست و صرفا برای این سه سند، محلی برای بارگذاری در نظر گرفته شده است.

برخی از اظهار کنندگان تمامی اسنادی را که ممکن است کارشناس در زمان بررسی اظهارنامه از آنها مطالبه کند به همراه این سه سند ضروری اسکن و بارگذاری می کنند.
اصل اسنادی که باید به اظهارنامه ضمیمه شوند عبارتند از:
کالای ورودی
 اسناد خرید
اسناد حمل (یا تصویر تصدیق شده سند حمل توسط شرکت حمل و نقل بین المللی)
 ترخیصیه
 قبض انبار
مجوزها و  گواهی های لازم:
 اسناد بانکی (در صورتی که کالا از طریق نظام بانکی وارد شده باشد)
 گواهی مبدأ
صورت عدلبندی (در صورت یکنواخت نبودن کالا)
و سایر اسنادی که گمرک در اجرای قانون یا سایر قوانین ضروری بداند.
ضمیمه نمودن سند حمل و ترخیصیه برای کالای ورودی از مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی به سرزمین اصلی که در منطقه معامله شده یا قبض انبار آن تبدیل شده است ضروری نمی باشد.
ب – کالای صدوری:
 قبض انبار (در صورت تحویل کالا به انبارهای گمرکی)
مجوز ارزیابی در خارج از اماکن گمرکی (حسب مورد)
سیاهه فروش (فاکتور)
 فهرست عدلبندی (در صورت یکنواخت نبودن کالا)
 گواهی ها و مجوزهای قانونی (در صورت شمول)
 تصویر پروانه ورود موقت برای پردازش یا پروانه ورود قطعی برای تعیین مواد وارداتی به کاررفته در کالای صادراتی (حسب مورد)
 و سایر اسنادی که گمرک در اجرای مصوبات مراجع صلاحیت دار ضروری بداند.

صدور پروانه ترخیص کالا :

پروانه ترخیص به کالاها جنبه قانونی می بخشد. همچنین شماره و کد شناسایی نیز در این مرحله تعیین می شود. با وجود این کد بر روی محصولات و کالاها، می توانند در هر کدام از بازارهای کشور عرضه شوند. ضمن اینکه هیچ پیگیری قانونی متوجه تاجران نخواهد بود.

هزینه ترخیص کالا از گمرک :

هزینه ترخیص کالا می تواند شامل هزینه انبارداری، باربری، تخلیه، تعرفه آزمایشگاه، بارگیری، بدرقه کالا ، کارشناسی کالا و غیره… باشد که از صاحب کالا ( یا نماینده آن ) در هنگام ترخیص کالا دریافت می گردد.
هزینه های گمرکی ذکر شده بصورت مجزا از حقوق ورودی وصول می گردد. حقوق ورود کالا جهت ترخیص کالا 5% ارزش گمرکی که به اضافه سود بازرگانی است که سازمان گمرک ایران مسئولیت وصول آن را به عهده دارد و جهت رویه واردات قطعی کالا وصول می نماید.
ترخیص انواع کالا از گمرک از خدمات اصلی بازرگانی تلاش و توسعه می باشد ما آماده ایم با بهره گیری از تیم تخصصی و با تجربه ترخیص کالا خود به بهترین نحوه ممکن و با سرعت و دقت بالا کلیه خدمات گمرکی و خدمات بازرگانی بازرگانان و تجار محترم را بر عهده بگیریم.
از جمله خدمات شرکت بازرگانی تلاش و توسعه می توان به مشاوره امور گمرکی و بازرگانی، تهیه و تنظیم اسناد و مدارک بازرگانی و بانکی، ثبت سفارش انواع کالاهای تجاری، پیگیری دعاوی حقوقی گمرک و مشاوره در زمینه حل اختلافات میان گمرک و صاحبان کالا اشاره کرد.

مشکلات رایج در ترخیص کالا :

به دلیل پیچیدگی ترخیص کالا ممکن است طی این فرایند مشکلات عدیده‌ای خارج از کنترل صاحب کالا ایجاد شود. اولین و رایج‌ترین مشکل بروز تاخیر طولانی مدت در ترخیص کالا است. عواملی از قبیل به طول انجامیدن فرایند بازرسی کالا و ناقص بودن مدارک ارائه شده به گمرک می‌تواند در این امر نقش داشته باشند. تاخیر در ترخیص کالا می‌تواند هزینه‌های بسیاری از قبیل هزینه نگه‌داری کالا در انبار گمرک را برای فرد وارد کننده در پی داشته باشد. آسیب دیدگی فیزیکی کالا نیز از جمله مشکلات رایج در فرایند ترخیص کالا محسوب می‌شود. بارگیری و تخلیه نامناسب بار می‌تواند باعث خسارت دیدن کالا شود. با این حال، در صورتی که کالا تحت پوشش بیمه باشد می‌توان خسارت وارده را از شرکت بیمه گذار دریافت کرد.

ترخیص کالا



:: برچسب‌ها: ترخیص کالا از گمرک , ترخیص کالا از گمرک ایران : ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

در سری وبلاگ های موجود تصمیم دارم مطالب مهم سایت ویکی پدیا را برای کسانی که دنبال کننده وبلاگ های من هستند منتشر کنم شاید از خود بپرسید چرا مزایای این مقالات چی هست یکی از مزایای این مقالات این است که به زبان فارسی روان تبدیل شده و به راحتی قابل خواندن می باشد یکی دیگر از مزایای این مقالات فونت و ترتیب کلمات است از اینکه وبلاگ مارا را دنبال می کنید از شما تشکر می کنیم و آرزو داریم بتوانیم مقالات خوبی را برای شما فراهم کنیم

لطفا توجه داشته باشید این مطلب دارای منبع است و در انتهای مقاله می توانید منبع به همراه لینک را مشاهده کنید

لازم بذکر است این مقاله در چند سایت و وبلاگ مجموعه سئوتن منتشر شده است و در صورت نیاز به بازنشر آن درج لینک منبع از الزامات کپی رایت می باشد

همانطور که از خبرها مشخص است همه متوجه ارائه یک بروزرسانی جدید توسط گوگل شده ایم

حدود 8 الی 9 ماه پیش شاهد یک بروزرسانی در همین راستا بودیم که شاهد افت سایت های تفریحی مجلات اینترنتی و برخی از سایت های موزیک و فیلم بودیم،این بروزرسانی هم نکات قابل توجهی برای سایت هایی دارد که برروی کلمات زیاد و پراکنده کار می کنند.در بروزرسانی مارس 2019 (اسفند 97) تغییرات کلی متوجه چند ابزار گوگل همچون(وبمسترتولز،گوگل ادوردز،ارتقائ سطح امنیت مرورگر کروم،گوگل ترندز) شد که این تغییرات به حذف برخی از امکانات و یا اضافه شدن برخی دیگر از امکانات لازم محدود گردید در بروزرسانی مارس 2019 شاهد توضیحاتی از سمت گوگل و سایت های خبرگزاری بودیم که گوگل توجه بیشتری به سایت ها خواهد کرد و سایت های خود را از نظر سرعت،محتوا،mobile friendly بهبود ببخشید و در ابزارهایی هم که در بالا به آن ها اشاره کردیم تغییراتی اعمال شد که تکمیل کننده این تغییرات،بروزرسانی های بعدی گوگل یعنی خرداد 98 و مرداد 98 و... بود حال این بروزرسانی چه ارتباطی با بروزرسانی های گذشته گوگل خواهد داشت را در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت پس در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید

همانطور که طبق سالهای اخیر شاهد آن هستیم گوگل در ابتدای سال میلادی تغییراتی اساسی را در ابزارها،الگوریتم های خود اعمال می کند که حکم پایه اصلی بروزرسانی های بعدی خود در سال جاریست را دارا می باشد این بروزرسانی هم با همان سنت گذشته گوگل ارائه گردیده و ابزارهای زیادی را دستخوش تغییرات خود کرده است اولین مورد تغییر یافته توسط گوگل همان  Google Discover است و دیگر ابزارهای گوگل همچون وبمسترتولز و گوگل ادوردز است و در گوگل وبمستر تولز هم شاهد اضافه شدن قسمت حرفه ایی بررسی سرعت لود و بررسی خطاهای داخلی سایت هستیم

بروزرسانی هسته الگوریتم گوگل در سال 2020

همانطور که گفته شد یک بروزرسانی هم توسط گوگل برای الگوریتم خود ارائه گردیده این بروزرسانی طبق اخباری که در فضای اینترنت وجود دارد در مورد محتوای سایت هاست و سایت هایی را تحت تاثیر خود قرار می دهد که از محتوای زیاد و کم مغزی برخورددار هستند

توجه داشته باشید در 1 سال اخیر دیگر تولید محتوا و تعداد کلمات در محتوا از نظر گوگل اهمیتی ندارد محتوایی امتیاز خواهد گرفت که مخاطب از آن استقبال کند و حتی اگر هم 500 کارکتر هست تا آخر آن یا نصف آن محتوا را بخواند و سپس خدمات شما را دریافت کند

در این قسمت به بررسی متنی منتشر شده از طرف گوگل می پردازیم

(One way to think of how a core update operates is to imagine you made a list of the top 100 movies in 2015. A few years later in 2019, you refresh the list. It’s going to naturally change. Some new and wonderful movies that never existed before will now be candidates for inclusion. You might also reassess some films and realize they deserved a higher place on the list than they had before.The list will change, and films previously higher on the list that move down aren’t bad. There are simply more deserving films that are coming before them.)

در متن فوق به محتوایی اشاره شده که به عنوان مثال در زمینه فیلم فعالیت می کند در این متن به صراحت گفته شده اگر شما آرشیوی از فیلم های پرطرفدار 2015 دارید آنرا باید به سال 2019 به روز کنید تا شاید مخاطب بیشتری به شما و محتوای شما توجه کند و فیلم های جدیدی وجود دارند که برای مخاطب شما جذاب تر شده است شما هم سعی کنید با خواسته جدید مخاطب خود پیش بروید و محتوای قدیمی خود را به شکل جدید ویرایش کنید تا مخاطب شما محتوای بروزی را مطالعه کند

ارتباط بروزرسانی الگوریتم جدید با بروزرسانی الگوریتم گذشته گوگل چیست؟؟

همانطور که در بروزرسانی های گذشته گوگل متوجه شدیم محتوا و تمرکز برروی تولید محتوای با کیفیت و در خور جست و جوی مخاطب از اهمیت بیشتری برخورددار است،حال اگر طبق گذشته محتوای با کیفیتی تولید کرده اید همان مسیر را پیش بگیرید و اگر هم بعد از هر بروزرسانی تلاش کردید که تغییرات جدید اعمال کنید و ادامه آن را رها می کنید اکنون این کار را نکنید چون گوگل متوجه آن خواهد شد

A starting point is to revisit the advice we’ve offered in the past on how to self-assess if you believe you’re offering quality content. We’ve updated that advice with a fresh set of questions to ask yourself about your content:

در متن بالا به اینکه چه محتوایی تولید کنیم که مخاطب بیشتر به آن اهمیت دهد اشاره شده است در ادامه گوگل چند توصیه را برای شما دارد که بتوانید محتوایی خوب و با کیفیت را تولید کنید:

آیا محتوا،اطلاعات اصلی ، گزارشی کامل از موضوع ، تحقیق یا تحلیل را ارائه می دهد؟

آیا محتوا،توضیحی اساسی ، کامل یا جامع از موضوع را ارائه می دهد؟

آیا محتوا،تحلیل کلی یا اطلاعات جالبی را ارائه می دهد که غیرقابل توصیف است؟

اگر محتوا به منابع دیگر توجه دارد ، آیا از کپی کردن یا بازنویسی این منابع جلوگیری می کنید و به جای آن ارزش و اصالت اضافی قابل توجهی ارائه می دهد؟

آیا عنوان صفحه خلاصه توصیفی و مفید از مطالب را ارائه می دهد؟

آیا عنوان صفحه مانع از اغراق در محتوا می شود؟

آیا این محتوایی که تولید می کنید را خود شما در جایی ببینید حاضر به انتشار آن هستید؟

آیا انتظار دارید که این محتوا توسط یک مجله چاپی ، دائره المعارف یا کتاب چاپ شود؟

آیا محتوا اطلاعات را به روشی ارائه می دهد که باعث شود مخاطب به آن اعتماد کند ،قبیل منابع ،شواهدی از تخصص دیگران،توضیحی  در مورد نویسنده یا سایتی که آن را منتشر می کند، یا لینک هایی در این محتوا به صفحه نویسنده و سایت معتبر وجود دارد؟(لینک های خارجی در محتوا)

آیا محتوای ایجاد شده را قبول دارید و سایت شما در مورد موضوع آن در گذشته بحث کرده است(برچسب های مرتبط)

آیا این محتوا توسط یک متخصص یا علاقه مندان نوشته شده است که موضوع را به خوبی می شناسد و برای مخاطب می تواند توضیح تخخصی لینک دار ایجاد کند؟

آیا محتوای ایجاد شده را باور دارید و با صداقت کامل ایجاد می شود؟

آیا محتوا عاری از موضوعات سبک و غلط های املایی است؟

آیا محتوا از ادبیات خوبی برخورددار است ، یا به نظر می رسد شلخته و یا عجولانه تولید شده است؟

آیا محتوا توسط تعداد زیادی از سازندگان تولید شده است و یا برون سپاری شده است ، یا در شبکه وسیعی از سایت ها پخش شده است یا به گونه ایی است که کسی به موضوع آن اهمیت نداده ❓آیا دوستان شما و سایت های دیگر هم این موضوع را بررسی کرده اند؟

آیا محتوا تبلیغات بیش از حد دارد که از محتوای اصلی منحرف می شودپ؟

آیا محتوا برروی تلفن همراه هم از اندازه فونتی خوبی بهره می برد یا کاربر را ملزم به تغییر سایز میکند؟

آیا محتوا در مقایسه با سایر صفحات در نتایج جستجو ارزش قابل توجهی دارد؟

آیا این محتوا در خدمت منافع واقعی بازدید کنندگان سایت است یا به نظر می رسد فقط توسط شخصی که قصد دارد حدس بزند چه چیزی در موتورهای جست و جو رتبه خوبی دارد تولید شده است؟

حال به برخی از تغییرات و توصیه های لازم در مورد این بروزرسانی پرداختیم در پست های بعدی هم اخباری جدید و توصیه های دیگر را ارائه می نماییم

لازم بذکر است مقاله فوق در چند سایت و بلاگ مجموعه سئوتن منتشر شده است و در صورت نیاز به بازنشر آن درج لینک منبع از الزامات کپی رایت می باشد

منبع: سئوتن



:: برچسب‌ها: بروزرسانی جدید گوگل سال 2020 , بروزرسانی هسته الگوریتم گوگل , مجموعه سئوتن ,
:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1398 | نظرات ()